elisa säheltää adsl-liittymissä

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi xXx 26.01.2006.

1. xXx

xXx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en olisi vaihtanut php:n baana liittymää pois, mutta kun markantalo tarjosi ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi+ 100 euron lahjakortin niin ajattelin ottaa elisan liittymän. ensin markantalo ilmoitti että he irtisanovat faxatulla valtakirjalla vanhan liittymäni, mutta eivät siihen kyenneet selitys oli että kaapelin kautta tulevaa liittymää he eivät pysty irtisanomaan. elisan liitymähinnaksi ilmoitettiin 19,90 (256/256 kbit/s) no todellinen hinta olikin 19,50 kuukaudessa. elisalta lähetettiin minulle tekstiviesti milloin liittymäni aukeaa, ja 2

päivää sen jälkeen elisalta soitettiin että yhteys tulee myöhästymään. sanoin että minulle on jo ilmoitettu milloin liittymä aukeaa, ja nainen pahoitteli ja sanoi että sitten asia ei koske minua. sekin mietityttää miksi elisa tarjosi viikoa aikaisemmin kun tein sopimuksen nopeampaa yhteyttä samaan hintaan. näin hitaasta nopeudesta en maksa 19,50 kk kovinkaan kauan, kun saan ensimmäisen laskun ja maksan sen menen markantaloon ja saan 100 euron lahjakortin käytän sen ja irtisanon elisan liittymän. ja otan masto.netistä ilmaisen liittymän. voi olla hidas mutta ilmainen.

ei tämä ollut varmasti sähellyksistä pahimpia, mutta miten teitä on "onnistanut" esim. elisan kanssa? kertokaa jos löytyy pahimpia säheltäjiä.

Viimeksi muokattu: 26.01.2006
  2.  
  3. dr.dr

dr.dr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo on arkipäivää operaattoreiden toiminnassa nykyään. Itsellä ollut Elisa nyt n. 3 vuotta ja kaikenlaisia pieniä ongelmia ilmennyt usein. Itse yhteydessä ei ole juurikaan ongelmaa ollut, mutta hallinnollisissa asioissa kyllä. Olen tämän liittymän omistusaikana vaihtanut osoitetta kaksi kertaa, mitä ei missään nimessä kannattaisi tehdä, jos ISP vuokraa resursseja paikalliselta firmalta, tässä tapauksessa Satakunnan Puhelimelta. Nimittäin ko. tapauksissa verkkoresurssit omistava yritys laittaa automaagisesti kaikki vieraan ISP:n tilaukset jonon hännille. Sitten soittelen kiukkuisena Elisaan ja he sanovat, että mitään ei voi tehdä, kuin odotella.

Toinen syy surkeaan asiakaspalveluun on massiiviset irtisanomiset. IT-kuplan aikoihin palkattiin järjettömästi väkeä töihin ja sitten potkitaan pellolle, kun ei "tarvita". Samoin käy fuusioissa; vanhaa väkeä ei heti voi irtisanoa. Tarvetta olisi kyllä varmasti Elisallakin niille 900 irtisanotulle työntekijälle, koska esim. palvelupuhelimeen voi joutua jonottamaan tunnin ja Elisan hallinnoimilla alueillakin liittymän avausta voi joutua odottamaan 5-8 viikkoa.

Ei jaksa vuodattaa enempää, mutta kiteytettynä sanon, että en ole kuullut yhdestäkään isommasta ISP:stä, jolla homma toimisi niin kuin pitää.

Edit: pakko vielä vuodattaa :)
    Hyvä esimerkki itseltä Elisan sotkuista: siirsin liittymän uuteen osoitteeseen toissa vuodenvaihteen aikoihin. Liittymä oli aluksi 512/512, sitten nopeus nousi 1/512 ja ko. vuodenvaihteen jälkeen nopeus piti nousta 2/512. Koska olin siirtänyt liittymän nopeuden noston aikoihin, avasi Elisa vääränopeuksisen liittymän uuteen osoitteeseen (näin ei pitänyt tehdä), mutta laskutti nopeammasta yhteydestä n. puoli vuotta. Sain soittaa joka laskun jälkeen Elisaan, että en maksa 2/512 yhteydestä, koska sellaista ei ole. Joka kerta sanottiin, että homma on nyt korjattu. Että näin...

