Mitä mieltä olette, kumpi on parempi palomuurina ja viruksentorjunta ohjelmistona F-Secure vai Norton? Ja mielellään perusteluita mukaan (hyvät/huonot puolet yms.).
mä kallistun vahvasti Nortonin puoleen, oli ittellä f-securen kanssa niin pirusti ongelmii ja lisäks Norton löysi koneelta läjän sellasta "tavaraa" mihin ei f-secure ollut reagoinut.
Ehdottomasti Norton, vaikka tänään juuri menikin n. 3 tuntia ilkeän viruksen poistamisessa. Eipä ole paljon muita läpi tullut. Palomuuriksi kannattaa harkita sellaista kun sygate personal firewall, ilmainen ja mielestäni ajaa asiansa.
Mul on siis periaatteessa jo molemmat. Käytin aiemmin Nortonia ja tuntuu, että se syö enemmän koneen tehoja kuin F-Secure. Minkälaisia ongelmia? Mulla ainaki F-Secure on toiminut ilman suurempia ongelmia esim. pitää sammuttaa palomuuri, jos haluu käyttää KaZaata(ei suuri menetys)
ittepä vastasit omaan kysymyksees =P just noitte p2p-ohjelmie kans sai tapella ja [bold]älkää ikinä[/bold] sammuttako palomuuria, varsinkaan kazaata käytettäessä tai muutenkaan. toi ny o iha typerä temppu!! ei kauaa me ku blaster ym. matoset pyörii koneella ja sit tullaa tän ihmettelee "mikäs mun koneesee ny iski, sammutin vaa palomuurin latauksien ajaksi ja nyt se tilttaa koko ajan?" hei oikeesti..
itelläni on f-secure hyvin on pelannut ja löytänyt viirukset mutta tota palomuurin pois laittoa en mene tekemään jos käytät kazaata ko sieltä tulee jo ihan tarpeeks kaikkee ylimäärästä+viiruksia viimeks eilen sai poistaa yhen viiruksen joka oli tullu kazaan kautta
Varmaan Norton + jonkun muun firman online skannaus silloin tällöin. Ainakin mitä peleihin tulee niin yleensä niiden toimivuus testataan todennäköisemmin Nortonin kanssa kuin F-securen. Sen seurauksena jotkut pelit voi bugittaa ja pahasti.
F-securen palomuurista ei henkilökohtaista kokemusta paljoa ole, mutta virustorjunta softa itsellä oli käytössä pitkään ilman ongelmia. Norttoniin siirryin ihan sen takia että yhden kerran päivitys uudempaan versioon ohjelmasta ei oikein mennyt hyvin ja piti poistaa se safe modessa, ja kun sattui norttoni olemaan mukavasti suprnovassa... ;D ...joka nyt toimii aivan yhtä hyvin, vaikka automaattinne päivityse ei toimi ollenkaan jostain syystä (varmaan pistäny pois jonkun servicen jota se haluais taustalle), mutta se on pieni ongelma... Sanoisin että yhtä hyviä ne on, käyttömukavuudessa ehkä nortton hivenen parempi (tosin en ole koittanut f-securen kuluttajamalleja) Palomuurejä löytyy netistä laadukkaita ilmaiseksi (kerio, sygate, yms.) joten jos palomuurin haluaa ostaa, kannattaa ostaa kunnon hardware firewall.
No nyt on taas Norton kehissä. Aiempien kokemusten perusteella se ei mun mielestä oo ihan yhtä helppokäyttöinen kuin F-Secure. Sekin on tietysti mielipide kysymys. Mites ootteko huomannu et Norton varais enemmän muistia kuin F-Secure?
Hyvinkin mahdollista että norttoni syö muistia enemmän. onhan sen käyttöliittymäkin enemmän karkki joka jo itsessään syö äkäseen muistia. Sekä norttonissa on paljon sellaisiakin ominaisuuksia joilla ei oikeasti tee mitään tai jotka vain haittaavat (esim. se ihme protected recycle bin)... F-Securessa itse tykkäsin juuri sen yksinkertaisesta tehokkuudesta.
