Olen ostanut tässä about kuukausi sitten uuden Acerin läppärin. Ja nyt ongelmana on että kun pelaa esim. counter strikeä, cod4, fps tippuu noin viiden minuutin välein 9-15. Kun se tavallisesti on ~100. Vähän aikaa ongleman kanssa selvittyäni laitoin kaikki asetukse low/off ja asensin high fps conffit. Nyt fps on vähän parempi mutta tätä ajoittaista pätkimistä esiintyy vieläkin..
Yleensä sammutan kaikki ohjelmat ennen kuin alan pelaamaan, nykyään sammutan jopa vistan sidebarin. Mittasin prosessorin lämmöt ja tämä coretemp ohjelma antoi molemmalle ytimelle lämmöksi 65C(peli ei ollut päällä, vain työpöytä näkyi eikä ohjelmiakaan ollut rasitteena.). Jos siis tämän on normaalia. Joku sanoi että normaali olisi ~40..
Tuon verran menisi vielä rasituksesa, mutta idleksi liikaa. Koita parantaa läppärin tuuletusta jotenki, esim nostamalla se ylemmäs alustasta niin, että ilma kiertää kunnolla.
Laitoin neljä palikkaa kulmiin ja ilmastointi on selvästi parantunut. Nyt coretemp näyttää 55C idlenä, ei vissiin hyvä vieläkään(?). Mitähän muuta asialle voisi tehdä?
Mulla on hieman auttanu se, että oon varovasti aukassu ton pohjan, ja puhaltanu kaikki pölyt pois. Sitte tarkistanu, ettei tuulettimeen, oo mitään hiuksia takertunu. Zekkaa pölyt.
eka juttu olisi, että katsosit ne lämmöt rasituksessa (ja kertosit meille), sitten tässä tulikin noi tärkeimmät lämpöjen alentamiseen, itse ostin tämän kun ei muu auttanut (lämmöt oli yheksässäkympissä rasituksessa): http://www.multitronic.fi/?prod=R9-NBC-BWCA-GP. Tuo on auttanut yllättävän paljon. Voisit karsia turhia sovelluksia käynnistymästä ym.
Mulla on kanssa Acerin vähän vanhempi läppäri, joka kuumenee todella reippaasti rasituksessa. Pitäis varmaan puhdistaa pölyt.... Mutta huomasin jokatapauksessa, että kun oman acerini prossun lämmöt ylittää sen ~68 astetta, niin prossun kellotaajuus laskee automaattisesti, jotta lämmöt laskevat. Tämä aiheutti ainakin itselläni fps tippumista peleissä. Voisin veikata että sinulla on mahdollisesti sama ongelma. Eli jäähdytystä vain paremmaksi. Kokeile laittaa esim orthos pyörimään ja tarkkaile miten kellotaajuus ja lämpötila käyttäytyvät, niin saat varmuuden.
kannattaa kattoa jos ton ominaisuuden sais biosista pois päältä, en sitten kanna vastuuta teijän koneista, seuratkaa lämpöjä.