Moikka suositelkaas jotain hyvää emolevy tolle prossulle itse olen ajatellut tällaista P8P67, Rev 3.0, LGA1155, Intel P67, DDR3, SATA III, USB 3.0, ATX oisko teidän milestä tolle jotain muita hyviä vaihtoehtoja en kelloittele muuta kuin emolevyn omalla turbo boost käyttäen ,onkohan noi asrock emolevyt mitenkä hyviä\laadukkaita esim. noihin asuksen emolevyihin verrattuna.
Kyllä AsRock on nykyään erittäin hyvä merkki. Kaikki vaan muistelee niitä muutaman vuoden takaisia halpis emoja jotka ei ollut mistään kotoisin. Nykyään laatu tavaraa. Itselläni on nyt käytössä AsRock fatal1ty p67 professional ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Prossuna juurikin i7 2600k ja @4.5Ghz meni leikiten. 4.8Ghz pidin jonkin aikaa, mutta lämpöjen(en halunnut ,että nousee yli 70*C prime95) takia laskin 4.5Ghz. Jäähynä toimii Noctuan noctua nh-d14 joka on kyllä paras ilmajäähy tälle prossalle. Ostin aluksi Scythen ninja 3, mutta se oli kyllä sellainen sirkkeli, että vaihdoin noctuaan.
Aika kovasti ristiriitoja sulla. Fatality on ns "Hifistely"-emolevy, joka on kovaan hc-käyttöön myöskin tarkoitettu. i7 2600k jos ostetaan, niin ainakin 5ghz irti. Tuollaisella Noctuan NH-14 pitäis ainakin 5ghz mennä. Nuo lämmöt eivät ole edes pahat. Eiväthän prossun lämmöt nouse peruskäytössä / peleissä primen 100% suoritukykytasolle, huoh...
Oisko noista apua valinnan tekemiseen. http://www.tomshardware.com/reviews/p67-motherboard-roundup-lga-1155-sandy-bridge,2837.html http://www.hardwareheaven.com/revie...x58-with-core-i7-950-review-introduction.html
Kyllähän sen 5Ghz saa tosta varmasti helposti irti, mutta kyllä jännitteet joutuu nostamaan sen verran korkealle tasolle, ainakin yli 1.4V ja mitä olen asiaa tutkiskellut niin 24/7 ei suositella yli 1.35V. No mene ja tiedä mitä sitten kestää pitkässä käytössä ja jos joskus tulevaisuudessa tuntuu ettei vauhti riitä niin päräytetään sitten yli 5Ghz ja katotaan kauanko kivi kestää? Halusin koneesta myös mahdollisimman hiljaisen ja @4.5Ghz saa tuulettimet olla 800rpm(=lähes äänetön) ja lämmöt ei parin tunnin Crysis session jälkeen nouse yli 56*C. Ja valitsin tämän emolevyn lähinnä siksi, että kaikki komponentit on 100% laatukamaa ja yhdistetty heatpipejäähdytys piireille. Eikä tämä mikään kallis emo edes ole. Itse ostin beestingsiltä 204,90€. Nyt tosin näyttää olevan hinta noussut, mutta hc-emolevyt jotka oikein on tarkoitettu OC kikkailuun maksaa ainakin satkun enemmän.