Valehteleeko toi everest et mun emolevyn lämpötila on 78 astetta? Miten se voi olla niin korkee? Aina välillä kone sammuu ihan itestään varmaan sen takia. En tiiä mistä lähtien se on käyny noin kuumana mut ei se oo aikasemmin ollu.
Kokeileppa ohjelmaa SpeedFan: http://www.download.fi/tyopoyta/jarjestelman_tiedot/speedfan.cfm Ja katso näkyykö yli 70:n joku tempeistä.
Minun emolevyn piirisarja oli vakiojäähyllä myös samoissa lukemissa, kunnes ostin Noctua NC-U6:n. Laski noin 10C alkuperäisestä ilman flektiä. Kun siihen laittaa 80mm tuulettimen LNA-adapterin kanssa, lämpö tippuu jopa lähemmäs 30 astetta alkuperäiseen siileen verrattuna.
Voisko se johtua siitä et jos mun virralähde ei oo tarpeeks tehokas et se ei tuota tarpeeks virtaa niin kuumenee? Se taitaa olla joku 350w.
Ei voi johtua, koska silloin koneesta pitäisi kuulua käynnistyksessä vain BIOS-piippaukset. -- Voisin kysyä myös aiheeseen liittyen, että SpeedFan näyttää että joku osa olisi 69-70 asteinen kokoajan. Se ei ole ainakaan kovalevy eikä prossu. Taitaa olla piirisarja/integroitu näyttis? Tässä kuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=3807045.gif
Se on piirisarja niinku mullakin. Mun mielestä toi ei oo tyyliin vaikka viikko takaperin kuumennu noin paljoo mun emolevyssä toi piirisarja.
Ei tuo ainakaan mikään vaarallinen lämpötila ole, kun kone ei ole sammunut vuoden aikana yhtäkään kertaa itsestään. Kotelotuuletus voisi auttaa, mutta minulla on Fujitsu-Siemens Scaleo J-kone ja muut lämpötilat eivät ole korkealla, joten ei tarvii ostaa mutta sä voisit jos muut lämpötilatkin on korkeella..
Riippuu kuinka kauan kokoonpanon tulisi pysyä kasassa. Olettaen että lämpötilat ovat oikeasti nuo, saattaa kokoonpanon ikä heiketä useita tuhansia prosentteja. Mm. kondensaattorien noustessa 65 asteen paremmalle puolelle, rupeaa aste asteelta ikä tippumaan useista kymmenistä vuosista aina muutamiin kymmeniin viikkoihin.
Viljis, katso Speedfanin Info(?)-välilehdestä tuon Temp3:n sijainti. Muistelisin, että siellä sellainen tieto on. Siitä saattaa pystyä päättelemään, mikä osa on kyseessä.
kykäsen itekki ku prossu 3.5ghz nii ei NB tai SB ole kuumana ku koittaa mutta kun kellotan 3.8ghz nii ei kärsi sormella kauaa koittaa kumpaakaan. speedfan näyttää SYSTEM n.50c rasituksessa. vakaa on kumminki 3.8ghz eikä prossun lämmöt nouse yli 70c
Exotics-välilehdessä lukee vain temp3.. EDIT: Siis Configure-valikosta näkee lisätietoja mutta Temp3:sta ei ole lisätietoa kuin "Chip: IT8712F-I" Päivitin myös versioon 4.38
Eli taitaa olla ihan piirisarjan lämpötila. Powereissa harvoin -jos koskaan- on lämpötila-anturia, joka antaa tietoa itse tietokoneelle. Ainoat itsellä vastaantulleet vain säätävät virtalähteen tuulettimen nopeutta, ei muuta. Koteloon kannattaa laittaa lisää tuulettimia tai vaihtoehtoisesti hankkia piirisarjalle uusi jäähdytin.
Juu ajattelin puhdistaa kokonaan tän koneen kun saan ton uuden kasaan. Se piirisarja taitaa olla tuolla "piilossa", joten lämpötila voi johtua siitä.
Chieftec CFT-650-14C 650W ATX 12V 2.2/EPS-12V virtalähde, 14cm tuuletin. Tehokkaasta 650W virtalähteestä riittää potkua vaativankin käyttäjän tarpeisiin. AFC (Automatic Fanspeed Control) OVP (Over Power Protection) OCP (Over Current Protection) OTP (Over Temperature Protection). Jos tuo selventäis sitä edellistä väitettäni kopioitu Verkkokaupan sivulta.