Flash videoiden toiston alkaminen todella hidasta

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi jipra 24.09.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. jipra

jipra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on ajoittain ollut Windowsin (XP ja Vista) asennuksen jälkeen ongelmana, että Flash videoiden (esim. YouTuben videot) toiston alkamiseen kuluu videon kestosta riippuen jopa minuutteja. Jos video ei ole pitkä niin odotusaika toiston alkamiseen on lyhimmillään minuutin luokkaa.

Ongelma on sekä IE:llä, että FireFoxilla. Selain versiot ovat uusimmat viralliset, eli IE7 ja FireFox 3. Adoben Flash lisäosa on uusin, jonka Adoben sivuilta saa.

Tämä on ongelma on ollut ainakin kolmella erilaisella kone kokoonpanolla jo pitkän aikaa... nyt alkoi oikeasti ottamaan päähän. Välillä on tuntunut että syynä on ohjelmien/ajureiden asentamisen järjestys...? Siis ongelma on siinä että minun pitää odottaa todella pitkään että Flash video alkaa edes pyörimään. Ja kun video on sitten alkanut toistumaan, flash videon "latauspalkki" on edennyt suunnilleen yli puolenvälin videon pituudesta, eli netin nopeudesta homma ei ole kiinni (ongelma on ollu myös 10M yhteydellä).

Luulisi ettei tämä ihan harvinaislaatuinen ongelma ole?

Ehdotuksia?

Ongelmaa olen yrittänyt useinmiten korjata suoraan käyttiksen (Windowsin) uudelleenasentamisella siinä toivossa, että Flash videot alkaisivat sen jälkeen toistua ilman viivettä... niin ei kuitenkaan aina tapahdu, vaan ongelma jatkuu.

Samassa lähiverkossa olevilla muilla koneilla tuo Flash videoiden toisto voi sujua toisaalta ilman mitään ongelmia.

Koneen kokoonpano näkyy sigussa.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu