1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

FitCD + TMPGEnc = liian suuri tiedosto?!?

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Solitude 16.04.2003.

  1. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    4 yön jälkeen loppuu jo kärsivällisyys.
    Olen tekemässä avista SVCD:tä jonka polttaisin stand-alone soittimelleni.

    Ongelma on siinä että vaikka olen syöttänyt tiedot FitCD:lle oikein niin tiedostot jotka tulevat ulos ovat aivan liian suuria. Jos valitsen 2X80 niin yhden osan pituus on n.800MB!
    Otin edellisen varman päälle (tai niin ainakin luulin):
    1)Laitoin FitCD:lle 2X74 (vaikka käyttäisinkin lopulta 2X80)
    2)TMPGEnc:ssä source range valitessani leikkasin alkutekstejä pois ja lopetuskohdan valitsin fiksun kohdan ENNEN PUOLIVÄLIÄ. Niin että itseasiassa koodasin leffaa ALLE PUOLET.

    Tuloksena: 758,201MB tiedosto?!? Ei mahdu 80min(700MB) levylle, ei.
    Nyt käy jo ***uttamaan!
    Ostin jopa kaupasta yhden 90min (800MB) cd:n, mutta uusi(?) LG: asemani ei suostu löytämään tilaa ko. levyltä kuin n.70MB, eli ei ilmeisesti tuo 80min isompia levyjä (tämän piti olla yksi parhaimpia)

    Mitään tietoa mistä johtua/kuinka estää?

    P.S. Jouduin Virtual Dubilla ottamaan avista wavin ulos jotta saan äänet TMPGEnc:hen - vaikuttaako?

    P.P.S. Ongelmani tuntuu vielä pahemmalta kuin on koska koodauspätkät kestävät "hitusen" pitkään 350 Pentiumilla(n.12h motion estimate search)
     
  2.  
  3. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 16.04.2003
  4. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerro se NERO:lle...
    Eli NERO sanoo ettei levyllä ole riittävästi tilaa.
    Tätä enne se tietenkin valittaa että ei ole standardin mukainen tiedosto jolloin täytyy laittaa:eek:ta standardin mukaisuus pois käytöstä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2003
  5. marala

    marala Guest

    Sun koneesi ei välttämättä tunnista 800MB:n levyltä kuin 70MB, mutta pystyy silti polttamaan siihen täydet 800MB:ttiä.
     
  6. NeFer

    NeFer Active member

    Liittynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    1,601
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    NERO joskus herjaa "levyllä ei riittävästi tilaa"...silloin otan käyttöön ULEAD DVD MovieFactoryn, hyvin polttaa ja toimii.(sama filu ja sama aihio, ei herjoja)
     
  7. kjp

    kjp Member

    Liittynyt:
    16.04.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    FitCD antaa takuulla oikean bittiraten, ja tuo ilmoittamasi tiedoston koko on kuten pitääkin, ja se mahtuu taatusti 80 minuutin levylle SVCD:nä. Jos NERO ilmoittaa, että tiedosto ei ole standardin mukainen kyse on joko siitä, että kuvan koko ei ole 480x576, tai että TMPGenc on pakannut
    filmin progmam-streamina, silloin myöskään file ei mahdu ko. kiekolle (koska program-stream kirjoitetaan levylle datamodessa). Tarkista TMPGEnc:n SYSTEM-asetuksista, että MPEG2SuperVideo(VBR) on valittuna, ei siis program.
    Uusimmat LG-polttimet tunnistavat 80 minuutin levyt, ja niillä voi polttaa ylipolttomoodissa myös 99 minuutin levyt (ainakin Nerolla), tosin silloinkin Nero väittää ettei levylle mahdu kuin
    tuo n 800 MB, mutta hetken kuluttua avautuu valikko josta voi valita ylipolton.
    Ja jos tiedostosi on tosiaan pakattu program-muotoon ei niitä tarvitse pakata uudelleen, vaan voit demuksata ne TMPGEc:lla ja sitten muksata ne uudelleen SVCD-muotoon.
     
  8. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tiedosto on koodattu juuri tuolla^ mpeg2 streaminä eikä program streaminä.

