Formin alasvetovalikkoon monivalinta

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi salora 25.08.2006.

1. salora

salora Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi! Eli olen tehnyt sivuille formin, joka hakee tietonsa php-koodista ja homma toimii ihan kivasti. Minulla on html-sivulla ihan näppärästi toimiva alasvetovalikko, jossa saa valita kymmenestä vaihtoehdosta haluamansa tuotteen. Ongelma on vain siinä, etten osaa laittaa koodiin tekstiä, joka mahdollistaisi alasvetovalikosta monen tuotteen valinnan yhtäaikaa. Elii, että voisi valita tuotteen yksi, tuotten viisi ja tuotteen 10 yhtäaikaa. Eli ne maalautuisivat ja tiedot näkyisivät myös sitten meiliin saapuessa..? Apuja??

2.  
  3. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tämähän ei ole mahdollista html:llä, koska käytettävyyden kannalta toi on todella houno ratkaisu. Enkä kyllä keksi mitään syytä, että miksi [bold]alasvetovalikosta[/bold] pitäisi saada monta asiaa valittua. Käyttäjähän ei tiedä/muista, että mitä on valinnut, jos vain yksi rivi näytetään...no jos joka tapauksessa haluat tällaisen yrittää tehdä, niin tällänen ohje löytyi googlella pienellä etsiskelyllä:
    http://www.codeproject.com/asp/multiselectdropdown.asp

Pienellä muokkauksella tosta vois saada php:n kanssa toimivan...edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että kannattaa
    yrittää toteuttaa toi jotenkin muuten...

EDIT: fix

Viimeksi muokattu: 25.08.2006
  4. salora

salora Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, totesin itsekin, että paras ratkaisu oli käyttää checkbokseja. Niillä hommasta tulikin tosi hyvä.

Jaa tämä sivu