Moi. Eli mun F-Secure estää kaikkien ohjelmien avaamisen esim: Google Chrome, Internet Explore, MSN, Windows media player jne. Ongelma alkoi tänään kun F-Secure kysy, että haluanko estää ohjelman nimeltä "explorer.exe" ( Ton löytää ainakin vistassa "C:\WINDOWS\explorer.exe" ) Aattelin eka, että se oli joku haitta ohjelma kun en lukenut niinkään tarkasti koko hommaa. mutta kummiskin nyt se on sitten estetty ja mikään ohjelma ei käynnisty niinkuin ennen... Nyt tulee tämmöinen varoitus kuin: "Windows ei voi käyttää määritettyä laitetta, polkua tai tiedostoa. Sinulla ei ehkä ole tarvittavia käyttöoikeuksia." Olen järjestelmän valvoja, eli en tajuu yhtään miksi se sitten valittaa... Oon uudelleen asentanut F-Securen ilman mitään tulosta, edelleen sama ongelma. Oon yrittänyt manuaalisesti "sallia" ohjelmaa, mutta ainakun sallin sen F-Secure kiltisti estää sen uudelleen... Eli mitä oikein voin tehdä nyt? En voi käyttää koko konetta kunnolla F-Securen takia... Pari kuvaa mitä nyt otin: Kiitos jo etukäteen teille, jotka autatte mua ;>
Jep. Tai sitten tein, jotain väärin. ( Toisaalta tein kaiken samalla tyylillä kuin noissa sun linkeissä... ) Testaan vielä, josko joku vanhempi palautus piste toimisi, mutta jos se ei nyt toimi niin onko muita vinkkejä?
Tämä ohje sopii paremmin järjestelmän palauttamiseen: Ongelmien ilmetessä, palauta järjestelmä toimivaan palautuspisteeseen (Tuo aikaisemmin suomeksi annettu ohje oli siis palautuspisteen luontiin, ei palauttamiseen)
Juu ei vieläkään toimi, laitoin palautuspisteen 14.1.09 ja sillon ei ollut mitään ongelmia koneessa. Eli toi tuskin auttaa mua .
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t553315 Tuollaisen löysin, etenkin tuossa ketjussa oleva wuten viesti: Tuollaista voisi kokeilla. Vielä vähän aikaa sitten oli minullakin F-Secure, tosin Elisan toimittaman Tietoturva nimellä, ja siinä tosiaan tuo custom-moodi tuntui antavan vähän enemmän vapauksia säätöjen rukkaamiseen. Taitaa hakea joitain asetuksia koneelle jääneistä rippeistä. Tuossa olisi vielä F-Securen poistotyökalu jolla saat lähes kaiken F-S:n tiedostot pois koneelta jos ei muu auta: http://support.f-secure.com/fin/corporate/downloads/removeav.shtml Tuon ajamisen jälkeen aseta piilotetut tiedostot ja kansiot näkyviin ja poista kaikki F-Securen kansiot mitä löydät, myös omasi käyttäjäprofiilin AppData-kansiosta ja se alikansioista, jos siis sinne on jotain vielä jäänyt. Tuon jälkeen käynnistä kone uudelleen ja skannaa vielä rekisteri, CCleaner on siihen hyvä ja poista sillä kaikki F-Secureen liittyvä. Ja asenna sen jälkeen vielä F-S uusiksi. Karmea hommahan tuossa on, tuo siis siltä varalta ettei tuo custom-moodi auta. F-Securelle kannattaa lähettää palautetta että saisivat laittaa omille tukisivuilleen jonkinlaisen ratkaisun tällaisten ongelmien esiintyessä, nyt en hetken etsimisen jälkeen ainakaan mitään sieltä löytänyt...
Kiitos todella paljon 79atanos nyt toimii taas kone : ). Toisaalta nyt on joku roskapostin toiminta häiriö tullut. Mutta enpä käytä sähköpostia niin tuskimpa siitä on haittaa... ;>
Sama ongelma kuin Teemu09, voi pahus jos toi uudelleen asennus edessä... täytyy kokeilla noita ensin mainuttuja juttuja. Kiitos teille kaikille atk-guruille mäistä jutuista!!
ei onnistunut noiden tasojen alentaminen. Miten toimia? Poistaa koko f-sevure (ja on muuten sitten niin, että en enää asenna koko ohjelmaa, jos tollaisia yksinkertaisia bugeja...) ja taidanpa haukkua samalla koko ohjelman kaikille ystävilleni. Voiko edes F-securen oma porukka neuvoa kuinka toimia!? Saa ottaa yhteyttä henk.koht. Ilkeä vika, kun tunttu usealla muullakin olevan samatilanne... :-/
Jep, sain ite toimimaan sen asentamalla uudelleen koko f-securen... Noi palautuspisteet ja tason muuttaminen ei auttanut yhtään tai ei ainakaan mua... Voisithan kysyä F-securen asiakaspalvelusta, että onko jotain muuta tapaa saada kone toimimaan kuin, että joutuu uudelleen asentamaan. <: