Terve vaan kaikille ja anteeksi taas yhdestä "onks tää hyvä" threadista! Elikkä tarkoituksena olisi ostaa pelikäyttöön tietokone osina ja koota se itse. En ole ennen kasannut tietokonetta.Olen lukenut aiheesta paljon tosin. Tämän näköistä settiä olen ajatellut, en ole alan asiantuntija ja ehdottakaa jos näätte paketissa jotain puutteellist ym. Jos tiedätte miten paketin hinta/laatu suhdetta saisi optimoitua niin kertokaa ihmeessä! Kannattaisiko näinkin kalliin paketin kanssa odotella hintojen laskemista muutama kuukausi? http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?s...2,76192,42374,61050,65442,40419x2,69577,52051 Intel DP35DP Club 3D Geforce 9800 GX2 1 Gt, PCI-E Samsung 20x DVD+/-RW Dual Layer Intel Core 2 Quad Q9450 Antec P182 ATX-virtalähde 750-780 W BenQ G2400W (24") 2 Gt, 800 MHz DDR2, X2 Samsung SpinPoint F1 750 Gt, saja-ata II (HD753LJ) Microsoft Windows Vista Home Basic Razer copperhead + Logitech G11 vanhasta tietokoneesta Kiitoksia etukäteen!
Poweria pienemmäksi, koska et saa tuota kaikkea käyttöön millään. Corsairin 500 wattinen poweri hoitaa hommansa ja on ollut suhteellisen suosittukin. Emosta en ole hirveästi mitään kuullut, ja sen voisi vaihtaa toiseen malliin. Abitin ikisuosittu IP35 sarja on yksi vaihtoehto. Gigabyten emotkin ovat olleet suosittuja. Hyvän prosessorin vierelle kannattaa ostaa kunnon emo. Kellotuskin luonnostuu paremmin siihen tarkoitetulla emolla. Muisteihin kannattaa kanssa panostaa jonkin verran enemmän. Tämäkin on läheisessä yhteydessä prosessorin kellottamiseen ja hyödyt siitä paljon. Mitä koneen kasaamiseen tulee, niin ei se ole läheskään niin vaikeaa kuin annetaan ymmärtää. Kunhan et ala väkisin työntämään osia paikalleen niin ongelmien pitäisi olla vähäisiä. Opit samalla hieman enemmän koneen toiminnasta itse kootessa.
Miksiköhän se paikallisen atk liikkeen myyjä sitten tyrkytti tota 750 wattista noille komponenteille. Eikö isompi olisi pitkäikäisempi mahdollisten päivityksien ja uudistuksien kannalta? Hinnassa ei kumminkaan ei suuria eroja. Juuh mietein kanssa, että missä tuo kannattavan ostoksen ja ylilyönnin raja menee. Niitä muisteja kun on parista kympistä muutamaan sataan euroon. Ja kerrotko vielä tietämättömälle mitä speksejä näytönohjainta valittaessa kannattaa katsoa eniten? Kiitos!
Tuo näyttis mikä paketissasi on edustaa high-end näyttisten huippua ja sillä pärjäät pitkään. Jos päädyt emoon joka tukee SLI näyttiskonfiguraatiota, niin saat toisella tuollaisella näyttiksellä Quad SLI:n pystyyn. Siitä ei paljoa paremmaksi mennä. Myyjät myyvät tuotteita ja saavat rahaa myynnin mukaan Koneiden osien virrankulutus on laskemaan päin, eikä tietotekniikassa kannata panostaa tulevaisuuteen. Et todennäköisesti tarvitse tuota 750 wattia mihinkään. Quad SLI konfiguraatioon saattaa tarvita sen verran, mutten tästäkään en ole varma. Muisteihin ei miljoonia kannata laittaa kiinni. Alle sadalla eurolla saat jo aivan riittävät muistit. Kannattaa hankkia 4 gigan setti vaikka A-Datan muisteja.