Fallout 3

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi iivokki87 04.11.2008.

1. iivokki87

iivokki87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei kaikki.

Olisi ongelma fallout 3:n kanssa.Peli siis tökkii ikävästi.Luulin et se on näyttiksestä kii,mut peli tukee 9800GTX+ 512.Voiko olla et peli on suunniteltu intelille?Minun prosu on AMD6000+ X2.Muistiakin on 4 gigaa 800:sta.olisko kellää mitää neuvoo miks peli tökkii.Peli itessää sääti asetukset täpölle,mut silti tökkii.

Kiitos. :)

2.  
  3. Jigger

Jigger Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos peli laittoi automaattisesti säädöt, niin koitappa säätää antialiasiontia ja anisotropic filtteriä pienemmäksi.

4. iivokki87

iivokki87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo,siis olen tehny sen jo kyl,ja se ihmetyttääki.

5. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vastaukseksi kelpaa yksi sana: Bethesda.

Fallout kolmosen koodaus ei ole mitään kovin kehuttavaa jälkeä, moni on valitellut juuri samanlaisia ongelmia kuin sinulla. Bloomin/HDR:n poisto saattaa auttaa.

Itselläni peli toimii muuten hyvin, mutta mikäli sisätiloissa ollessa samalla alueella on yksikin NPC, peli alkaa tökkiä sen osuessa näkökentän alueelle, vaikka se olisi toisella puolella karttaa ja 10 seinää välissä.

Bethesda on tietoinen ongelmista ja on luvannut toimittaa pätsin ensi tilassa, saas nähdä.

6. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Heh, tulee mieleen tuo ensimmäinen S.T.A.L.K.E.R. SoC. Koodaus ja optimointi jotain aivan kamalaa. Samanlaisia ongelmia tekoälyhahmojen kanssa, NPC kun näyttäytyi ruudulla niin täytyi vain toivoa ettei kone kaatunut siihen järkyttävään fps droppiin.

Patchit eivät korjanneet käytännössä mitään. Onneks sentään tuo Float32 ilmestyi. Tälläkin pelisarjalla jo omat faninsa ja gurunsa niin eiköhän jossain vaiheessa samanlaista addonia ole tulossa F3:lle jos ei Bethesda ehdi ensin.

7. timpani

timpani Guest

:D Mulla muuten kävi kerran niin että kun olin ulkona seinän vieressä ja ammuin vatsia käyttäen sniper riflellä, olin mystisesti mennyt sen seinän sisään... :----D siinä sitten juoksentelin vähän aikaa seinän sisässä ja lopulta pääsin sieltä pois ::)

8. iivokki87

iivokki87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ahaa,ok.Eli siis toivotaan et bethseda tekee sen patchin.kiitos tiedosta teille

9. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itsellä ei ole kuin oikeastaan yksi paha "glitch" tullut vastaan, enclavien helikopteri jumitti niin pahasti, olis melkeinpä pitänyt ottaa screenshotti.

Pelissä on turhan nopeat latausajat, eikä ehdi nähdä kuin vilauksia latausikkunoista, joista näkee tärkeitä tietoja, kuten levelin etenemisen ja tilastoja. Vika varmaan omassa 4ghz e8400 prossussa :).

Mutta muuten itselläni on toiminut fallout 3 loistavasti, muutamaa kaatumista lukuunottamatta. Mitään pätkimistä ei kuitenkaan ole.

10. iivokki87

iivokki87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko muute fallout3 tehty samalla pelimekaanilla ku Oblivion?

11. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo, toki fallout 3,sessa siihen on tehty parannuksia. Peli muistuttaa muutenkin hyvin paljon oblivionia, samat pikanäppäimet, samalla tavalla voi nostaa tavaroita ja jopa inventory/pipboy 3000 muistuttavat toisiaan.

Peli ei myöskään hirveitä vaadi näytönohjaimelta. Itse olen 7600gt:lläkin pelaillut fallout 3:sta hyvin.

12. Ekaros

Ekaros Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeps, 7600GT ja Athlon 64 3500+ 2GB peli pyörii kauniisti, Q9300 4870 ja 4GB muistia, tekstuurit tarkempia joku muutama lisäeffektit ja pitemmät piirtoetäisyydet, ero on turhauttavan vähäinen...

13. iivokki87

iivokki87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen samaa mieltä et ei se peli kyl vaativa koneelt ole,mut miks helvetis betsheda koodas sen niin huonosti.... :/

14. Jsusi

Jsusi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos nyt kuitenkin lähdetään siitä liikkeelle, että sulla on vain aavistuksia pelin ohjelmakoodin laadusta, joten on aika rohkeaa väittää se huonosti koodatuksi. Olet tietenkin aivan vapaa tekemään paremman, mikäli uskot kykeneväsi :)

Jos nyt kuitenkin jotain syitä näille bugeille pitää sanoa, niin ihan ekana tulis mieleen raha. Bethesdan jannut (kohtuullisen iso porukka) ovat rukanneet tätäkin peliä kasaan jo pitkälle yli puolitoista vuotta. Jokainen ylimääräinen kuukausi, jota peliä viimeistellään, maksaa maltaita. Jossain välissä pelin viilaaminen alkaa maksaa enemmän kuin se potentiaalisesti tuottaa ja tällöin peli julkaistaan.

Vaikka siinä olisi vielä bugejakin. Maailma on veikeä paikka, eikö?

15. Jsusi

Jsusi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Lisätään nyt vielä sen verran, että pelit nykyään julkaistaan myös ennen kuin aivan viimeiset viilaukset on tehty. Tärkeintä on saada yritykselle rahahanat auki. Tai sitten julkaisuaika on strategisesti päätetty johonkin väliin, jossa ei ole muita "isoja" julkaisuita samaan aikaan jakamassa pelaajien rahoja.

16. Heresia_

Heresia_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo Mulla on samaa ongelmaa.. vaikka kuinka alas laittaa graffa asetukset niin peli vaan tökkii :(

17. iivokki87

iivokki87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis en mä millää pahalla tarkoittanu,tietysti pointtisi on hyvä. :)

18. yontimo

yontimo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jees!

Mulla olis sellaanen ongelma. Ostin Fallout 3 mutta peliin mentäessä ja valittaessa New Game niin hetken peli lataa itseään ja kaatuu sitten?
    Mistäkään voisi johtua?

19. Gluttoni

Gluttoni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla ratkesi ym. ongelma Asuksen, ATI:n radeon ajuriin linkittyneitten apuohjelmien poistolla.

Fallout3 Lakkasi Toimimasta threadissa tarkennusta ja myös muita korjaus ehdotuksia

Jaa tämä sivu