Joo meinasin pistää tämmösen topikin tänne että pistäkää kommenttiä mitä pidätte elisa tietoturvasta kun ei itse ole kokemusta ja kävi mielessa investoida siihen jossain vaiheessa ja olin vähän skeptinen sen suhteen että kannattaako, mitä kaikkee siin on jne kiitoksia
Siihen kuuluu muistaakseni F-Securen virusturva ja joku palomuuri. Lapsilukon taisi saada lisämaksusta...Päivittyvät normaalisti, maksu kuukausittainen.
Elisa Tietoturvapalvelu Hinta Palvelun avausmaksu 8,24 € Elisa Tietoturvapalvelu (kuukausimaksu) 5,89 € Elisa Tietoturvapalvelu lapsilukolla (kuukausimaksu) 7,89 € Virustorjunta- ja palomuuriohjelmisto, Vakoiluohjelminen ja mainosikkunoiden (pop-up) torjunta. F-Secureltahan nuo, hyvä perusturva systeemi. Vastaavathan saa tietysti vaikka tuolta ilmaiseksi. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275 Vaatii tietysti vähän kun asentelee erikseen, vaikka ton elisan paketin ottaisi kannattaa sillointällöin ajella muitakin virusturva ohjelmia.
Okei, joo vakuutuin että tuossa on järkeä , pistäkää muut kommenttia jos on ollu huonoja kokemuksia ohjelmasta. Suurkiitokset '' Chi:lle ja NUIJJALLE
Ei tuossa mielestäni muutakuin että F-secure:n mukana tulee aina nämä lähes n. 17 prosessia eli se vaatii koneelta aika paljon. Ilmaisista saa paljon kevyempiä kun vain 1 prosessi ja itse ohjelmat eiväthän ole heikompia siis jos joku saa sellaisen kuvan. Itsellä oli ennen Norton Internet security 2005 ja se on F-securen kanssa samoilla luvuilla melkein prosesseissa. otin nyt kevyemmän niin tehtävänhallinnassa tippui prosessit 45 -> 30. Loppupelissä itse käyttäjä on se joka luo sen tietoturva riskin klikkaamalla kaikkea tietämättään seurauksista.
Peesaan ihan täysin Aaxxeellia. F-secure on hyvä, mutta pirun raskas. Minä en ala virusturvasta maksamaan
Saman asian ajaa tietääkseni se, että jos käy ostamassa kaupasta ton paketin, tossa se lasku tietty tulee pikkuhiljaa ja jatkuu... Jossain testeissä Nortoni pärjäs kyllä paremmin, kuin f-secure.
Mun mielestä noissa maksullisissa ja ilmasissa virustorjunnoissa ei ole niin suurta eroa että kannattais niistä maksaa ainakaan kotikäyttöön jos konetta osaa edes jonkin verran käyttää. Täysin päteviä ilmaisia ovat virustorjuntaan mm. Avast ja Antivir , palomuuriksi esim. Zonealarm ja Kerio
Joo, tuohan maksaa suunnillee yhtä paljon kun nortoni joka toimii koko vuoden, itse käytän nortonia 2006 joka tuli suhteitten kautta ilmaiseksi. vaikka olisikin tuo elisa niin ei se olisi ainakaan resursseista kiinni hankkiiko vai ei