    Vika onb ilmeisimmin tässä:
    Standalone soittimeni ei tue suoraan SVCD tiedostoja, vaan jos haluan SONY DVP-NS400D soittimeni toistavan niitä täytyy niihin tehdä VCD-headeri TMPGEnc:llä(mpeg tools/merge&cut) ja polttaa ne VCD:inä EI SVCD:inä. Tällöin soittimeni luulee toistavansa VCD:tä vaikka toistaakin SVCD:tä(tyhmää, mutta niin vain on). Headerin teko lisää tiedoston kokoa vähän n.1700KB. Ongelmaksi tulee että mm. TMPGEnc ei suostu enää avaamaan tiedostoa. Eli tämä kikka sekoittaa tiedoston tunnistuksen. Ilmeisesti myöskään nero ei tajua muutettua tiedostoa täysin ja luulee siksi sitä joksikin muuksi kuin videovirraksi(?), koska väittää ettei se mahdu levylle. Kokeilin SVCD version(ei headeriä) avulla polttoa ja meni levylle - mutta edelleen koneeni tarvii sen headerin. Kumma että nyt valittaa - aikasemmin olen samalla keinolla onnistunut ihan hyvin. Kokeilen tuolla ehdotetulla ULEAD DVD MovieFactoryllä ja kirjoitan lisää tuloksista...

    P.S. Ilmeisimmin ko. ohjelma on maksullinen kun en sitä AD:n sivuilta löydä? Ehdotuksia?
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2003
  9. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Solitude -Selittäsitkö rautalankamenetelmällä tuon "täytyy niihin tehdä VCD-headeri TMPGEnc:llä(mpeg tools/merge&cut)". NS405:en omistajana olisi kiva kokeilla toimisiko tuo minunkin soittimessa.
     
  10. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ohjeet löytyy jo. Olen kysynyt sitä täältä palstoilta, mutta kukaan ei osannut neuvoa - onneksi sain selvitettyä itse miten homma toimii. Hae viestejä tolla mun standalone soittimen nimellä 'Sony DVP-NS400D'. Jos ei löydy ni kirjota lisää tähän ketjuun ni kirjottelen sit ne ohjeet tähän uusiks.

    Nyt kun asiaa mietin, niin tuskin kukaan osaa neuvoa ko. asiassa minua, koska se on jatkoa tuolle headeri-asialle. Ja kun kukaan ei siinäkään osannut neuvoa, niin miten sitten tässä. Onko olemassa jotain freeware poltto-ohjelmaa, joka mahdollisesti suoriutuisi ilman tuota 'levyllä on liian vähän tilaa'? Kun tuo ylhäällä mainittu on ilmeisesti maksullinen, kun sitä ei AD:n sivuilta löytynyt...
     
  11. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löytyi, kiitoksia. Pitänee tänään kokeilla mitä oma soitin tykkää tuollaisesta tempusta.
     
  12. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onnistui, laatu parini reilusti. Täytyykin tehdä vcd:et tästedes tuolla konstilla, koska minun dvd soitin ei ymmärä virallista svcd:tä. Kiitoksia vinkistä.
     
  13. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mitään. Kiva että autto. Poltatko NEROlla? Jos poltat niin valittaako se sulla sen headerin teon jälkeen että tiedosto ei ole standardin mukainen?
     
  14. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, poltan nerolla ja valittaa, mutta antaa onneksi ohittaa ko. poikkeaman.
     
  15. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitatko siitä 'ota standardin mukaisuus pois käytöstä' namiskasta sen "valituksen" pois? Kuinka iso tiedosto? Et meneeko siihen 700MB levylle 800MB tolla keinolla? Kun mulla tuli niin että kun otti standardinmukaisuuden pois käytöstä ni se venyttää sen niin et siihen 700MB levylle mahtuu vaan se 700MB eikä 800 niiku pitäs...
     
  16. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Enpäs kiinnittänyt tuollaiseen huomiota, kun tein muutaman ihan pienen koepaketin, täytyy katsoa illalla kun pääsen töistä pois miten tuon asia kanssa oikein on ja kirjoittelen sitten.
     
  17. tafter

    tafter Member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, nyt tuli tuo testattua ja kyllä mulla menee edelleen 800 megaa vcd:tä 700:lle levylle.
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2003
  18. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No hitto... mikähän mul on sit vikana...
     
