Olen sitten useamman viikon ajan ihmetellyt 6600GT näyttiksiä. AGP näyttikset näyttävät katoavan aika nopeasti markkinoilta. Seuraavia tietoja olen saanut kaivettua: [bold] XFX [/bold] kortit näyttävät olevan kiven alla, vielä pari viikko sitten oli saatavilla muttei enää. [bold] ASUSTEK (ASUS) [/bold] kallis 170€ mutta olisi 1,6 ns muisteilla. [bold] CLUB3D [/bold] halpa mutta ilmeisesti äänekäs ja lämpenee. [bold] PNY verto [/bold] yhden toimittajan mukaan lieviä laatu ongelmia. äänekäs. [bold] GAINWARD [/bold] kovat kellot --> useita mennyt vaihtoon. lämpenee. [bold] LEADTEK [/bold] saatavuus ? [bold] MSI [/bold] jäähdytys ? Onko halvin 6600GT (CLUB3D) ostamisen arvoinen ? Kallein (ASUSTEK) laittaa miettimään, koska samalla hintaa saisi X800GT:n (256 muistiväylä) Forrumeita kahlatessa vastaan tuli yllättävän paljon ogelmia 6600GT näyttiksistä, lieneeko suuri suosio syynä lukuisiin vikailmoituksinn. Tulipa vaan uudestaa mieleen ATI98000PRO (256 muistiväylä). 122€ ei laatu ongelmia ei lämpenemistä... Eli nyt pitäisi saada vanhaan koneeseen lisää potkua pariksi vuodeksi. Entinen näyttis on 9600PRO.
Jos haluat näyttiksen olevan pitemmän aikaa ajan tasalla, niin 9800 Pro ei välttämättä silloin tule kysymykseen, hyvää suorituskykyä se tarjoaa mutta Shader Model 3.0-tukea ei ole 6600GT:n tavoin, joten pitkäikäisempi 6600 siinä mielessä. Jos Palitin ~100 euron 9800 Pro-versio ei olisi valmistajan oma, huonompi viritys niin se olisi oma valintani kyllä silloin, mutta mitä täällä olen lueskellut niin Club 3D:n 6600GT on toiminut ihan hyvin muilla. Kun eroakaan ei muistaakseni ole kuin ~20e verrattuna tuohon antamaasi 9800 Pro:n summaan niin Clubin 6600GT:n ottaisin. EDIT: Sitten taas jos mennään 180e päin niin alkaa kyllä tuo x800 GT olemaan se valinta, yleisesti ottaen kyllä kannattaa se halvin ja viralliset speksit täyttävä kortti ottaa.