Foobar v0.9.6

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi PETE11 09.12.2008.

1. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka...

Taisin viimein löytää musiikki ohjelman,joka ei sisällä ylimääräistä tavaraa l.on pelkistetty musiikinkuunteluun.Nimittäin tuo otsikossa mainittu ohjelma.Ihastuin siihen nyt vain muutamia kertoja kokeituani sitä.Kysyin onko teillä antaa ohjeita:

Saako tämän käännettyä suomenkielelle?
    Mikäli ei,niin onko olemassa jonkinlaisia ohjeita suomeksi,missä neuvotaan ohjelmaa ja sen asetuksien säätämistä?
    Voiko tämän ohjelman ulkoasua muuttaa hieman piristävämmän näköiseksi?
    Nyt se on mulla hieman tympeän puoleista katsottavaa!!

Ohjeita tai neuvoja pyytäisin!! Kiitokset jo etukäteen...

Jatkoa...

Löysin seuraavan sivun:
    http://pelit.koillismaa.fi/fb2k/strings.php?
    En vain vielä osaa liittää haluamaani ulkoasua omaan ohjelmaan..Jatkoja

Viimeiseen kysymykseeni ulkoasun vaihtamisesta sain asian hoidettua omalla tavallani.Löysin ominaisuuksien puolelta työkaluja joilla muutin hieman ilmettä.Eli sen kysymyksen voi unohtaa!En vain ymmärrä mikä on "highlight" Jokin valo tms.

Viimeksi muokattu: 09.12.2008
  2.  
  3. OneMember

OneMember Active member

Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Suomea ei taida olla (vielä) saatavilla.

Sitä vakioteemaa saa omille silmille mieluisaksi seuraavalla tavalla:
    View -> Layout -> Quick setup ja sieltä Main Layout kohdasta valitset mieleisen.
    Vaihda samalla Colors kohdasta värimalli mieleiseksi.

*Album List kohdan alla on View kohta, johon kannattaa valita "by folder structure".

Tässä hieman skinejä, jos ei löydy sopivaa vakioteemoista:
    http://customize.org/browse/foobar

Tässä ammattinörtin opas lontooksi:
    http://www.techspot.com/tweaks/foobar/
    Ja hieman pelkistetty lontoonkielinen opas:
    http://www.joncairns.com/foobar/start.php

4. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moi..

Kiitos avusta.Kyllä ohjeillasi sain muutettua ulkoasua mieleisekseni.Tosi hyvä ohjelma.Olen yrittänyt löytää keskustelua,jossa esim käsitellään suomeksi aihetta,varsinkin asetuksia ja muuta sellaista.Jos ja kun ohjeita ole härmäksi millään sivulla.Mutta tärkeintähän on että olen saanut tämän toimimaan.Ihan olisin halunnut näitä tietoja tai keskusteluja mielenkiinnon vuoksi,mutta kuitenkin sulle kiitoksia.Jatkoja....

Viimeksi muokattu: 13.12.2008
  5. Boppex

Boppex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässähän pete11 olisi hyvä pohja aloittaa aD:hen tuollainen keskustelu jos sellaista ei kerran vielä löytynyt. Uskoisin että useimmat foobarin käyttäjät mielellään neuvovat tovereitaan. ;)

Eli jos nyt on jotain kysyttävää, tai myöhemmin tulee, niin OneMember ja minä ainakin pyrimme auttamaan sinua tieto/taidomme mukaan.

6. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Ohjelma on kyllä minun vinkkelistä katsoen täydellinen.Juuri tällaista ohjelmaa olen etsinyt.Selkeä,ei turhaa rojua ja kaikista tärkein l. toimii tosi hyvin..Kiitos sulle vinkistä...

7. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka..

