Tilasin kuukausi sitten netistä Elisan kytkypuhelimen. Toimitusaika ilmoitettiin olevan kaksi viikkoa. Kahden viikon kuluttua soitin asiakaspalveluun, kun puhelinta ei kuulunut. Ei osattu sanoa, koska tulee. Kävin Elisan myymälässä kysymässä tilanteesta. Sanoivat, että liittymän muutos, jota asiani siis koskee, vie 4 viikkoa. Soitin eilen taas asiakaspalveluun ja sanoivat hyvittävänsä kuukauden puhepaketin minulle. Mutta itse puhelimen saapumisesta ei sanonut muuta kuin, että ottaa selvää, missä viipyy. Onkohan Elisa haukannut liian ison palan, vai mikä lienee? Olisi kiva tietää, onko vastaavaa sattunut kelleen toiselle.
Puhelin viipyi tulla toista kuukautta ja nyt odotellaan, koska kytketään. Odotettavissa on vielä toinen kuukausi ennenkuin liittymä toimii, koska nettitilauksessa on kahden viikon katumusaika. Kysely Elisalle vahvisti, että tavarantoimittaja ei saa puhelimia kysyntää vastaavasti. Mutta, kun olen tottunut netistä tilaaja, menin lankaan ja tilasin puhelimenkin netistä, ja siinä se virhe sitten tulikin tehtyä. Soitin Soneralle viime perjantaina ja tilasin uuden liittymän, koska on tarvetta kahdelle puhelimelle. Maanantaina tuli SIM-kortti ja tilausvahvistus. Laitoin sen samantien postiin ja tiistaina oli liittymä avattu. Vähänkö erilaista palvelua! No, nyt vain odotellaan Elisan toimenpiteitä Kirjoitusvirheitä.