1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

F-securen mukaan koneessa yli 8000 virusta. Auttaisko joku?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi chili80 14.11.2006.

  1. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli niin kuin otsikosta voi lukea siskoni koneessa on f-securen mukaan jotain 8600 virusta. F-secure ei niitä poista ja olen koittanut myös muutamalla muulla ohjelmalla poistaa, muttei onnistu. Formatointi lienee ainoa mahdollisuus, mutta kun siskollani on valmis kone ja häneltä ei löydy win-cd:tä, joten formatointi pitäisi tehdä niin, että win säilyy. Mielestäni olen kuullut, että tämä on mahdollista, muttei minulla ole hajuakaan miten onnistuu. Voisiko joku neuvoa? Kone on niin sekaisin, ettei sillä pysty tekemään yhtään mitään.
     
  2.  
  3. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Ei lienee mahdollista, sitä paitsi vaikka Windowsin voisikin säilyttää jotenkin, niin se lienee niin saastunut, että asiassa ei ole mitään järkeä.

    Voit asentaa siskollesi Windowsin esim. omasta CD:stä, jos sinulla sellainen on (ja jos se on sama versio kuin siskosi koneessa olevan lisenssin omaava versio).
     
  4. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla ei itselläni ole laillista windowsia, mutta kaipa se sitten täytyy tehdä niin. Mutta mutta... olen kyllä joskus kuullut, miten formatoidaan, mutta osaisko joku kertoa sen vielä minulle, etten vie koko konetta lopullisesti hautaan :D?
     
  5. nwind

    nwind Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2003
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
  6. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt en ymmärtänyt. Huokaus. Jos ymmärtäisin, mitä ton mukaa tekisin, niin win säilyis vai? Mut säilyiskö se viruksineen? Tää on liian monimutkaista mulle. Mut kaipa mä sen windowsin saan hoidettua jotenkin. Osaisko joku vaan auttaa, miten ne virukset saa tapettua =D?
     
  7. fixeri

    fixeri Regular member

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viruksethan ehkä saiskin tapettua, mutta pystyykö sillä koneella yhtään mitään tekemään, toimiiko netti, voiko mitään ohjelmaa ladata??
    HJT:llä vois yrittää sitä roskavyyhtiä lähteä purkamaan, mutta saattaa jäädä yritykseks.

    Kokeile saatko tuon tehtyä:

    Käy hae Hijackthis versio 1.99.1 ohjelma:

    Asenna ohjelma omaan kansioon, nimeä Hijackthis.exe--> scanner.exe:si.
    Avaa ohjelma, valitse sieltä "Do a system scan and save a logfile", ohjelma antaa ruutuun muistion jossa on logitiedosto, kopioi logi kokonaisuudessaan ja liitä se tänne seuraavaan vastaukseesi.
     
  8. janne59

    janne59 Active member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    1,041
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  9. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yritin tuota tehdä jo ennen kuin loin ketjun, muttei kone suostu lataamaan netistä mitään. Voin koittaa uudestaan, mutta vasta illalla, kun en nyt pääse siskoni koneelle.
     
  10. fixeri

    fixeri Regular member

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos pystyt niin ota se HJT sillä toisella koneella millä tänne kirjottelet, tallenna se jollekin medialle ja siirrä se siihen ongelma koneeseen.
     
  11. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, tallensin sen muistitikulleni ja teen login myöhemmin illalla, kun pääsen koneelle. Tää on ehkä tyhmä kysymys, mut kysyn kuitenkin :D.. enhän mä saa mitää viruksia omalle koneelleni, kun käytän nyt sitten muistitikkuani viruskoneessa? :) Ja kiitos kauheesti kaikille, jotka ovat tähän mennessä vastanneet.
     
  12. esakom

    esakom Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    201
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos tarpeeksi äkäinen pöpö löytyy, niin kyllä se itsensä sille tikulle siirtää, en tosin tiedä onko tuo miten todennäköistä...

