EXE-tiedostoksi muutetun tiedoston palauttaminen takaisin MP3-tiedostoksi

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Bream 02.01.2007.

1. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kysymys: Miten ja millä ohjelmalla voin palauttaa .EXE-tiedostoksi muutetun .MP3-tiedoston? Alkuperäinen muoto oli siis .MP3.

Toisn päin homma kulkee, mutta miten on, onnistuuko toisin päin?

Kiitos.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Millä/miten tuon muutoksen olet tehnyt?

4. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Siinäpä se, kun en muista millä ohjelmalla olen ne tiedostot muuntanut .EXE-muotoon. Sen tiedän että on olemassa ohjelmia, joilla voidaan .MP3:sta tehdä .EXE-tiedostoja. On vaan selvitettävä, mitkä ohjelmilla pystyy tekemään muunnoksen kahteen suuntaan. Syy, miksi hlauan saada ne .MP3:t palautettua takaisin alkuperäiseen muotoon, on kaikessa yksinkertaisuudessaan tämä: Ne sisältävät erään vanhan suomalaisen yhtyeen levyn, jota on vaikea saada enää mistään, koska myin sen LP:n pois tarpeettomana (järkee vai ei?). Arvaa harmittiko? Kyseisen yhtyeen levyä ei saa mistään CD-levynä. Kiitos.

5. TheArnold

TheArnold Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos pelkkä tiedostopääte on muutettu niin saa takaisin vaikka komentoriviltä tai PropertiesPlus nimisellä ohjelmalla. Miksi yleensäkin olet muuttanut ne exe:ksi?

6. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Sinäpä sen sanoit. Se oli olevinaan jonkinlainen kokeilu, jolle käy yleensä niin, että kun kaikki menee pieleen, niin silloin kaikki TODELLA menee pieleen. Minun tapauksessani olisi pitänyt jättää alkuperäiset mp3-tiedostot hävittämättä, niin ei tarvitsisi vaivata muita typerillä kysymyksillä. Nykyään en ole enää ryhtynyt moiseen sekoiluun. Kuten sanottu: järkee vai ei. Vastausta ei ole vaikea päätellä. Kiitos vaivannäöstäsi ja hyvää jatkoa talven (minkä talven - ´Työllistystuella palkataun latojan huomautus) jatkoa.

P.S. Kaikkea sitä hetken hpurupäisyydessään tekee. Pitääkö minun ruveta nappailemaan pilereitä, jotta nuppi pysyisi kuta kuinkin kasassa? Sitäkö tässä haetaan? EI! Sitä tässä ei todellakaan haeta. Otetaan järki kauniisti käteen, skarpataan, ja mietitään mitä ollaan tekemässä. Lopputulos on sen jälkeen huomttavasti parempi kuin hetken hourupäisyys antaisi olettaa. Ugh, olen puhunut!

Viimeksi muokattu: 03.01.2007
  7. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Minkäköhän sortin exejä ne on? Onko ne jotain exejä joissa on MP3 soitto-ohjelma ja biisi samassa? Vai onko ne MP3 pakattu jollain softalla joka tekee paketeista itsestään purkautuvia kun niitä tuplaklikkaa? En ymmärrä miksi MP3 pitäisi muuttaa exeksi?

8. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Ei ole, vaan ne kylmästi käännetty mp3-muodosta exe-muotoon. Siinä kaikki ja koko typeryys yhdessä klimpissä.

En minäkään ymmärrä - enää. Se oli vain järjetön kokeilu. Nykyään kaikki audio-tiedostot ovat muodossa mp3. Ei ole järkeä muuntaa niitä exe-muotoon. Kiitos sinunkin kannan otostasi. Ja hyvää jatkoa myös sinne.

9. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Miten pakattua musiikkia "kylmästi muunnetaan" binääriseksi sovellukseksi? Jos kyse on vain päätteen muuttamisesta niin sehän ei ole mikään ongelma...senkus muuttaa takas päätteen oikeaksi.

10. Ley

Ley Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mitä tapahtuu jos tuplaklikkaat jotain exe-muotoista biisiä?

11. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Heh, se alkaa soimaan! Sulosävelet täyttävät pään nostalgisella huminalla. Lopulta humina käy niin voimakkaaksi, että on mentävä kippaamaan kitusiin kolme litraa vettä, josta on seurauksena pään täyttyminen vedellä. Olen siis ilmiselvä vesipää. Uusi kysymys kuuluukin: Millä saan veden pois päästä? Kiipeämällä parvekkeen laidan yli ja pudottautumalla köyden varassa (joka ei ole kaulassa) alas. Roikun köysi jalkoihin sidottuna, kunnes kaikki vesi on valunut päästä. Kun olen varma että kaikki merkit vesipäisyydestä ovat kadonneet, kapuan ylös ja totean ilokseni että koko juttu EXE-ja MP3-tiedostoista olikin vain pahaa unta joka sai minut kuvittelemaan kaikenlaista joutavaa. Niin se käy. Elämä on hurja bisnes, investoi itsesi NYT, ei huomenna vaan tässä ja NYT!

Viimeksi muokattu: 03.01.2007
  12. TheArnold

TheArnold Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Öh joo... no hyvä että ongelma ratkesi... ehkä kannattaisi ottaa ne pillerit aamuisin. :)

13. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Ratkesi ja ratkesi. Miten sen nyt ottaa. Antaa nyt olla, ettei todellakaan tarvitse turvautua niihin pillereihin. Heh! Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestä. Kuten sanottu, niin täällä on fikusa porukkaa, jolta saa aina asiallisen vastauksen, toisin kuin Tietokone-lehden keskustelu-palstalta, jossa mitään tietämätöntä vedätetään ja pidetään lähinnä ääliönä. Ei täällä, joten kiitos siitä.

Minulla olisi uusi kysymys: Tiedättekö hyvää äänen-morffaus-ohhjelmaa [MORPHING]? Hyvä olisi jos sellaisen löytäisi FREEWAREna. Kiitos.

Viimeksi muokattu: 07.01.2007
  14. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    OT: Kyseessä oli Sleeppareiden levy? :)

15. Ley

Ley Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  16. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Eli arvaukseni osui oikeaan. Ne Exet sisältää itse biisin ja soitto-ohjelman(lyriikat saa kanssa pakettiin). Aika typerää mainostaa, että kaverisi voivat kuunnella varmasti biisin jos muutat sen exe tiedostoksi. Milläs mäkin tai linuxin käyttäjät sen kuuntelee?

17. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Ja kissan viikset!

Viimeksi muokattu: 07.01.2007
  18. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Fake missä mielessä? Linkki toimii ihan hyvin ja kohteessa on ohjelma josta tässä threadissä on puhe.

19. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Jos linkki toimi hyvin, niin lähetätkö sen tiedoston minulle. Minä en siitä linkistä saa mitään. Kuule, voisitko ystävällisesti lähettää sen minun e-mailiini: *edit by pkaksp* Kiitos.

Viimeksi muokattu: 08.01.2007
  20. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  21. Bream

Bream Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    E-mail-linkki, jonka julkaisin, on epävirallinen e-mailini. Se on tarkoitettu ja omistettu kaikelle epämääräiselle töhnälle. Viestit, jotka tulevat omaan e-mailiini esim. täältä Aftder Dawnista, menevät viralliseen e-mailiini, jonne tulevat kaikki asialliset viestit. Kiitos

Jaa tämä sivu