Moro Nyt alka mennä pata jumiin ton netin kanssa.. pätkii aivan koko ajan, varsinki sillon kun tekee jotain. pätkiminen alkoi tuossa kun otettiin 8m/1m nopeus, mahtaakohan tuo olla liian nopea? jostain lukenu että jos liian äkänen ja liian pitkät piuhat johonkin keskukseen niin saattaa pätkiä. edellisellä 2M/512kb netin kanssa ei ollu mitään onggelmia oisko nyt vika toisiaan siinä että liian nopea netti?
Mulla on sama Elisan "4xtarjous". Pätki pitkään ja sitten sammu kokonaan. Sitä ennen sanottiin, että mulla on vanha modeemi jne. Tuki sanoi vihdoin viimein, että nyt täytyy asentajan käydä korjailemassa, jotakin ilmeisesti puh. keskuksessa ja nyt toimii. Linjaahan voi hiukan testailla Nettimittarilla, tosin ei se mullakaan pätkinyt testin aikana. Eräs tietäväinen sanoi, että virhepakettien määrä kasvaa kun linjan nopeus kasvaa, mutta ei tuon 8M pitäisi mikään kummoinen nopeus olla. Mulla rajaa A-linkin modeemi sen johonkin 3,5M:aan. Modeemin firmwaren voisi päivittää tai sit uusi modeemi, jos se on Elisan vanha RR44. Pitivät sitäkin jo antiikkisena.
Mikäs 4x tarjous sulla on? Mullakin on elisa, mutta ei oo mitään tarjouksia tullu. 2mbit/s Adsl siis.
Onks sitä nytten lähiaikoina mainostettu tai tarjottu? mulle tuli vaan joskus vuosi sitten toi tuplaus, jolloin se tuplattiin 1mbit/s 2mbit/s nopeuteen.
Tämä tarjous oli vuosi sitten vuodenvaihteessa, mutta sanottiin sen olevan voimassa muutama viikko sitten. 2M sai 8M, koska siitä välistä ei ole tarjolla nopeuksia.
Okei, vähän ketuttaa, kun silloin kun se tarjous oli voimassa, minulla oli ainoastaan 1mbit/s laajakaista, jolloin se nousi 2mbit/s, mutta jos olis ollu jo silloin toi 2mbit/s laajakaista niin olis saanu 8mbit/s...
siis soitit elisan vikapalveluun ( tai aspaan what ever) ja sanoit että pätkii niin tarjosivat sitten että asentaja käy korjaamassa? mitähän tuo maksoi? itselläni ollut nyt about 4v elisa ja tulee välillä ajoittaista pätkimistä, saattaa kestää 10 min tai viikon ja sitten taas pelaa jonkun aikaa.
Hässäkkä taisi liittyä siihen suureen Elisan kaatumisrumbaan, jossa puoli suomea pimeni. En mä tiedä kävikö kukaan oikeasti korjaamassa jotain vai miten saatiin toimimaan. Mulle sanottiin, että asentaja käy korjaamassa. Koska mulla oli vielä pimeänä verkko, kun ympärillä jo toimi. Ei se mitään maksanut, koska vika johtui talon ulkupuolisesta verkosta. Piti tosiaan pimetä, ennenkuin sain apua. Pätkii se Elisa edelleenkin joskin ei niin usein, ja nyt opetellaan tätä porttiohjausta. Tähän astiset yritykset ovat johtaneet fiaskoon. Luulen, että ongelmat johtuvat yhteistyöstä Elisa-modeemi-wlan router-VISTA64, jonka virittämisessä täytyy olla verkkotieteiden professori, jos sekään auttaa. Paljon olisi parantamisen varaa tässäkin maailmassa.
Taitaa olla sama vika mikä oli täälläkin kuitenkin Soneran kanssa, täälläkin pätki urakalla soitto operaattorille tek.puolelle ja singaalitason tarkistus täällä asia korjaantui singaalitason nostolla mutta jos linjat ei anna periksi ainoa konsti on pudottaa nopeutta.Linjat ei yksinkertaisesti pysty toimittamaan dataa jos kupari on liian heikkolaatuista pienimmillä nopeuksilla ei ongelmaa.