Keskustelua paljon odotetusta huippu(?) pelistä. Mielipiteitä???? Tuli juuri päätökseen tämä seikkailu ja pikkasen jäi paskan maku suuhun. tässäkös tämä nyt sitten oli. niin paljon odotettu mega hitti ja loppujen lopuksi vain kohtalaisen hyvä peli kokemus. odotin peliltä paljon, paljonnn enemmän, kuin mitä se tarjosi ja jäi vähän siihen rajalle että kannattikos tästäkin nyt näin paljon maksaa. ehdottomasti on hyvä peli. ok tarina, ok grafiikat, hyvä pelattavuus mutta moni asia tuntuu jääneen hieman puolitiehen. maisemat, aseet, ja viholliset alkavat toistamaan itseään ja mielenkiinto siirtyy hyvin äkkiä vain suorittamiseen. Pää tarinassa muutama helmi kohtaus joukossa mutta muuten aika tylsä toteutus. Paljon puhuttu vaihtoehtoinen loppukin oli aika laiskasti toteutettu. Liian vähän on käytetty aikaa ja resursseja toteutukseen näillä näkymin. Nyt vielä etsimään lisää vaihtoehtoista tekemistä ja katsotaan josko mieli vielä muuttuisi. muutama screeni:
Mikäs siinä... näin nopeasti koitettuna todella hyvä peli. Varsinkin torakoiden mätkiminen pesismailalla on hubaa...
Eilen illalla tuli pelattua läpi, itsellekkin jäi aika huono maku suuhun. Verrattuna Oblivioniin kehitystä on kyllä monella tavalla tapahtunut, mutta etenkin tarinan loppupuoli ja etenkin lopetus olivat todella säälittäviä, määritteli uudelleen sanan antikliimaksi merkityksen.
minun mielestä kuulostaa hyvältä peliltä, vaikka ei olekkaaan samanlainen kuin edeltäjänsä. testaan sen jossain vaiheessa.
Joo kiva peli olis varmaa pelata, mut vaikee tehä mitää ku peli jämähtää aina välil ku menee johonki paikkaa... Ei tuu mitää virheilmotusta tai mitää.. eikä ees kaadu... jämähtää vaa... ja oon huomannu et se varmaa johtuu jostain alueista minne menee... esim eilen pelasin vaik kuinka kauan eikä jääny jumii kertaakaa... tänää alotin pelaa ja menin yhtee paikkaa ni se jää jumii koko ajan... ja uskon et vähä pakollinen paikka olis mennä... jääks kellää muul jumii? Tehoist ei varmaa oo kii...intelin neliydin prossu... olikse q6600 tai joku tollanen.. ja sit gforce 8800GT, 3gigaa rammia ja Vista home preemium...
Mulla taas ei jumahda vaan kaatuu satunnaisesti. Muut pelit ei kaadu mutta voi olla silti rautapuolella mulla vikaa.
Itsellä on kuvauksen mukaan "jämähtänyt" vain kerran. Buuttasin koneen virtanapista, eikä ole sen jälkeen jämähdellyt - olen siis noin 5h pelaillut. Kieltämättä: Oblivion paistaa välillä liian paljon läpi - hyvässä ja pahassa, enemmänkin pahassa. Kokonaisuus on hieno ja suuri, pelattavaa löytyy ja taistelusysteemit ovat kunnossa - erityismaininta mukavalle V.A.T.S:ille (kohteina saisi kyllä olla silmätkin, niinkuin vanhassa . Taisteluiden määrä laittaa kyllä välillä ärsyttämään: kokoajan pukkaa örkkiä vasemmalta ja oikealta, vaikka kyseessä on periaatteessa autiomaa. Ja niinkuin Oblivionissa, ei tässäkään päästä kovin syvälle, kaikki tuntuu hieman pinnalliselta ja flegmaattiselta - sielu puuttu. Kaupungin räjäyttäminen ei tuntunut miltään, vain yksi tehtävä muiden jukossa - "siinäs kuolivat, ainiin ketkä?". Ymmärrättekö? Peliarvostelijana antaisin kyllä täydet, tai ainakin lähes täydet pointsit: pelissä todellakin riittää pelattavaa, säätämistä, vihollista, örkkiä, kavereita ja pelaaminen tuntuu mukavalta. Pelaajana en kuitenkaan täysiä anna: peli ei vain onnistu siinä, missä ehkä odotin sen onnistuvan. Peli pitää lämpimänä, mutta jättää kylmäksi. Ehkä odotan liikoja . Annan pelille 8½. Loppuun aion kuitenkin kaluta ja ehkä koetan toisenlaistakin lähestymistapaa: valinnanvaraa tuntui olevan muutaman pelaamiskerran verran. Vuodatukset loppukoon tähän. Toimi muuten yllättävän hyvin melkein kolmen vuoden takaisella näytönohjaimella X1800XT 512Mb, joka tosin ostohetkellään oli kirkkainta kärkikastia. Ja tukena viritetty Q6600
itse pelasin about 20 tuntia. jos ei jää turhia kiertelemään niin menisi varmaan tunnissakin läpi. ja sitten on tämä toinen ääripää joka venyy 100+ tuntiin.. Bethsoft lupasi 100 tuntia mielekästä peli aikaa.
