Minulla on tällä hetkellä käytössä integroitu ja kiinni on toinen näytön ohjain jonka kone löytää,mutta en saa siitä näkymään mitään.Vinkkejä kiitos.
Se integroitu pitää varmaan "sammuttaa", eli mene BIOSista etsimään josko siellä olis sellanen kohta kuin esim. "Integrated Video" tai "Onboard Video" ja laita sen kohdalla "Disabled", tallenna ja käynnistä uudelleen. BIOSiin pääset alkukäynnistyksen yhteydessä painamalla DEL, F2 tai jotain muuta F-nappulaa, yleensä jompikumpi noista, se ilmoitetaan siinä alussa.
Mulla vaihto automaattisesti integroidusta uuteen, kun laitoin kortin koneeseen ja näyttökaapelin kiinni. Eli voit koittaa myös sitä, kannattaa sammuttaa kone aluks...mut jos oot jo koittanu nii unoha sit tää viesti
Kun itse pistin uuden näytönohjaimen kiinni vanhan integroidun tilalle niin kone käynnistyi biossissa ja ehdotti vaihtoehtoja joista valitsin sopivimman.Käynnistyi normaalisti ja sitten jotain pientä laittoa windowsissa ja valmis.Kumpa olisi kaikilla yhtä helppoa.
Joo kävin siellä biossissa.Pitää käydä englännin kielellä.Mutta kun en suomeks tienny mitä mistäkin tapahtu ja sit siellä lukee niissä integroidussa jutuissa kaikissa lukee ir-g tai-q en muista mene katsomaan.
Joo jos siellä IRQ-asetukset näkyy niin älä koske niihin Siellä voi olla monella tavalla sanottu se integroitu, kuten tässä se on "On-Chip VGA": http://www.digital-daily.com/documents/3277/bios_video.jpg
Joo siellä oli se mut se oli nimellä compaq vga. Muistaakseni.Mulla on ohjelma konella nimeltään PowerStrips.Se kyllä löytää näytön ohjaimen jota en ole saanut käyttöön.Kelloja saan kyllä vaihdettua ja muuta säätöjä.Näytön asetuksistakin löytyy lisälehti siellä on gamma säädöt ja muut.Pitäiskö lähteä käyntiin kortin kun sammutta ton integroidun.
No pitää kohta käydä kokeilemassa.Kun on tässä emossa erilainen bios kuin ne normaalit tässä on nimittäin ihan paska bios mut helppo käyttöinen se kyllä on mut kun sieltä ei saa säädettyä juuri mitään. jatkoa Joo latasin to äsken yhen ohjelman ja sieltä näky et bios on parivuotta vanha ja en löytäny ilmaista päivityspaikkaa.