[bold]Tälläselle nettisivulla jouduin:[/bold] No täähän vasta jänskä juttu on. Tokaa kertaa tuli nyt parin päivän sisään. Sitten vähän taustoja; Windows update:sta pidetty uusimmat tietoturva päivitykset parin päivän viiveellä aina. Norton Antivirus ei löytänyt mitään, virustietokanta päivittynyt noin tunti sit. Adaware ei löytänyt mitään, myös siinä uusimmat tietokannat. Palomuuri on oikein konffattu, logeissa ei näy mitään erikoista. Elikkä mitä tehdä No ongelma näköjään ratkeaa kun nappaa tuoksi puoleks tunniksi piuhan irti ja odottelee. Mut näköjään myös uusii. Soitin asiakaspalveluun; "asiantuntija" sano että koneessa virus piste. Jep jep, no sehä autto, varmaa aika harvinaista sorttia kun uusin nortonin kanta ei sitä löytänyt. Tuo sivusto jolle pamahdin ohjaa elisan tukisivuille. No, linkki osotepalkkiin ja TADAA: [bold]PAMAHDAN SAMALLE TUN SIVULLE KUN ON RAJOTETTU INTERNETIN KÄYTTÖOIKEUKSIA![/bold] Olis kiva saada esim. sähköpostiin pätkä logia niiltä et minkälaisia ilkeyksiä mun kone sitten tekee. No mut tiedustelin tätä "asiantuntijalta" se ilmotteli ettei tiedä asiasta mitään.. joojoo. Ja lisättäköön vielä että työskentelen juuri tälläisen parissa päivät pitkät, pidän yllä tietoturvaa ja putsaan virusten saastuttamia koneita.
Viesti on varmaan joku virhe ja virheitähän aina sattuu, mutta vois ne Elisalla ainakin yrittää korjata ongelmaa tai sitten luovuttaa niitä logeja, että vois itse yrittää korjata. Ei ole kyllä kovin kestävä ratkaisu ottaa aina aika-ajoin verkkojohot puoleksi tunniksi irti. Elisahan muuten paransi palveluitaan tossa taannoin( 900 tais olla yhteensä irtisanottuja ).
Joono parikertaa olen törmännyt vastaavaan, tosin en ELISA:n suhteen. Virusta/haittaohjelmaa ei löytänyt mikään Virusofta/Spydetect/TrojanRemover, mutta msconfig:illa se löytyi kaikista startupeista. Poistaminen ei auttanut mitään ja tiedostoa ei ollut edes levyllä. Sijainti oli outo windows\system32:zxyjotian.exe, tuo : sijainnissa oudoksutti jopa minua. Windows asennus uudelleen korvasi rekisterin ja startup filut jonka jälkeen ongelma katosi.