Itselläni ensimmäinen läpipeluu kesti noin 16h, tällä hetkellä on yli 20h mennyt ja olen vielä aika alussa. Kesto riippuu siis täysin siitä miten paljon jaksaa tutkiskella ja tehdä sivuquesteja, positiivisena puolena mainittakoon, että nuo questit ja yleinen tutkiskelu on huomattavasti mielekkäämpää kuin Oblivionissa.
Itse olen aika kiinnostunut pelistä, mutta hieman arveluttaa. Tykkäsin ihan mielettömästi Fallout 1 & 2, mutta tacticsia en jaksanut pelata kuin ekat kaksi kenttää. Nyt arveluttaakin tuo taistelusysteemi ehkä eniten. Ostin hiljattain Crysiksen lähinnä testatakseni konettani. En jaksanut pelata kuin n. puoli tuntia, koska jatkuva valmiustilassa oleminen ei innostanut. Ei innostanut, että peli varasi jatkuvasti kaksi kättä. Vastavuoroisesti Age of Conan toimi mielestäni ihan hyvin. Siinä pisti vain automaattisen juoksun päälle ja pystyi hörppimään teetä ja ohjailemaan vasemmalla kädellä. Fallout 1 & 2 olivat hyviä, koska pystyi ottamaan rennon asennon ja nauttimaan pelistä. Nyt pelistä on ilmeisesti tehty FPS, mutta missä mittakaavassa? Jos joku peliä testannut osaisi kommentoida tätä, olisin kiinnostunut kuulemaan. Lukemani arvostelut eivät ole kunnolla tähän kysymykseen vastanneet. Auttaako VATS tähän miten paljon? Kuinka suuressa roolissa taistelusysteemi on? Tuleeko noita örkkejä siis vastaan ihan kokoajan, vai saako myös touhuta rauhassa ja hörppiä teetä mukavassa takakenossa? En ole kiinnostunut peleistä, jotka mittaavat reaktioaikaa ja refleksejä. Vaikka olen pelaillut kaveriporukassa quakeja ja Counter-Strikeä, en erityisesti pidä sorminäppäryyttä vaativista peleistä. Fallout olisi kuitenkin hauska kokea taas, joten jos Fallout 3 ei ole refleksimittari ja ilman erityistä sorminäppäryyttä pärjää, hankinta on takuuvarma.
Fallout 3 ei ole perinteinen FPS.. Taistelut ovat useinmiten yllättävän rentoja mutta vaativat kahta kättä ja hieman älyä. useinmiten wastelandin random örkit ovat hoideltavissa VATSilla eikä mitään ihmeellisiä kikkailuja tarvita. joskus taasen joutuu hakemaan suojaa pylväiden yms takaa ja hieman pysähtyä ajattelemaan. VATS on toteutettu kohtalaisen hyvin. käyttö on helppoa ja useinmiten hauskaa Tosin ihan kokonaan se ei aikaa pysäytä, nopeimmat monsterit kerkeävät käymään usein päälle. ainoina miinuksina mainittakoon joskus kummalliset kuvakulmat ja hidas "käynnistyminen" ( kun painaa v niin voi mennä pari sekuntia ennenkuin vats aukeaa ) Ja ei saa unohtaa että oblivionin tapaan on falloutissakin automaattinen juoksu Q napissa. itse olen kahvit ja teet juonut rauhassa mutta kannattaa kuitenkin miettiä millaisessa tilanteessa alkaa härppiä. esimerkiksi metroverkoston feral ghoulit tapaavat säikytellä toinen toisensa jälkeen.
Ei toimi sitte millään Kaatu aina kun laittaa "New Game"... Rauta pitäs olla ajatasalla: Intel Q9550, 4gt 1600mgz ddr3, Radeon HD4870 ja lankkuna MSI x48 paltinuim. Ja Vista
Onko paikalla kettään joka olisi pelannut peliä ja olisi kaltaiseni Fallout 1&2 pelien nimeen vannova? Tahtoisin vain kuulla mielipiteen siitä, miltä fallout 3 tuntuu tässä tilanteessa, kannattaako siihen pistää n. 50€?
Onko kellään keinoa, että miten saan mun hahmon naaman käännettyä kameraan päin? Tein niin hyvännäkösen muijan, että olis ihan kiva sitä välillä aina tsiigata.
^Paina ensin kolmanteen persoonaan hiiren kesk.napista ja sitten samaa nappia pohjassa, käännät hiirellä kameraa...
No... kyllä tähän 50e kannattaa pistää, mutta ei tässä kyllä samanlaista tunnelmaa ole kun fo1 ja fo2... Mutta pieniä vivahteita edellisistä peleistä kyllä löytyy ja on todella näyttävän näköinen.
Jos minä vuorostani kysyn näin: Fallout 1 & 2 oli ihan uskomattoman hyviä ja pidin niistä mielettömästi. Fallout Tacticsia ei jaksanut ekaa kenttää kauemmas ja 3D räiskinnät jaksaa innostaa enimmillään n. 30 minuutin verran. Kannattaako tämän jälkeen vielä laittaa 50 euroa tähän peliin? Kuinka paljon tämän on FPS ja kuinka paljon RPG?
Hmm... itse heittäisin tällaset luvut: FPS 35% RPG 65% Koska tuo vats toimii sen verran hyvin ja on hauska käyttää että "itse" tulee ammuttua vain sillon ku ActionPoints:t on loppu ja ötökkää hyppää naamalle....