4. jule100

jule100 Guest

Pari kertaa olen ollut yhteydessä Elisalle ja molemmilla kerroilla olen suosiolla laittanut vain sähköpostin helpdeskiin.
    Viive on ollut pari päivää. Avattuun "casiin" on sitten vastaus tullutkin jo muutamassa tunnissa.
    Puhelinjonot ovat kyllä tuskastuttavan pitkät.

5. tomsung

tomsung Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elisan liittymä on. Ongelmia ei ole ollu toistaiseksi, lasku on tullu lasku on maksettu, siinä se.

Onneksi aina ei ole maanantai. :S

6. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta mulla on Elisa ja täytyy sanoo että en suosittele KENELLEKKÄÄ! se oli joulun alla 2 viikkoo poikki ja vähän väliä muutenkii saattaa olla jonkuu 6 tuntii poikki. Vähän palaa käämi ku pitää soitella elisalle ja vaa sano et jo me koitetaa saada korjattuu se tällä viikolla...kitenkiii netti korjataa vasta 2 viikon päästä. Heti ku tulee hyvä tarjous ni baanaa vaan!

7. jule100

jule100 Guest

Elisa on mulla ollut 1,5 vuotta hyvin pystyssä.
    Viime vuoden aikana oli ehkä noin 3 kertaa poikki ja tällöinkin vain 30min - 2 tuntiin.

8. Degra

Degra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elisan laajakaistan asennus meni - yllätys, yllätys - nopeasti, ajankohtana, jolloin Elisalla oli "maailmalla" erinäisiä ongelmia.

Mutta kun yritin päästä Elisasta eroon, he ryssivät sitten koko rahan edestä, eli mun piti maksaa yhdestä ylimääräisestä kuukaudesta ja sen lisäksi lisäsivät mun irtisanomisajaksi yhden kuukauden eteenpäin.

No, nyt olen onnellinen ja ennenkaikkea helpottunut DNA:n laajakaistan käyttäjä....

9. peex

peex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en näkisi noin paljon vaivaa vain yhden lahjakortin takia.

10. xXx

xXx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no eipä siinä nyt paljon vaivaa ollut! muutaman paperin täyttö. elisa tarjoaa myös vuoden sopimusta jolloin 2 ensimmäistä kuukautta ovat ilmaisia, mutta en koskaan tekisi sellaista sopimusta. jos petyt elisaan tai muuten vain haluat vaihtaa liittymää, tai jos luovut koko nettiyhteydestä niin elisalla on oikeus laskuttaa koko 12 kuukaudelta. ja siinä tapauksessa et voi vaatia parempaa palvelua kuin saat sillä olet naimisissa palveluntarjoajan kanssa tässä tapauksessa elisan kanssa.

11. P.Ström

P.Ström Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla on elisa, eikä koskaan ole ollut ongelmia!

12. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ainakaan tääläpäin asia ei mene noin eikä taida mennä muuallakaan. Ensin Elisa kerää tilanneita tietyn pituisen listan, jonka keräämiseen voi mennä jopa viikkoja. -> Aikaa kuluu.
    Seuraavaksi Elisa lähettää paikalliselle ISP:lle tiedustelun, että saako näihin osoitteisiin liittymää. Paikallinen yhtiö vastaa, että näihin ja näihin saa... -> Aikaa kuluu.
    Seuraavaksi Elisa vasta tilaa liittymät paikalliselta yhtiöltä, jolloin ne siiryvät paikallisen yhtiön asennuslistalle.

Tässä on noita välivaiheita sen verran, että asennusnopeuteen tulee helposti kuukauden ero, jos ei enemmänkin.

13. dr.dr

dr.dr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @Osku87

Pointtihan on jokatapauksessa sama. Ja kyllä tuo ISP:n omien asiakkaiden suosiminen näkyy jonotusajassa, "sisäpiiritietoa" olen kuullut. Mutta en verkkoresurssien omistajalta, vaan niitä vuokraavilta. Siis ei täälläpäin ainakaan, missä Elisalla ei ole omaa varsinaista toimintaa, tule Elisalta kukaan sitä liittymää kytkemään. Sen hoitaa verkon omistaja.

