Edullinen LCD-telkkari?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi onkonäin? 11.02.2006.

1. onkonäin?

onkonäin? Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tereve!

Nyt vähän himottais saada litteä töllötin tuon vanhan putken tilalle. Olen aatellu, että 27 tuumanen saa piisata meikäläisen tarpeisiin.

Eikä 27 tuumasesta viitsisi yli 1000 euroa lähteä maksamaan, kun 400 eurolla saa jo 32 tuumasen putken.

Näyttö tulee pelkästään tv:n katseluun. Eli telkkari ei tule DVD-elokuvien katseluun eikä tietokone käyttöön.

Mulla on sonyn digiboxi, jossa on vain 2 scartliitäntää sekä normaalin antennijohdon sisä- ja ulostulot. eli tämä saattaa tulla jonkinmoiseksi ongelmaksi.

Tiivistetysti haen 27 tuumaista LCD telkkaria, joka antaa hyvää kuvaa scart-kaapelin kautta sekä hinta pysyy alle 1000 eurossa.

Kertokaahan kokemuksianne.

2.  
  3. -Rex-

-Rex- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sinällään suosittelen, että näin lauantain ratoksi painut samantien kiertelemään alueesi töllöjä myyvät liikkeet läpi ja jos mahdollista niin pyydät heitä vielä ajamaan kiinnostavia paneeleja samanlaisella boxilla kuin itselläsi on. Nimittäin nuo erot osaavat olla huomattavia ja varsinkin se vielä kertaantuu sillä mistä itse pitää. Monesti tullut tilanteeseen, että useiden mielestä kuva on hyvä ja itse pidän sitä hirveänä. Sitten taas joskus kun olen ollut itsekkin siihen tyytyväinen niin joku kultasilmä toteaa, että eipä moista paskaa katsoisi sekunttiakaan :)
    Tosin sen voi sanoa, että vaikka tuossa tuo paneelin pieni koko hieman asiaa avittaa niin silti digiboxi on lähteenä huono paneeleille, koska sen tarkkuus ja laatu on mitä on.

Scart ei pitäisi muodostua minkäänlaiseksi ongelmaksi, koska käytännössä nykyään kaikissa tv käyttöön myytävissä paneeleissa on se scart tai useampiakin. Lisäksi kannattaa ottaa tarkasteluun myös tuo 26" kokoluokka niin merkki ja mallimäärä kasvaa mukavasti. Pöydällä eroa taas ei käytännössä huomaa.

Mitä hintaan tulee niin suomesta ostaessa saa tuosta paneelista maksaa vielä aika kovia hintoja. Jotakin täysin tuntemattomia halpispaneeleja voi saada edullisestikkin, mutta sitten voipi kysyä itseltään onko se viisas paikka säästää. Varaudut siihen 1000€ budjettiin ja laitat miellyttävän paneelin löytyessä myyjän koville niin eiköhän sieltä sopuhintaan lähde taulu kotiin :)

*EDIT: unohtui vielä se, että mikäli boxisi osaa puskea komponenttia ulos niin kannattaa tutustua millaista kuvaa paneelit antaa tätä kautta*

Viimeksi muokattu: 11.02.2006
  4. xXx

xXx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    noita hintoja on hyvin vaikea ilmoitella, koska ne kuuluvat enemmänkin kodinkoneliike puolelle. eli voit katsoa esim. http://www.gigantti.fi mutta kodinkoneliikkeissä hinnat ovat yhtä vuoristorataa, ja kannattaa kysyä vähän kauempaakin (jos tiedät merkin ja mallin) hinnat voivat vaihdella suurestikkin.

Jaa tämä sivu