niin voisiko joku helppii miten formatoin koneen jossa on win NT ja pitäisi formatoida molemmat c ja d asemat... BTW...laittaisin siihen Win2k eli WIN 2000 vastailkaa joku plz
jos se win 2000 ei sitä suostu formatoimaan,niin laita se NT levy koneeseen ja sieltä poista osiot ja vaihda ne vielä fat 32:seksi...ja sen jälkeen uusi asennus.
Mikähän ideaa on fat 32:seks muuttamisessa?? Kaikista helpoimmalla pääset, kun laitat win 2000:sen rompun asemaan buuttaat ja formatoit sen c:n siinä asennus vaiheessa, ja sitten d:n kun olet saanut windowssin käyntiin. Tiedosto järjestelmä kannattaa pitää siis NTFS:änä.
tuntuu et oon aika juntti mut miten formatoidaan ps. en oo tällä alalla mestari helppiä helppiä Plz...
tuntuu et oon aika juntti mut miten kovalevy formatoidaan noin niin kuinm perusteellisesti selitettynä ?? helppiä helppiä... plz..
laita se sun levy sinne asemaan. sen jälkeen sammuta tietokone ja käynnistä uudellen ja sitten seuraa näytön ohjeita...ja sieltä valitse se aseman formatointi...
Jos D:n haluat formatoida niin tässä ois polkua eli Ohjauspaneeli/valvontatyökalut/tietokoneenhallinta/levynhallinta/valitse asema hiiren kakkosella ja katsele mitä esiin pulpahtaa/tai miten nyt haluaa voit formatoida kaiken muun paitsi C:n jos taas molemmat haluat formatoida tai osioita muutella niin hommaa partition magic proggis ja tee itelles sillä disketit jotka työnnät floppy a:han vuorollaan ja boottaat, homma käy näppärästi eikä tarvii mitään atk-kursseja käydä on se niin simppeliä..i think!
jos haluat formatoita muita asemia ,niin format d: tai format g:,minkä levyaseman nyt sitten haluatkin formatoida,niin sen aseman kirjain siihen format sanan perään.eikä siihen mitään kurssia tarvitse.
Mulla asennusohjelmassa ei näy kohtaa missä vois valita formatoinnin...? Jos formatoin partition magicilla niin kun se on sen tehnyt ja laitan win2000:nen levyn sisään ni tunnistaako se sen ja alottaa asentaa sitä?
BIOSsissta boot-orderin ekaksi asemaksi CD-asema, niin kyllä pitäisi toimia, ainakin aidolla käyttiksellä...
No mä formatoisin nyt sitte sillä partition magicilla, mut sit ku käynnistin ja pistin käynnistys disuja(windows2000) sisään, se latas ne mut sit ku se oli ne kaikki ladannu sen ois pitäny alkaa asentaa windows 2000 mutta se valittiki jotain et "please insert correct cd of windows 2000 to CD drive" tai jotai tollasta...vaikka mulla oli sen CD sisällä... =O Mistäs mahtais kiikastaa?
Siis tottahan on että voit Windowsin omilla työkaluilla tai Partition Magic:illa formatoida kaikki muut asemat paitsi Windowsin asennuskiintolevyä (yleensä C ,tämä täytyy suorittaa DOS:issa ,yleensä onnistuu etsimällä (windows nt,98,me,95:n käynnistyslevykkeen tai luomalla sen windowsissa) sitten lyöt vain levykkeen sisään koneen käynnistyessä ,muista tarkistaa biossista että kone buuttaa korpulta ,sitten se lukee sen ,yms. yms. valitse cd:n tuen ,sitten jatkat.... ja viimein kun tulee mahdollisuus kirjoittaa komentoriviin suoraan vain format C: haluatko tuhota kaiken ? valitse kyllä odota 100% saakka. Sitten anna asemalle nimi tai jätä vain C:Ksi. Sitten käynnistä kone uudelleen ja asenna Windows 98,ME,2000, XP yms. yms. MUISTA ! XP:n asennus lähtee CD:ltä , ja esim. ME:n taas korpulta ,joten tarkista tämä ! ja biosista valitaan aina mistä kone buuttaa (cdrom,korppu,hdd, lan, yms.)