Elisan laskutus asiaa

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Limasika 07.03.2005.

1. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Elikkä sopimuksen mukaan laskutuskausihan on kaksi kuukautta. Kuitenkin kusti polki laskun 4 kuukaudelta, laskun summa oli 208 euroa ja eräpäivään oli aikaa 8 päivää! Soitin asiasta asikaspalveluun kysyäkseni että onko Elisalla oikeus rikkoa sopimuksen ehtoja, mutta asiakkaalla ei. Noin tunnin jonottamisen jälkeen sain vastauksen, "me voidaan lähettää lasku asiakkaalle vaikka puolenvuoden välein jos se nähdään tarpeelliseksi, jos haluaa laskun säännöllisesti kuukauden välein, on maksettava palvelumaksu (muistaakseni->) 6e/lasku". Siis mitä v*****, onko tässä enää mitään järkeä? nyt saa taas paskat housussa odotella seuraavaa 1200 mummon laskua ja syödä näkkileipää :(
    Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Onko tämä ihan rehtiä peliä? Sääliksi käy opiskelijoita, joilla ei välttämättä ole varaa irrottaa yli 200 euroa noin vain :(

2.  
  3. gain

gain Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos sopimuksessa on määritelty Elisan voivan lähettää laskun silloin, kun tahtoo, niin silloin asialle on vaikea tehdä mitään. Toisaalta sama summahan sitä menee jokatapauksessa, maksoi sitten kuinka monessa erässä tahansa. Jokainenhan voi seurata saldoaan Elisan maksuttomassa saldopalvelussa.

4. morbir

morbir Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ompa omituista

5. kingtoni

kingtoni Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Laitoin laskutukseen kyselyn netin kautta marraskuussa ja sain vastauksen viime viikolla. Tämä varmaan kuvastaa Elisan tapaa toimia. Lähettävät laskukin silloin kun jaksavat...

Jos kuitenkin tiedät, että sinun liittymäsi on esim. 40 euroo kuukaudessa, niin miksi et laita sitä jo syrjään, koska lasku tulee kuitenkin jossakin vaiheessa. Eikö äiti oo opettanu?

:p

6. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu juu, muttakun lasku sisälsi laajakaista liittymän maksut ajalta 1.1.2005-30.4.2005, tarkennetaampa sen verran, sori etten sitä aikaisempaan viestiin muistanut pistää :(

7. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Oli vähän samaa ongelmaa alussa. Ihmettelin kun tuli ekalla kerralla lasku kolmelta kuukaudelta..ja tässä oli vielä kuukausi veloitettu etukäteen? Siis oikeesti, mitä vi**a se Elisa hommaa. Ei se homma nyt ihan noin mene et "sillai ku me tykätään", ei tosiaankaan!
    Itse katson vielä seuraavan laskun ennenkuin otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, kun ei kerran asiakaspalvelusta ikinä vastata..ja oon odottanu joskus yli tunninkin =(
    ..pistää vähän vihaks tollanen toiminta.

8. -Dragon-

-Dragon- Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Todella kummallinen käytäntö. Tässä vaiheessa voisi suositella vaikka liittymän vaihtamista. Itselläni on ollut KPY:n liittymä, eikä laskujen kanssa ole koskaan ollut ongelmia. Heillä on kaiken lisäksi erittäin hyvä asiakaspalvelu, jossa vastataan ja soitetaan vieläpä takaisin jos on tarvetta, sekä ilmoittavat kun jotain on tehty asian hyväksi. Tästä pitäisi kaikkien ottaa mallia.

9. kingtoni

kingtoni Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Elisa tai Sonera (vaikka asun kehä I:n sisäpuolella!!!). Soneraa ei saatu toimimaan kunnolla, joten joudun tyytymään Elisaan. Elisallahan on niitä ulkoisia pisteitä, joissa en myy liittymiä yms. Niistä saa palvelua ja ihme kyllä he pääsevät suoraan asiakaspalveluun läpi... Itse hoidan kaikki asiat tätä kautta nykyään. Toi laskutusasia on kyllä todella kummallinen, mitäköhän sopimuksessa sanotaan?

10. jompe666

jompe666 Guest

Pakko avautua tänne omista elisan kokemuksista.
    Eli otin Elisalta laajakaistan viime elokuussa. Netti luvattiin aukasta neljän viikon sisällä, mutta kas kummaa 11 viikkoahan siinä vierähti ennenkuin se aukes.
    No ensimmäistä laskua odoteltiin ja odoteltiin. Neljän kuukauden päästähän se sitten tuli sisältäen vielä yhden ylimääräisenkin laskun eli viiden kuun lasku plus avausmaksu yhtäaikaa. Tunnuksia elisan nettisivuille tai sähköposteihin emme missään vaiheessa kerenneet saada.
    Kuukausi tämän laskun maksamisesta tuli muuton aika. Yritimme tehdä muuttoilmoitusta kahden viikon ajan tuloksetta. Joka ilta pari tuntia asiakaspalvelujonossa sai riittä.
    Vihdoin kaksi päivää ennen muuttoa pääsimme asiakaspalveluun läpi. Mutta kuinkas ollakkaan muuttoilmoitus tulisi voimaan vasta aikaisintaan yhdeksän viikon päästä ja maksaisi jotain 50 euroa plus että nettiyhteys tulisi pitää päällä vanhassa asunnossa ja maksaa siitä. Päätimme purkaa sopimuksen,
    mutta eikös Elisalla olekkin sitten kuukauden irtisanomisaika.PRKL. Joten jouduimme maksamaan kuukauden ajan jonkun toisen asunnossa olevasta netistä.
    Mutta ei tossa vielä kaikki. Eilen se lasku sitten tuli, ja eikös siihen ollu sitten lisätty ens kuukauskin. Eli netti ei ollutkaan menny pois päältä. Ei muuta kun jonottelemaan asiakaspalveluun.