    Kannattaa etsiä jostain "virallinen" windows cd: Suosittelen sitä windowsin asennusta samalla formatoiden koko kiintolevy, jos sillä koneella ei ole mitään huipputärkeää. Tai sen huipputärkeän voi laittaa jonnekin talteen, vaikka sille muistitikulle, mutta sitten muistaa tarkistaa sen ensin jollain virustutkalla ettei pöpö kulje siinä...

    Ja sitten kun se windows on asennettu uusiksi, niin ei sitten asenneta enää mitään f-securen tuotteita... Mieluummin avg, avast, tai antivir.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2006
  13. fixeri

    fixeri Regular member

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ole ollenkaan tyhmä kysymys, koska se riski on aina olemassa että USB tikulla tavaraa siirtäessä koneelta toiselle saat viruksen omaan koneeseesi, mutta toivottavasti siinä sun koneessa on virustorjunta ohjelma ja palomuuri?

    Ota jo valmiiks nämäkin ohjelmat sinne muistitikulles, koska näitä todennäköisesti tarvitaan:

    Smitfraudfix: http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/smitfraudfix.cfm

    AVG Anti Spyware: http://www.ewido.net/en/

    Vundofix: http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4

    Haxfix: http://users.telenet.be/marcvn/tools/haxfix.exe

    Combofix: http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/combofix.exe

    Fixwareout(jommastakummasta osoitteesta): http://downloads.subratam.org/Fixwareout.exe
    http://www.bleepingcomputer.com/files/lonny/Fixwareout.exe

    Nolop: http://www.spywareedge.net/nolop/NoLop.exe
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2006
  14. fixeri

    fixeri Regular member

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @esakom

    Formatointia suosittelisin itsekin tuohon, mutta kyllä tuon puhtaaksikin saa, tosin aikaa siihen voi muutama päivä mennä.

    "Ja sitten kun se windows on asennettu uusiksi, niin ei sitten asenneta enää mitään f-securen tuotteita... Mieluummin AVG, Avast, tai antivir."

    Tuota en ihan allekirjoittais kuitenkaan, koska F-secure on kuitenkin melko hyvä virustorjunta ohjelmisto(tosin raskas kun mikä), jos vaan on päivitykset ajan tasalla.
    Avast on kanssa hyvä virustorjunta ohjelma, lisäksi ilmainen.
     
  15. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm.. mulla on itelläni kans toi f-secure (joka kyllä mulla on toiminut, tosin oon liianki varovaine kaiken kanssa) ja sit oon käyttänyt windowsin palomuuria. Onko se riittävä? mulla on emollaki joku oma palomuuri, nvidia tai jotai, mut joku joskus väitti, ettei sitä kannata käyttää. Pitääkö paikkansa? Tais mennä nyt aiheen ulkopuolelle :D.
     
  16. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No se formatointi sopii kyllä mulleki, jos joku vaan osais neuvoo sen mulle tarpeeks yksinkertaisesti. ;)
     
  17. fixeri

    fixeri Regular member

    Liittynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voin sanoa että tuo Windowsin palomuuri on melkein yhtä tyhjän kanssa, se ei suojaa mitään. Kannattaa ladata vaikka Zone alarm mieluummin.

    Jos sulla ei oo sitä windowsin cd:tä niin formatointi on aika turhaa sillon..;)
    Vilkastaan nyt ihan ekana se hjt logi kun saat sen ja katotaan sitten miten edetään.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2006
  18. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    On ilmeisesti kysyjän oman koneen kuitenkin suojannut.

     
  19. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On paitsi että onhan f-securessakin palomuuri. Just sitä kattelin tossa. Ehkä se on mun konettani sit suojannut. :)
     
  20. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Kannattaa sitten toinen sulkea pois, vaikka se Windowsin oma.

    Siskollasi varmaan onkin sitten pelkkä Windowsin palomuuri kun se on niin suojaamaton ollut ;)
     
  21. chili80

    chili80 Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nyt siskoltani löytyi tällainen kuin product recovery cd-rom (windows xp home edition-sp1). tällä varmaan voi ladata windowsin uudestaan eikö?
     

Jaa tämä sivu