kuvassa olevat ip-osoitteet on minun koneiden sisäiset ip:t, sinulla voi olla joku muu. Koneen sisäverkon ip:n saat: Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all
kyllä, molempiin koneisiin. Lisäisin vielä, ettei palomuuri saa olla korkealla tasolla vaan normaali suojaus päällä.
pitäisikö sallittuihin IP-osoitteisiin pistää vielä sen boksin osoite? Eli ainakin zyxelin tapauksessa 192.168.1.1 ?
Minulla on Buffalon G54S langaton reititin johon on liitetty pöytäkone kaapelilla ja läppäri WLAN:lla. Molemmissa on F-Secure 6.00. Ohjeilla sain pingiin vastauksen molemmmista koneista, mutta WinXP:n verkkoympäristö ei löydä koneita. Läppärissä tulee näkyviin se itse. Olen ymmällä??
Eipä lähde toimimaan näilläkään ohjeilla ku eroavaisuuksia löytyy. Pöytäkoneessa Win XP Pro + F-Secure Anti-Virus Client Security 6.03 ja läppärissä Vista Ultimate + F-Secure Anti-Virus Client Security 7.01. Noita IP-osoitteita on useita, mm. Aliverkon peite, Oletusyhdyskäytävä,eri palvelimet, IPv4......jne jne. Mistä mä tiedän mitkä tonne pitää laittaa? Lisäksi tuossa 7.01 versiossa on vähän erilainen tuo osoitteiden laittaminen...Osaako joku neuvoa?