Sain takuuseen tämän Esin subbarin. Eipä tarvinnut kun virtajohto laitta paikoilleen ja virta päälle niin mukavan kuuloista surinaa alkoi kuulumaan. Kokeilin sitten toiseenkin pistorasiaan ja sieltä kuului vähän pienempänä, mutta selvästi häiritsevänä vieläkin sama ääni ja ääni koveni kun kokeilin ottaa toisen laitteen irti viereisestä pistoreiästä. Lisäksi minulla menisi subbarin kautta ääni toisiin kaiuttimiin ja myös näihin tulee silloin ikävää surinaa. Vanhalla kaiuttimella joka siis oli pelkkä SW10K ei mitään tälläisiä ongelmia ollut. Onko laite valmiiksi viallinen vai voiko tämän häiriöäänen saada jotenkin suhteellisen halvalla pois?
Jos ongelma on sähköissä, brummin voi saada pois ylijännitesuojalla, halvimmat maksavat pari kymppiä. Minulla kävi taannoin Thomannilla, (olettaen, että sieltä olet kaiuttimet ostanut...), huollossa ESIn nEar 05't. Huoltoprosessi oli pitkä ja älyttömän vaikea. Vika alkoi, kun eräänä yönä monitorit olivat päällä ja ukkosti aika rankasti. Se oli vain toisessa monitorissa, ei molemmissa. Tuo takuuprosessi kertoi sen, että Thomannilta ei osteta tähän taloon ikinä mitään. En suosittele ko. puljua muillekaan.
Joo sähköissä vika tuntuu olevan. Kokeilin subbaria toisessa huoneessa pistorasiaan niin ääni oli olematon. Täytyypä kokeilla hankkia tuollainen ylijännitesuoja. Vielä tuosta thomannista. Olin erittäin tyytyväinen palveluun ja subbarin noutu huoltoon sujui vaivattomasti ja ajan sai sopia täysin oman mielen mukaan ja mitään kuluja ei tullut. Sain vielä paremman mallin mitä entinen subbarini oli. Aikaa meni vähän kauemman kuin oletin, mutta tuli se kuitenkin. Tietenkin ärsytti kun heti tuli ongelmia, mutta sekään ei ilmeisesti johdu tuotteesta kun toisessa huoneessa toimii. Kiitoksia paljon vastauksesta!
Eipä kestä, mukava olla avuksi. Minä en voi olla tyytyväinen ko. puljun palveluun. Miksi? Noh, kerrotaanpa tämä tarina noin pääpiirteittäin. Monitorit hajosivat elokuussa 2008. Otin T-kauppaan yhteyttä ja tein työtä käskettyä, toimitin monitorit huoltoon. Saatuani ne takaisin ne olivat yhä rikki, lisäksi toiseen monitoriin oli tullut kolhuja. Sitten alkoi ongelmat. Lähetin Thomannille varmaan kymmeniä sähköposteja ja soitin useita kertoja. Puhelimessa käskettiin lähettämään sähköpostia, niihin ei kuitenkaan ikinä vastattu. Aikaa kului ja kului, mitään ei tapahtunut. Kerran sitten päätin soittaa sinne ja annon puhelimessa melko suoraa palautetta siitä, että palvelu on ollut huonompaa kuin ala-arvoinen. Sen jälkeen tuo huoltoprosessi laitettiin liikkeelle kiireellisenä. He syyttivät Suomen Postia siitä, että monitorit olivat kolhiintuneet, ja vaativat Postilta vahinkoilmoitusta. Kuulemma monitoreissa oli kolhuja, kun he saivat ne sinne. Noh, hankin vahinkoilmoituksen jne. ja sain kuin sainkin hoidettua ne takaisin huoltoon. Koko tämä prosessi kesti viisi kuukautta, sinä aikana monitorien takuu kerkesi menemään umpeen. Se, että prosessi venyi, oli täysin Thomannin vika - miksi he eivät voineet vastailla maileihin ajoissa? Laitoin englanniksi ja suomeksi, ei mitään reaktiota. Kaiken huvittavinta tässä koko hässäkässä oli se, että juuri ennen kuin nuo monitorit lähtivät viimeistä kertaa T-kauppaa kohti, tilauksen tehnyt henkilö sai sähköpostia, jossa kerrottiin, että "Sähköpostiosoitteesi on vaihdettu haluamaksenne: *tähän minun mailiosoite*", vaikka missään vaiheessa kukaan ei ole halunnut, että se osoite vaihdetaan. Sitä en tiedä, onko tuo osoitehässäkkä selvinnyt. En voi suositella Thomannia kenellekään, sen sijaan kehoitan kaikkia boikotoimaan ko. yritystä!