Pieni kysymys jo tässä vaiheessa..
    Olen muokannut tätä ulkoasua jonkin verran.Mulla vasemmalla puolella näkyy visuaalipalkki tms.Sen yläpuolella on Mediadata ja Location l. siihen tulee tiedot musiikkikappaleista.Sen oikealla puolelle tulee nämä kappaleet jotka menevät siinä järjestyksessä missä tuo lista ilmoittaa.Kysymys kuuluu:
    Kun esim.Klikkaan tätä listaa jonkin kappaleen kohdalla ja alkaa kuuntelemaan,niin tiedot tulevat näkyviin tuonne Mediadatan ja Location puolelle,mutta kun kappale loppuu ja alkaa seuraava kappale,niin tiedot (Location/Mediadata)ei vaihdu vaan näkyvät ne edellisen kappaleen tiedot siinä.Pystyykö tämän saaman jotenkin asetuksista niin, että nämä tiedot muuttuvat automaattisesti,sen mukaan mitä kuuntelee.Toivon mukaan ymmärsitte mitä ajoin takaa!!!

Viimeksi muokattu: 13.12.2008
  8. Boppex

Boppex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Veikkaan että kappaleen tiedot näkyvät sen mukaan mikä biisi on valittu. Tuossa aikaisemminkin ihmettelit että mikä ihmeen highlight, eli se highlight on se valinnan korostus (tai jonkin muun korostus, mutta korostus kuitenkin).

Saat "valinnan" eli highlightin siirtymään biisien mukana klikkaamalla
    Playback -> Cursor Follows Blayback, eli uskoisin myös metadatan vaihtuvan automaattisesti.

9. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Ohjeestanne oli jälleen apua...KIITOS

10. OneMember

OneMember Active member

Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
  11. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    TOSI hienoa.....

12. Deksu

Deksu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täälläkin yksi foobarin onnellinen käyttäjä. Tullut nyt ainaki vuoden käytettyä ohjelmaa ja olen ollut tyytyväinen. Foobarissa on paljon mitä muissa musiikkisoittimissa ei ole.

Itse käytän tällä hetkellä tämmöstä "teemaa".

btw. iha kiva opas. :)

13. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Siitä voi kiittää OneMember:ä.

Tosi hyvä ohjelma ja toimii kuin unelma.Alko kyllästyttämään muut vastaavat ohjelmat,joissa on liikaa tavaraa..

14. Mr_Dude

Mr_Dude Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekkin olen iloinen Foobarin käyttäjä ollut jo vuoden ja on kyllä mieluisempi kuin esim. Winamp.

Iso kiitos OneMember! Tuo opas auttaa itseänikin.

15. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Miten uuden skinin luonti onnistuu?Mihin kohtaan se pitää asentaa foobarin kansiossa ja miten sen saa käyttöön?Tässä luultavasti tarvii "Columuns UI" En tiedä latasinko oikean.Löysin kyseistä componenttia 3 mallia.Latasin mallin:0.3.3.Se kyllä näkyy tuolla minun foobarin komponentti asetuksissa!!!

About Album list:
    allows you to browse through your media library

based upon albumlist 3.1.0
    compiled: Nov 8 2008
    with UI Extension SDK version: 6.4

Tällainen viesti on UI:n kohdassa!!

Viimeksi muokattu: 17.12.2008
  16. Deksu

Deksu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ensiksi sun täytyy purkaa se foo_ui_columns.dll kansioon C:/Program Files/Foobar2000/components/

Components kansioon laitetaan yleensä kaikki noi pluginihärpäkkeet.

Sen jälkeen avaat Foobarin. File -> Preferences -> Display -> Ja valitset siitä valikosta Columns UI kohdan. Sit vaan käynnistät Foobarin uudelleen. Foobarin asetuksista voi säätää Columns UI kohdalta fontteja sun muita.

17. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka..
    Olen kyllä tuon Columns UI asentanut ohjeesi mukaan.Mulla vain on tämä foobarin kansio asennettu E osioon.Sillä ei luultavasti pitäisi olla merkitystä! Vai onko? Koska luulin,että sitä tarvii jos ja mikäli onnistuu asentamaan uuden skinin ohjelmaan.Mulla tämä Columns Ui on mallia 0.3.3 Olenko asentanut väärän version?Löydän sen ominaisuuksien puolelta-Components.Kun klikkaan sitä kohtaa,tulee viesti:

allows you to browse through your media library(About Album list Panel)

based upon albumlist 3.1.0
    compiled: Nov 8 2008
    with UI Extension SDK version: 6.4

En löydä sitä kuten sanoit Displayn kohdasta!!!

Myös tämä uuden skinin asentaminen ontuu.Mihin kohtaan foobarissa uusi skini tulee asentaa ja miten sen saa käyttöön.Luultavasti foobarista kautta pitää etsiä tämä uusi asennettu skini,mutta mistä kohdasta? Palataan...

18. Deksu

Deksu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ei sillä osiolla varmaan mitää merkitystä ole. Itsellänikin on asennettuna E:/Program Files/Foobar2000/ kansioon.

Luulisin, että sinun pitäisi ladata foo_uie_albumlist.dll tiedosto ja laittaa se sit kanssa components kansioon. Täältä löytyy: foo_uie_albumlist.dll

Noista "skineistä", että kaikki niistä eivät toimi tässä uusimmassa foobarin versiossa. Kannataa kattoa, jos jossain readmessa lukee, että missä versioissa skini toimii.

Yleensä, kun noita skinejä asentelee niin niissä on readmessa tai sit siellä nettisivulla jotku asennusohjeet ja lista tarvittavista componenteista ja fonteista jne.

Onhan se columnsui plugin siellä E:/Program files/foobar2000/components/ (tai mihin oletkaan asentanut foobarin)?

19. PETE11

PETE11 Regular member

Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    On.Asensin äskettäin uudestaan ohjeestasi löydettävän Columns UI.Mulla oli kyllä ennenkin tätä asennettuna oikeaan paikkaan,mutta saattoi olla että olin asentanut väärän version.Tämä skini ongelma on nyt vain päällä.Olen yrittänyt asentaa muutamaa skiniä,mutta huonoin tuloksin.Ei ole vielä onnistunut.Tiedätkö mihin kohtaan se tulee asentaa ja mistä sen foobarissa saa kaivettua esiin.Sanoit kylläkin,että näissä skineissä on jonkinlaiset ohjeet asennukseen.Näissä muutamissa mitä olen kokeillut,en ole mitään asennus ohjeita löytänyt.Kaiken kaikkiaan tämä ohjelma on niin hyvä,että oksat pois.Sopii ainakin minun koneeseeni tosi hyvin.Suorastaan kyllästyin iTunesiin ja winampiin.Tämä on ohjelma mitä olen etsinyt.Ei turhaa roinaa ja toimii kuin unelma.Näyttävyydestä voi olla monta mieltä,mutta tärkein on että se toimii hyvin.Kiitokset sulle kuin muillekkin keskusteluissa olleille ja hyvää joulua ja parempaa ensi vuotta!

20. Besucher

Besucher Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisikohan joku kertoa miten voi olla näin:
    Konvertoin foobarilla FLACeja MP3:ksi. Ensinnäkin Quality-asetus tuntuu olevan vain viitteellinen; vaikka on 175 kbps eli V3 niin lopputulos on melkein järjestään 256 tai 320 kbps, reippaasti alle 10% on edes sinne päin. Jos se joskus on alempi niin tulos voi olla ihan outo. Vai mitä sanotte tästä:
    Pituus 04:21, bitrate 192 kbps, koko 5545 kt
    Pituus 04:24, bitrate 320 kbps, koko 5633 kt
    Eli alemman bitraten valinnalla ei saa tiedostokokoa yhtään pienemmäksi?

Jaa tämä sivu