Edit: niin ja lisäksi ainakin vielä vuosi sitten tilaukset kierrätettiin Soonin kautta, jossa automaattisesti meni yli viikko jo itsessään.

14. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen kuullut vähän muuta. Tuo byrokratia vaan vie pikkasen aikaa... Tietysti, jos samaan aikaan tulee asennuslistalle sekä omia että vieraita liittymiä niin ne järjestellään niin, että ensin asennetaan omat ja sitte vieraat ja en näe siinä mitään pahaa, mutta ei niin taida (eikä saakaan) tapahtua että oma myöhemmin tilattu liittymä ohittaa vieraan aikaisemmin tilatun.

Ja tottakai paikallinen yhtiö kytkee piuhat omalla kopillaan. Eihän ne sinne kilpailijoita päästä...

15. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Omassa käytössä on Elisan nettiliittymä ollut jo vuosia, alkuun 256/256 (vai olikohan 256/128) ADSL, modeemiajan jälkeen tietty. Nyt kun ovat nopeuksia tuplailleet kilpaa, niin vihdoin 8/1 käytössä. Ongelmia ei ole juuri ollut, mitä nyt muutaman kerran kaikkien näiden vuosien aikana Elisan DHCP-serverit on ilmeisesti kaatuneet ja netti sitten ollut poikki.

Olen kyllä harkinnut operaattorin vaihtamista Saunalahteen, he kun tarjoaisivat jo nyt ADSL2:sta samaan hintaan kuin Elisalta saa tämän "vanhan ja huonomman". Kuitenkin kavereiden kohdalla ollut erinäisiä ongelmia niin liittymän käyttöönoton kuin itse toiminnakin kannalta, niin eipä ole tullut vaihdettua.

16. dr.dr

dr.dr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tunnen erään verkkopuolen työntekijän Elisalta ja hän manasi nimenomaan sitä, että Elisalle tulee soittoja hitaista kytkentäajoista, vaikka he eivät voi tehdä asialle mitään, koska tilaus on heidän puolesta jo kunnossa, mutta paikallinen operaattori tekee tilaukselle sitten vasta jotain, kun itselle sopii.

Kaikki yhdessä lauseessa, säästyy shift-nappi :D

Edit: ei kyllä varmaan niin tapahdukaan, miten sanoit. Siinä olet kyllä oikeassa. Silloinhan tilaus voisi kestää vuosia. :)

17. jule100

jule100 Guest

Kaveri joutui rempan takia muuttamaan 100m päähän , johon hän halusi myös nettinsä siirrettävän. Tätä aikaa en tiedä , mutta sitten takaisin siirto kesti kuukauden. Hänellä ei ollut Elisaa , mutta Saunalahti joka toimii Aurian verkossa. Omat liittymät Auria käy kyllä tänäpäivänä kytkemässä päivässä Turun ja Kaarinan alueella.

18. dr.dr

dr.dr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    My point exactly. Typerää asiasta tekee vielä sen, että jos edellisella asukkaalla on ollut netti samasta firmasta. Tällöinhän netti toimii vielä pitkäänkin, vaikka on siirretty. Luulisi, että pelkkä omistustietojen vaihto ja nopeuden muutos kelpaisi. Senhän voi hoitaa suoraan palveluntarjoajan päässä, fyysiseen yhteyteen ei tarvitse koskea. Itsellä ei edes tämä onnistunut, vaan edellisen yhteyden katkettua piti rakentaa uusi omalla nimelläni. Tästä koitui vielä lisää odottelua (näin viimeisimmässä muutossani).

19. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    mikäs tämä ilmainen liittymä tarkemmin on, www.masto.net redirectaa jonnekkin masto.no joka ei liity mitenkään nettiliittymiin..

20. xXx

xXx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei liitykkään. kyseessä on lahden kaupungin ilmainen langaton wlan-verkko. masto.net maininta löytyy monesta paikasta esim. kirjoittamalla googleen "masto.net" tai masto,net. lahdessa me kutsumme sitä masto.netiksi

Viimeksi muokattu: 27.01.2006

Jaa tämä sivu