elikkäs ongelma on se että olen juuri hankkimassa uutta näytönohjainta (Club 3D 8400GS 256MB GDDR2 PCI-E DVI TV) koneeseeni ja haluaisin tietää onko väylänopeudella mitään väliä näytönohjaimen nopeuteen ja sitten vielä mistä tietää onko väylä esim. PCI-E vai joku muu?
Tietääkseni Nvidian 8xxx -sarjaa ei ole kuin PCI-E 16x, niin se selvittää sen väylän. Väylän selvittäminen tapahtuu valmistajan sivujen kautta, olkoon kyseessä näyttis tai emo. Väylänopeudella on eroa, esim tästä syystä AGP 8x onkin lähes kokonaan jo hävitetty markkinoilta ja siirrytty PCI-E 1.0 ja 2.0 sarjaan. Onneksi nämä PCI-E -väylät ovat taaksepäin yhteensopivia, joten no worries. Olisi meille helpompaa nähdä tilanne, jos kerrot kaikki osat alusta alkaen: emo, prossu, näyttis, poweri, muistit, mahdollinen äänikortti jne.
en suosittelisi ostamaan tuota 8400 Gs:ssää , osta ennemmin 9600 GT tai vastaava saisit enemmän vastinetta rahoillesi.
On nyt kestänyt vastata aika kauan koska koneesta hajosi prossun tuuletin ja olen yrittänyt metsästää uutta mutta ei ole löytynyt. Kirjotin tämän viestin eri koneelta!
Tai sitten halvalla lähtee 8600GT, mulla oli sellanen ennen ni ylikelloilla CoD4 graffat täysillä fps=40