Morot vain kaikille! Tässä olen suunnitellut helpottavani tiettyjen koneiden ylläpitoa, koska koneet sijaitsevat 100-200km päässä niin työtähän se teettää aina ajella korjailemaan/päivittämään. Olen tässä miettinyt millä toteuttaisin etähallinnan? openvpn? yms? heittäkää ehdotuksia. Kuinkahan tämä onnistuu natin kanssa? Täytyykö tehdä porttiohjaukset? Pääkohdat olisi: -liikenne salattuna -salasana suojaukset kirjautumiseen -ohjelman täytyisi olla kevyt ja vaikka käynnistettävissä vain silloin kuin on tarve -mahdollisimman huomaamaton systeemi -toimivuus natin kanssa - mahdollinen mac yhteensopivuus Eli pöytäkoneella minulla on xp pro ja läppärissä OS X 10.5.2. Näillä koneilla tapahtuisi etähallinta. Hallittavia koneita olisi noin 5-6kpl
TeamViewer voisi olla etsimäsi, ohjelmasta on myös Mac OS X -versio. TeamViewer, helppoa etähallintaa
Vaikuttaa ihan kokeilunarvoiselta.. Täytyy kokeilla miten tuo nat homma toimii.. Olisikko muita vaihtoehtoja mielessä kenelläkään?
Radminia olen pari kertaa kaverin kanssa käyttänyt, en sen enempää tiedä täyttääkö listasi vaatimukset.