Ffdshow asentui nikottelematta WME:in, mutta koitettaessa video configurationin aloitusta tulee herjaa: "RUNDLL Virhe ladatessa ffdshow.ax sovelluksen tarvitsemaa kirjastotiedostoa ei ole" Onko hajua tai apuja? Paha hakea ongelmaa kun ei tuo ilmoita tarkempia tietoja puuttuvasta dll:sta. Olis edes lista tarvittavista kirjastoista niin voisi koittaa jotain...
- oletko jo koittanut asentaa uudelleen? - löytyykö tuo tiedosto (ffdshow.ax) ohjelmat...\ffdshow kansiosta? - mistä imuroit? (hae uudestaan tai jostakin toisesta paikasta...) - asennuksen jälkeen on syytä bootata kone !
Uudelleen asentaminen, toisesta paikasta imurointi (ap oli näiden sivustojen linkistä) eikä boottaus tuo muutosta. Ffdshow.ax löytyy samasta kansiosta kuin muutkin ohjelman tiedostot (Todella hämärä muistikuva on sellainen, että ko. .ax-pääte liittyisi johonkin pakkaukseen, olenkohan ihan hakoteillä?). Itsellä tulee lähinnä mieleen että joku Ikkunat 2000:n yleisesti käyttämä .dll kusee, mutta paha päästä jäljittämään että mikä, kun ei ilmoita vihreilmoituksessa haetun tiedoston nimeä. Tosin Ffdshow:n mukana tulee itsessäänkin aika paljon .dll-tiedostoja koitan ehkä seuraavaksi etsiä muut samannimiset tiedostot järkästä ja vähän vertailla niitä, jos ei sattumalta tule kenelläkään mitään ylevää patenttia mieleen (pitkäveteistä puuhaa se vertailu ).
voihan nuitakin kokeilla: http://ffdshow.sourceforge.net/tikiwiki/tiki-index.php?page=Getting+ffdshow mut eihän oo muita koodekki paketteja asennettuna
Juu, kuten toi äskeinen kirjottikin niin kannattaa kokeilla jotain muuta versioo ffdshowsta. Mulla heitti samaa virhe ilmoitusta tolla uusimmalla päivityksella mutta kävin hakemassa vähän vanhemman version(muistaakseni joku 26/10/2004)niin johan homma alkoi pelaa...ja mulla mulla oli kyllä muitakin codekkeja koneella.
tuossa on linkki http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?msvcp71 imuroi ja kopioi toi msvcp71.dll tiedosto windows\system32:seen ja asenna sitten ffdshow uudelleen
Eipä toin dll-tiedoston lataaminen mulla ainakaan mitään auttanut. Onko sillä jotain vaikutusta että laitoin tiedoston winnt/system32:seen?
eli mulla on versio FFDSHOW 2005-02-16 ja kopioin sen tiedoston windowsin system32:seen poistin ja asensin ohjelman uudelleen. äänten kans oli jotain pientä ongelmaa mutta nekin alkoi pelaamaan