  19. Ka39

    Ka39 Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin kiinnostus heräsi tuohon headerin tekoon sen verran että, oli pakko koittaa.
    Otin käsittelyyn vanhan DivX 3 pätkän ja nakkasin sen TMPGenc:iin (VBR 2, 2050kbs, 44,1 KHz, 224kbs). Leikkasin pätkän puolestavälistä ja säädin avg. bitr. 2050, jolloin 700mb levy asetukselle jäi vielä reilusti tilaa.

    Odottelun jälkeen oli edessä 723kt mpeg-tiedosto, josta tein ohjeittesi mukaan headerin. Tämän heitin nerolle ja samat valitukset kuin teilläkin. Ei mitään ongelmia, käskin neron tehdä "non standard VCD". Nyt nero ilmoitti; liian suuri tied. ja koko oli tällä kertaa 710mb. Hyväksyin ylipolton ja nero käynnistyi ongelmitta.

    Ensin "simulation", jonka jäjiltä 809mb tiedosto ja perään onnistunut (yli)poltto. Nero ilmeisesti authoroi sen pätkän itse?

    Koitti kokeilun hetket vanhalla Sony DVP S735 D soittimellani joka on erittäin valikoiva SVCD pätkien suhteen. EIKÄ onnistunut tälläkään kertaa. PC:n toisto ohjelmalla toimi.

    Olen ehtinyt hankkia jo uuden kakkos-soittimen (LG DVD6183, 139eur.) ja lopettanut leikkimisen Sonyn kanssa. Teen kaikki pätkät DVD2SVCD:llä ja aina onnistuu (lähes).
     
  20. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Meni vähän ohi - eli mitä teit?

    Tuo 710Mb meneekin 80min aka 700Mb levylle NEROn normaalilla ylipoltolla, vaikka olisi pelkkää tiedostoa. Ongelma on että fitCDn arvojen kanssa oletetaan,että 80min CD:lle mahtuisi 800Mb videota, aivan niin kuin normaalisti mahtuukin. Minulla odottelee tuolla koneella jo 2. viikkoa 750Mb tiedosto, kun en jaksaisi käydä koodaamaan 5. kertaa.

    Onko niin että, jos teen headerin ei NERO ymmärrä ko. tiedostoa enää videona, eikä sitä enää mahdukkaan videotiedoston mukaisesti levylle?

    P.S. Niin ja Ka93: Katsoin DVD-soittimesi tideot (sen Sonyn):
    http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=Sony+DVP+S735+D&Submit=Search&Search=Search

    Itseasiassa soittimesi on parempi kuin meidän. Se soittaa SVCD:t aivan oikeasti. Ongelmana on sen nirsoilu levymerkin suhteen. Lue tuolta linkinstä. Poimin muutama merkin, jotka pitäisi toimia:
    VIVASTAR
    Princo
    Woxter TITANIUM (High Quality Layer) 80 min
    VivaStar(74/80)
    Vivastar CD-R
    Princo CD-R

    Most of CD-RW (kaikki) - eli jos et tiennyt, jostain kumman syystä standalone soittimet ymmärtävät paremmin RW-levyjä - älä minulta kysy miksi, itse havaitsen sen maalaisjärjen vastaiseksi. =)

    P.P.S. Tällanenkin löyty:
    Plays SVCD on almost any LOW PRISE CDR...Burned In Nero as a SVCD whit ENTRYSVD on 74 min and 80 min cd's
    -eli NEROsta valitsee videotiedostojen kansioksi ENTRYSVD

    Toivottavasti auttaa. Ja toivottavasti olen väärässä - aika hurjaa jos olet "turhaan" ostanut toisen soittimen ;)
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2003
  21. Solitude

    Solitude Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ...taas nähtiin kuinka sokea voi ohjastaa muita... HEHHEH.. Olin laittanut headeriä tehdessä "vahingossa", kun en muistanut, headeriksi mpeg-1 (automatic), vaikka siinä piti olla se mpeg-1 (non-standard)... =)

    Huhhuh kun helpotti - eo tarvinnut heittää konetta parvekkeelta.. =)
     

Jaa tämä sivu