1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Eroavaisuudet/suositukset kameroissa.

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Zhame 19.07.2005.

  1. Zhame

    Zhame Regular member

    Liittynyt:
    03.05.2003
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tervehdys kaikille,

    Olen hankkimassa uutta digikameraa ja nyt kaipaisin hieman neuvoja/vinkkejä minkä ostaisin. Olen lukenut täältä monia hyviä threadeja joista saanut uutta tietoa ja mielipiteitä. Nyt kuitenkin kaipaisin arvosteluita (eri lehdissä/netissä), käyttäjien kokemuksia, mielipiteitä eri digikameroista. Kriteerini ovat tällä hetkellä seuraavanlaiset:

    Hinluokka: 300-400€
    Megapixelit: 4 tai enemmän
    Zoom: Optinen ja digitaalinen
    Rakenne: Metalli, kestävä, pieni
    Näyttö: Iso =)
    Muita ominaisuuksia: Kameran täytyisi olla nopea tarkentamaan ja ottamaan kuvia, myös liikkeessä. Itselläni tällä hetkellä Ixus II joka ei ole kovinkaan nopea/tarkka nopeissa tilanteissa (kai?). Onko jollain kokemuksia esim. nykyisistä Canoneista ja niiden nopeudesta. Ja tietysti kuvanlaatu pitäisi olla mahd. hyvä sekä video ominaisuudet kestoltaan mahd. pitkät ja laadukkaat.

    Tuossa nyt olisi listattuna kriteereitä. Löytyykö tuohon haarukkaan noita ominaisuuksia vastaavaa kameraa?

    Toinen kysymykseni koskeekin Ixus 40 ja Ixus 50 eroja? Onko muita eroja kuin että 50 on 1Mpix 40 parempi?

    Kiitos!!!
     
  2.  
  3. Hotdog87

    Hotdog87 Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. Pro.digy

    Pro.digy Member

    Liittynyt:
    05.07.2004
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itelläni on ixus 40 ja ainut asia mitä olen jäänyt kaipaamaan on parempi tarkkuus. Eli kannattaa ostaa mielummin ixus 50 kuin 40 , vaikka hintaa tuleekin lisää.
     

Jaa tämä sivu