11. urnin

urnin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hui. Kyllä minuakin ottaisi jo vähän päähän.
    Itse olen kyllä saanut varsin hyvän liittymän (omasta mielestä). Mitään suurempia ongelmia ei ole ollut kuin, että välillä on katkennut yhteys. Viime kesäkuussa sain 1 megan liittymän, siitä pari kuukautta eteen päin (elokuun alussa)ja elisa tuplasi 2 megaan. Tuossa ennen joulua nostivat kivasti 4 megaan. Ja sitten helmikuussa päättivät poistaa 4 megaset kokonaan ja vaihtoivat ne 8M/1M full rate yhteyksiin. Eli suunnilleen [bold]puolessa vuodessa 8-kertaistivat yhteyteni.[/bold] Onkohan mulla sit ens syksynä 64 meganen yhteys? Mulla on varmaan käynyt jotenkin kauheen hyvä zägä yhteyteni kannsa :)

Viimeksi muokattu: 06.04.2005
  12. fkock

fkock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kylläpä on ihmeellistä.... Huh huh 200 euron lasku ottaisi kyllä päähän.... Ei ihme että Asiakaspalveluun on ihan älyttömän pitkät jonot... Itse olen hommissa Puhelinpalvelussa jos tunnin odottaa niin se tarkoittaisi melkein 1500-3000 puh päivässä...

Welho on toiminut tosi hyvin. On pikkasen kalliimpi mutta toimii mainiosti ja laskut tulevat ajallaan. Sääli että on vain mahdollista saada Pääkaupunkiseudulta.

Entäs minkälainen Mtv3 liittymä on? toimiiko se samalla periaatteella kuin Elisa?

Viimeksi muokattu: 06.04.2005
  13. Sakke88

Sakke88 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    onko kellään tietoa koska elisa olisi nostamassa yhetyksien nopeuksia? alkaa tää 2mb/512kb tuntua liian hitaalta.

14. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ainakaan täällä pohjoisessa elisa ei nosta tuosta 2/512:a enää ylemmäs vaan kk.maksu pienenee.

15. Bazie

Bazie Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo 8 päivää maksuaikaa kuulostaa kyllä liian vähältä. Itellä viime nettilasku postitettu 1 päivä ja eräpäivä 31 (liittymä on DNA).
    Semmonen ajatus mulla ainaski että minimi maksuaika pitää olla 14 päivää, voin olla väärässä.

Viimeksi muokattu: 07.04.2005
  16. johtajat

johtajat Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla kesti elisan avaus 2,5 viikkoo. Rupes vähä jännittään ku olis muutto täs pian edessä. Vantaalle pitäs muuttaa Vaasasta. Saas nähä kuinka poijan käy. :)

17. handeran

handeran Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    maksoin just eilen huhtikuun laskun:) ja edellisviikolla tämän ja ensikuun laskun ja laskuen tulojärjestys oli juuri tämä,ei yhteydestä ole pahaa sanaa sanottavana,peittoaa dna:n yhteyden mennentullen mutta tuo laskutusen toiminta on,,,,keskinkertainen,ensimmäisessä laskussa ei ollut muuta oikein kun tilinumero ja nimi,kaikki muu olikin sekaisin.

kuvassa elisan laskutusosasto-> http://mywebpages.comcast.net/synchronicity/Chimps.jpg

18. konverter

konverter Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakaan täällä pohjoisessa elisa ei nosta tuosta 2/512:a enää ylemmäs vaan kk.maksu pienenee.

Elisa on rakentanut omaa verkkoa täällä pohjoisessa jo jonkin aikaa, eli nopeudet nousee ainakin isoimmissa lapin kaupungeissa, mutta omaa verkkoa ruvetaan käyttämään täydellä teholla siinä vaiheessa kun tietty asiakasmäärä saavutetaan. Eli mitä enemmän asiakkaita sitä enenmmän tulee nopeus vaihtoehtoja/hinnat laskee.. Koulutuksissa ei sanottu milloin verkkoa käytetään täydellä teholla mutta luulen että ensi joulun kieppeillä tulee uusia nopeusluokkia lappiin myös. Ellei sitten kilpailutilanne aiheuta muutoksia sitä ennen.

Viimeksi muokattu: 07.07.2005
  19. lauritx

lauritx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Meinasin ottaa elisan mutta onneksi päädyin tähän dna:han. Lasku tulee kuukauden välein ja asiakaspalveluun pääsee heti. Ei kai se oo ihme jos potkitaan puolet työntekijöistä pihalle jos alkaa tökkimään yhessä sun toisessakin asiassa.

20. Blond

Blond Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mulla ei ole sentään ollut Elisan kanssa mitään ongelmia, liittymälahjatkin sain kahteen kertaan ;)

21. ptp2

ptp2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hitto kun mä en saa ees laajakaistaa !! Vaan soneralta jonkun v*tun hikisen kiinteän isdn

Jaa tämä sivu