Mulla on aina ollut käytössä F-Secure ja Sygate Personal Firewall -yhdistelmä. SPF on ilmainen palomuuri ja sen saa netistä. Ovat toimineet moitteettomasti. Mulla on WinXP. Minkään p2p-juttujen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia koskaan ja nettipelit ovat pyörineet myös - en ole huomannut koko F-Securen olemassaoloa pelatessani. F-Secure päivittää itseään koko ajan ja huomaa salamannopeasti netistä koneelle luikahtavat virukset. Ainoa miinus F-Securelle täytyy antaa manuaalisen tarkastuksen nopeudesta. Mulla koneen kovalevyjen manuaalinen tarkastus kesti melkein 3 tuntia (tavaraa kovalevyillä yht. 55 gigatavua). Manuaalista tarkastustahan ei kuitenkaan tarttee yleensä tehdä muuten kuin poikkeustilanteissa. Ainoa tieto Nortonista on mulla kaverilta, jonka koneen se ohjelma jumitti täysin. Norton ei suostunut enää uninstalloimaan itseään ja lopulta mun kaverin piti viedä kone ammattimiesten huollettavaksi. Sillä oli käytössä WinXP - kone oli jokin Mustan Pörssin alennuspakettikone. ¤ citizenx ¤
no se uninstallointi ei yleensä toimi jos et ole asentanut nortonia cd levyiltä. eli esim jos sulla on piraatti kovolla ja sitä kautta asennat niin ei hyvää seuraa yleensä.
Sillä oli ihan koneen mukana tullut virallinen Nortonin cd... Mä en kyllä tiedä oliko siinä koneessa sitten alunperin jotain vikaa. Norton joka tapauksessa jumitti sen lopullisesti.
Ainakin Kazaan kanssa ei ole mitään ongelmia, päin vastoin. Se imuroinnin aikana jo tarkistaa kaikki filet ja pysäyttää downloadin heti kun jotain epämääräistä löytyy.... on meinaan kokemusta. Ja tosiaan Kazaa on niin täynnä viruksia, matoja ja spywarea että sinne on silkkaa tyhmyyttä mennä palloilemaan ennen kuin on palomuurit, windowsin päivitykset ja virustorjtasoftat ajan tasalla.
Nyt on ollu norton reilu viikon käytössä ja alan kyllä kallistua sen puoleen. Kazaa toimii (vaikka en sitä paljoa käytäkään) eikä Nortonia ole edes huomannu taustalla pyörimässä. Verkkopelien kanssa en tiedä miten toimii, kun ei ole ollut aikaa kokeilla. Allekirjotan kyllä ton kommentin. Kesti useita tunteja, kun F-Secure kävi koneeni läpi (about 80Gt tavaraa). Norton on tässä toiminnossa huomattavasti nopeampi. En tiedä johtuuko se sitten siitä, että tarkistaa "huolimattomammin"? E-Mule ja dc++ pyörivät hyvin Bit torrenttikin toimii mut nopeudet ei ole kovin korkeita(ei kyllä varmaan johdu Nortonista).
Juu älkää sammuttako palomuuria, työpaikalta löytyi yli 30 troijalaista!!!(TOTTA), F-securen virustutka löytää ne, mutta vasta kun scannaa???? Osan poistaa, osan ei???, enpä jaksanut manuaalisesti poistaa, kun ei oma kone ole. Täällä kait ei ole kuin joku helv. hyvä kiinteä kunnan palomuuri???? Oma rakas Norton internet security 2003(palomuuri) blokkaa 24h:ssa noin 1 troijalaisen. Ja Norton antivirus 2003, poisti kazaalite aikoina tasaisesti viruksia, ennen tuhoa. Parempi... enpä tiedä miten Nortonille kävisi, jos sitä käyttäisi ilman palomuuria, luultavasti ei ainakaan huonommin. Norton 2003 vedosta voin ainakin lämpimästi suositella. Niin ja ne resot, 3dmark 2001se tulos laski 6800 n. 200 pojoa (palomuuri/antivirus päällä). Voin sanoa, että sitä ei huomaa. Yhteen sopivuus ongelmia oli 1, korjaantui päivityksellä. p.s muitakin vaihtoehtoja on ehkä jopa parempia saisi yhdistelemällä esim. sygate pro palomuuri ja panda-antivirus, mutta norton on aikas luotettava (ei pöpöjä 8kk käyttö, p2p raskaasti)ja hyvin tuettu (softa yhteensopivuus, ei mitään ongelmaa)