Olen pelannut jo jonkin verran peliä ja grafiikka virheitä on todella paljon. Esim. mustia alueita on paljon. Nyt olen sellaisessa kohdassa joka on täysin musta enkä pääse eteen päin. Mitenköhän tuon saisi korjattua? Näyttiksenä PNY 8800GTX ja näyttönä Asus VK246H Kiitokset.
Kokeileppa kääntää NVidia ohjauspaneelista kaikki mahdolliset efektit ja kiihdytykset pois päältä/minimiin. Noin yleisellä tasolla olen huomannut, että 8000-sarja (ja ilmeisesti myös tätä uudemmat) ovat melkoista myrkkyä vanhoille peleille. En tiedä sitten tarkemmin, mikä osa-alue 3D-korteista on kehittynyt, mutta nyt alkaa olemaan tuomio edessä monella vanhalla hyvällä pelillä.
Otin kaikki "ylimääräiset" pois ja laskin resoluution minimiin, mutta ei toimi kunnolla. Ellei kenelläkään ole enempää vinkkejä niin kai se on hommattava PS2:nen. Tiedän, että se on PSX:än peli mutta jos konsolia rupeaa ostamaan niin samantien kakkonen, koska sille julkaistaan edelleen pelejä. Harmittaa kun piti mennä myymään PS2:nen joskus aikoinaan. Voisikohan ongelma johtua laajakuvanäytöstä? Hmm. täytyy testata jotain toista näyttöä.
PSX peleille löytyy emulaattori nimeltä ePSXe, tosin sen toimimaan saaminen on temppu sinänsä. Itse käytin sitä viimeksi joku 6kk sitten ja sillon meni monta tuntia kikkaillessa ennen ku sain sen toimii kunnol. En sitten tiedä onko joku tehnyt uudempaa ja/tai parempaa PSX emulaattoria.
Joo, olen käyttänyt kyseistä emulaattoria mutta Vista x64 Ultimatessa se ei oikein toimi. BIOS:sta lähtien kaikki vaadittavat tiedostot on.