Emon BIOS päivitys

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi eeri 23.09.2002.

1. eeri

eeri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laitoin xp-homen koneeseen ja menee juntturaan monesti päivässä.
    Emona on Aopen 73 pro ja prossa duron 700.
    Olisin päivittänyt emon BIOS mutta en tiedä miten se tapahtuu. Olen kopionut Openin sivuilta päivitystiedoston mutta siihen osaamiseni jääkin. Mistä löytyy ohjeet vai voisiko joku neuvoa?
    kiitos.

2.  
  3. NeFer

NeFer Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kopsaa fileet ensiksi C: juureen--käynnistä "puhtaasti" dossiin(komentokehoitteeseen)---käynnistä AWDFLASH---ohjelma kysyy tallennatko vanhan--vastaa kyllä ja anna nimeksi vaikka "vanha.bin"---sitten ohjelma pyytää päivitystiedoston nimeä-----anna se "?????.bin"(eli C:juureen kopsaamasi tiedosto) ja ENTER---kun näyttää valmiilta niin boottaa kone. Näin minä olen sen saanut homman onnistumaan. (ja hellurei jos virrat katkeaa päivityksen aikana...)

4. WildFinn

WildFinn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    BIOS-valmistajan ohjeet kannattaa lukea ensin huolellisesti läpi ja varmistaa ainakin kolmeen kertaan että on kaikki tarvittava.
    Jos kone ei heti eka kerralla käynnisty, niin ennen paniikkia kannattaa kokeilla käynnistää vaan uudestaan ja uudestaan. Jos ei n. 5-6 käynnistyksen jälkeen lähe, niin saa mennä paniikkiin :)

5. Jaanz

Jaanz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heh, kannattaa päivityksen jälkeen katsoa että biossista on asetukset ok, eli kerroin ja väylä esim. sulla se vois olla 7*100; kerroin 7 ja väylä 100, koska yleensä (ainakin mulla), biossi on heittänyt "default" asetukset päälle esim. silloin kun omistin 700MHz duronin ja päivitin biossin, niin asetukset oli 5*100, niin silloinpa heittikin biossi erroria ja eka kerralla "i almost poop my panties" tjsp...
    Toivottavasti oli tarpeeksi ymmärrettävästi kirjoitettu.

Viimeksi muokattu: 24.09.2002
  6. WildFinn

WildFinn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hops.
    Enpäs tuota hokassut ajatella. Mulla nimittäin lähtee päälle(ja on 633:nen), oli valittuna mitä tahansa, paitti jos ite rukkaa väylätaajuudet yli.
    Abit BF-6 ja 633Cel

Jaa tämä sivu