Firefox kaatuilee

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi onsekumma 28.11.2005.

1. onsekumma

onsekumma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen käyttänyt tulikettua reilun vuoden päivät. On pelannut ihan mallikkaasti viime viikkoon asti. Mistäköhän johtuu, että kun ff tilttaa jossain sivulla, ja sen seurauksena se pitää sulkea ja startata uudestaan niin sit se rupee rainaamaan että selain on jo avoinna toisella käyttäjällä ja että pitää luoda uusi käyttäjä?! Konettani ei käytä muut kuin minä. Asiaan ei auta muu kuin luoda default-userin rinnalle toinen käyttäjä että saa ff:n auki. Tämä tarkoittaa että kaikki sivuhistoriat sun muut tallennetut tiedot ovat poissa kun ne on tuon default-userin tiedoissa. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?

2.  
  3. kuassa

kuassa Guest

Firefoxin käyttäjän asetuskansiossa on sellainen tiedosto kuin lock_jotain. En nyt muista tarkkaan missä ja minkänimisenä tähän hätään.
    FF:ssä on sellainen systeemi että se pitää kirjaa käyttäjistä joilla on selain auki tuon tiedoston avulla. Jos sitä ei ole poistettu kun firefox käynnistyy, niin se olettaa että jossain on selain sillä profiililla päällä ja se tarjoaa toista profiilia.

Noin käy jos selain kaatuu odottamatta, silloin tuo tiedosto jää 'päälle'. Tuon lock tiedoston poista saattaa auttaa ongelmaan.

Mutta ei FF:n pitäisi kaatua koko ajan. Sinulla on varmaan joku plugini tai extensio joka ei toimi oikein.

4. onsekumma

onsekumma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mulla muistaakseni oo montaa pluginia tai laajennuksia ff:ssä mutta pitänee tarkistaa asia(ongelma on kotikoneella, nyt olen töissä..). Aika riisuttu versio mulla on. Ff on kaatuillut nyt viikon aikana noin 5-10 kertaa, joten ei se nyt ihan jatkuvasti kaatuile. Mutta välillä se ei sitten taas meinaa käynnistyä ollenkaan.

5. kuassa

kuassa Guest

Windows, linux vai mac?

6. neggis

neggis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri näin. Oli vastaava ongelma, sain ratkaistua asentamalla mm flash, ja java -tuen. Muistaakseni www.makupalat.fi kaatuili ainakin ongelman ollessa päällä.
    Tämä johtuu siitä että yrität käynnistää liian nopeasti toista firefox-selainta vanhan ollessa 'päällä' alla, siitä selviää linuxissa ainakin tappamalla kaikki firefox prosessit. Toinen ratkaisu jonka huomasin toimivaksi oli avata firefox toiseen ruutuun (toimii ainakin linuxissa, jos sinulla on dualscreen :>).

7. kuassa

kuassa Guest

Jotain outoa on kyllä FF:n flash tuessa, koska tietyillä sivuilla se tuntuu että ihan oikeissa paikoissa olevat flash animaatiot/kuvat pomppivat esim. tekstien päälle.

Operalla ei ole samoje ongelmia.

8. kumiorava

kumiorava Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ietllä joskus ollu sama ongelma ja siitä selviää helposti: ctrl+alt+delete -> prosessit: siellä jossain on sulla auki firefox niminen prosessi joka pitää sulkee ennenku se suostuu avaamaan uuden. joskus niitä on sinne kertyny useempikii... mutta tämän jälkeen pääset taas tuliketun käynnistämään

9. onsekumma

onsekumma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan wintoo$aa käytän.

Kyllä mulla pitäis olla flash- ja javatuki asennettuna koneelle. Eikös ff ilmota et uupuu joku extensioni kun menee sivulle missä on esim. java-härpäkkeitä? Sitä mukaa olen niitä extensioineita asennellu kun on ollu tarvis.

Kyllä olen pitänyt usean minuutin tauon ennen kuin olen yrittänyt käynnistää liekehtivää kettua uudestaan. Sillä on pitänyt olla paljon aikaa sammuttaa vanha selain. Ei pitäisi olla siitä kiinni.

Mutta joo täytyypä seuraavalla kerralla kun kaatuu testata tuota prosessin sulkemista. Kas kun ei tullu heti tuo mieleen. Sillon ei ainakaan luulis enää rainaavan et ff on auki jollain muulla käyttäjällä.

10. kumiorava

kumiorava Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu kyllä itekkii piti jonkun aikaa säädellä ennen ku älysin sen sulkee sieltä... mutta pitäs toimia kyllä... tai sist siinä on joku muu fiba

Jaa tämä sivu