Latasin uudet ajurit G-Force Fx näytönohjaimelle. ajurit:Nvidia 71.84 En löytänyt siitä sellaista kohtaa, mistä sais ton yleis virkistystaajuuden laitettua. Onko se karsittu poi? Nyt joka pelissä 60Hz virkistystaajuus Mitä kannattais tehdä?
Eikös pelien virkistystaajutta (siis jos voi muuttaa) säädetä itse pelistä. Ja jos wintoosan virkistystaajuuksia haluat säätää niin klikkaa tuota Nvidia kuvaketta tehtäväpalkissa oikealla näppäimellä ja sieltä "screen refresh rate". Siitä voit säätää, ohjelma näyttää tajuudet joita näyttösi tukee..
XP:n perisynti tuo virkistystaajuus. Asenna tämä: http://www.peliplaneetta.net/tiedostot/ajurit/tweakit/484/
Windowsin virkistystaajuudet hyvät 85Hz, mutta peleissä 60Hz. Läheskään kaikissa peleissä ei sitä saa valittua. Vanhoissa Nvidian ajureissa oli säätö, jolla pysty muuttaa virkistystaajuutta "reson" mukaan. Nyt en löydä sitä valikkoa ja toi 60Hz ampuu pahasti silmille. Itsekkin katoin tota ohjelmaa, mutta kun se on noin vanha. No pitää kokeilla. Ei toi virkistys taajuus vaikuta nopeuteen. Aika "tehomylly" Ei toi ohjelma toimi liian vanha Kokeilin yhtä saman kaltaista, mutta sekään ei toiminut. (syyt: Liian uudet näytönohjain ja ajurit)
Asensin vanhat Nvidian ajurit takas. Ajurit: 66.93 Nvidia Se valikko löyty helposti. Eli vanhassa:Ohjauspaneeli->näyttö->asetukset->lisäasetukset->GF *malli*->Virkistystaajuuksien ohjaus Jos tuola on virkistystaajuus kohdissa "oletus" peleissä se on 60Hz ja siitä ei silmät tykkää. Jos jollakin on jotain "jippoja" noihin uusiin niin tänne vaan postia Nvidialta huono veto, tähän asti kaikki muut ajurit ovat toimineet hyvin.
käynnistä/start->suorita/run->dxdiag sieltä more help välilehdeltä löytyy Override... kohta josta saa DirectX peleissä Hertzit lukittua(hiukan kehno tapa). Parempi tapa on näyönohjaimen ajurien säätöpaneeli josta pitäisi ATI:ta ja NVIDIA:lta löytyä tuo Hertzien lukitus resoluution mukaan. http://3dgpu.com/images/tweaking/refresh.png NVIDIA:lla tuon näköinen ATI:lla on nimellä Refresh Rate Override perus Control Panelissa. 3D Refresh Rate Override tuossa uudessa Control Centerissä.
Juuri ton kuvan kohtaa EN löytänyt uusista nvidian ajureista. Sieltä minä ne olen aina säätänyt, mutta nyt on vanhat nvidian ajurit, koska uusissa sitä ei löydy. Se näköjään riippuu kortista mitä se asentaa.