Terve vaan! Kyselen sitä että miten saisin fps tasaisemmaksi kun kuitenkin haluan pelin näyttävän ihan hyvältä. Olen suhteellisen tampio koneiden kans, joten apua tarvitaan. Oma näyttis on Nvidia 8600 GT (256 MB). Pelissä käytän 'high fps' konffeja ja käytän resoa 1024x768 (alhaiset tekstuurit, modelit, HDR-pois ym.). Peli näyttää suhteellisen hyvältä. Sain fps:ssää tasaisemmaksi kun tiputin fps_max 110 --> fps_max 70. Fps itse ei hyppinyt noin paljoa - ainoastaa sellaisissa 20 pelaajan joka-puolella-räiskyy-tilanteissa ehkä - mutta koska ei minun puusilmäni eroa huomaa 110 fps ja 70 välillä niin ajattelin vaihtaa sen että saisin siitä tasaisemman. Mutta kyse on nyt lähinnä resoluutiosta. Toisinaan tuntuu että näytön oma reso 1440x900 on tasaisempi ajoittain kuin tuo vakioni, mutta taas toisaalta toisin päin. Mistä johtuu? Mikä olisi paras reso? Aikoinaan dod soursee mätin 800x600 resolla ja fps 110 aika nätisti, mutta hyppi ajoittain juuri noissa suurissa rähinöissä, mutta reson tuoma ruma ulkomuoto alkoi tökkiä kuukausien jälkeen ja aloin käyttää omaa näytön resoa. Siis tuota 1440x900. Fps alkoi pomppia enempi. Sitten siirryin tf2 ja jostain syystä tuntuu että nyt pomppii vielä enempi, niin kyselen kaikkija niksejä fps:ssän parantamiseksi kunhan peli näyttää vielä hyvältä. Eli esim. vaikuttaako näytön virkistystaajuuden vaihtaminen? Tai mikä tahansa muu. Vielä sellaista että onko olemassa komentoa consoleen jolla saa HDR tehosteen pois automaattisesti, kun joudun aina pelin käynnistäessä laittamaan sen aina optionsista poies.
Jos käytössäsi on LCD-näyttö, niin sen oma natiiviresoluutio (eli tuo mainitsemasi 1440x990) ja myös natiivivirkistystaajuus (yleensä 60Hz LCD-näytöillä) ovat parhaat käyttää, mikäli peli tulee ko. resoluutiota. Mikäli FPS hyppii, muttei laske alle 40 niin mielestäni sillä ei ole juurikaan merkitystä. Jos siis silmäsi ei huomaa mitään nykimistä ja sen semmoista. Jotta saisit FPSää tasaisemmaksi/mahdollisimman korkeaksi, kannattaa sulkea kaikki ylimääräiset ohjelmat ja prosessit pelaamisen ajaksi. Varsinkin sellaiset, jotka syövät kaistaa (P2P yms. lataajat). Virustutkilla ei ole merkitystä pelaamisen aikana, jos et kerran mitään samalla latailekkaan. Suosittelen lukemaan esim tämän tweakkaus oppaan (englanniksi) ja jos et pelaa BF2:ta niin nimenomaan stepit 1 ja 2.