Ensimmäinen viestini!

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Red_Devil 27.07.2002.

1. Red_Devil

Red_Devil Guest

Kiinnostus hankkia DVD-soitin kasvoi huomattavasti kun huomasin, että 168-199€ hintaisessa laitteen on kaikki mitä tarvitsee. Pettymys oli kuitenkin suuri kun huomasin, että kaikki leffat joita minulla on ovat .avi-muodossa jota mikään tämän hetken DVD-soittimista ei soita. Sitten mielenkiintoa uhkuen tiedonvaltatielle tutkimaan asiaa. Afterdawn.comin kautta löysin TMPGEnc-ohjelman, minkä wizard-toiminto vaikutti loistavasta yksinkertaiselta tavalta siirtää .avi-leffani VCD:lle. Pettymys oli suuri kun huomasin, että 103min pitkä leffa veisi NELJÄ cd:tä ja että omalla koneella veisi parhaalla kuvalaadulla yli 50h divx>vcd ja normaalillakin 24h.

Sitten sarja tyhmiä kysymyksiä toivottavasti joku jaksaa vastata. Menee niin paljon rahaa ja aikaa jos rupeaa kaikkea kokeilemaan itse.
    Täytyy tarkkaan miettiä kannaataako tuo DVD-soitin hankkia.

Pystyykö millään "helpolla" tavalla tunkemaan pitkiä leffoja VCD-muodossa yhdelle CD:lle tai edes kahdelle?

Jos minulla on .mpg tai .mpeg-tiedosto ja polton sen CD:lle, minulla on VCD joka toimii DVD-soittimessa joka tukee VCD:tä?
    Eli .mpg.tiedosto CD:llä on VCD??

Toimiiko VCD DVD-soittimessa myös CD-RW-levyllä?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.07.2002
  2.  
  3. Mikaq

Mikaq Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No se että toimiiko cd-rw soittimessa on ihan soittimesta kiinni.

.mpg tiedosto pitää polttaa vcd-muotoon... siitä saa myös svcd-version. Tuosta polttamisesta uskoisin löytyvän juttua täältäkin. Jos englanti sujuu sutjakkaasti niin voit suunnata www.vcdhelp.com

niin ja tuolta vcdhelp.comista löytyy myös noiden dvd-soitinten testejä mitkä tukee mitäkin formaattia jne.

4. Jake

Jake Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
  5. Red_Devil

Red_Devil Guest

Eli esim .avi/.mpg/.mpeg/.mov-tiedostoista voi tehdä VCD TMPGEnc-ohjelmalla, eikö näin ole?

Tarkoittaako tämä sitä, että netistä ei pysyty suoraan lataamaan VCD-leffoja? Melkein kaikissahan on .avi tai .mpg-pääte.

Viimeisellä kysymyksellä tarkoitin, että jo DVD-soitin tukee VCD ja CD-RW niin leffoja voi poltella VCD-muodossa CD-RW:lle, eikö näin?

Mitä tuo Wizard sitten tarkoittaa kun siinä on, että "CD-R 74min (VCD/SVCD) makes file size 404.40% of disk capasity" "estimated file size 2944,02MB" ??

6. Jake

Jake Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Kun painat browse ja katsot "files of type" niin näet mitä se tukee.
    Unohda wizard (paina cancel), ja lataa ne asetukset kuten tuossa aD:n ohjeessa on..

Jaa tämä sivu