1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

EB games kamppi - huono kauppa!

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Leo05 30.12.2005.

  1. Leo05

    Leo05 Member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve, toivottavasti joku lukee tämän, sillä EB games kampin uudessa ostokeskuksessa on todella huonosti toimiva videopelimyymälä. Kerron nopeasti ostokokemukseni, jossa kohteena oli Xbox360.

    Menin sinne 7 päivää ennen kun kone julkaistiin, ja he kertoivat, että saisin koneen 110e jos tuon vanhan boxin ja 10 peliä vaihdossa. Sanoivat, että saan laitteen 16.12.2005

    Toin pari päivää myöhemmin vanhan boxin ja 10 peliä, josta 5 eivät olleet hyväksyttäviä. Tästä he eivät aikaisemmin sanoneet mitään. Pitkä kädenväännön jälkeen sovimme, että jos tuon kaksi "tosi hyvää peliä" niin ne 12 riittäisivät diiliin. Toin seuraavana päivänä RE4 ja SingStar Popin ja sovimme, että hinnaksi tulee 180e kun ostan myös call of duty 2:sen.

    Odotin 16.12 puhelua, sillä sanoivat, että ilmoittavat heti kun laite tulee. Puhelua ei tullut. 17.00 menin kauppaan, ja he sanoivat että laitteet tulivat jo eilen ja että minulle oli soitettu! Mitään puhelue ei tullut, mutta näyttivät listasta että nimeni oli vedetty yli. Ei se kuitenkaan haitannut, sillä nyt vihdoinkin saisin pelikoneen. Myyjät ottivat koneen esiin ja kertoivat hinnan: 270e! Sanoivat, että heillä ei ole merkintää kahdesta pelistä jotka toin, ja että minulla pitäisi olla kuitti niistä. En kuitenkaan saanut kuittia silloin kun toin ne kaksi lisäpeliä. Pitkän sanansodan jälkeen he myivät minulle koneen ja pelin oikeaan hintaan: 180e.

    Menin kotiin ja aloitin pelaamaan, ja tosi kivaa oli...Kokonainen päivä. Seuraavana päivänä levyasema ei enään toiminut, eikä se suostunut pyörittämään peliä. Soitin EB gamesille, jotka sanoivat, että he eivät saisi puuttua asiaan, vaan se on minun ja xboxin välinen asia! Kuitenkin soittaesani xboxin asiakaspalveluun, niin he totesivat että kuluttajasuojalain mukaan EB gamesillä on velvoite hoitaa asia puolestani. En kuitenkaan ajatallut enään hoitaa mitään niiden kanssa, joten nyt alkaa uusi seikkailu vanhan koneen korjaamisessa. Kiva.

    Tämänlisäksi EB games on tosi kallis. Ajattelin ostaa wireless network adapterin Xbox360:lle, mutta se maksoi noin 99 € EB gamesillä. Menin viereiseen OnOffiin ja se oli siellä noin 79€. Eli parinkympin ero ihan tavallisessa tuotteessa, joka oli molemmissa kaupoissa normaaliinhintaan!!

    Eb gamesillä ei ole edes suomenkielistä nettisivua, joten kaikki asiat pitään hoitaa kaupan kautta joka on tosi hankalaa jos asuu vähänkin kauempana.

    Noh, toivottavasti joku luki tämän viestin ja harkitsee vakavasti omaa videopeli asiointiaan. Varmaan pelit voi sieltä ostaa ihan turvallisesti, mutta en suosittele konsoleja tai muita kalliimpia asioita sieltä ostettavaksi.
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2005
  2.  
  3. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllähän se on EB games:in asia hoitaa se viallinen xboxi. Nyt viet sen koneen sinne ja lyöt nyrkit pöytään ja sanot että haluat vaihtaa sen uuteen ja toimivaan. Mulla menis hermot heti jos joku väittää että se on sen ja sen ongelma. Asiakaspalvelua in my ass.... Siksi ostan kaikki värkit stokkalta ;)
     
    Viimeksi muokattu: 30.12.2005
  5. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Liikkeeseen vaan ja leegot kellariin!
     
  6. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    EB Games näköjään jatkaa samaa linjaa, josta se on tunnettu jenkeissäkin. Älyttömän huonoa palvelua ja kaikki on kallista. Olen myös itse käynyt tuolla pariin otteeseen, kerran paikalla oli kaksi myyjää, joista kumpikaan ei puhunut suomea. Minulle tämä ei mikään ongelma ollut, mutta kyllä mielestäni Suomessa toimivassa peliliikkeessä täytyy saada asioida suomeksi. Ja kaikilla ei välttämättä ole vaadittavaa kielitaitoa, niin saattaa olla, että jää pelit ostamatta.
     
  7. Doni76

    Doni76 Member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Noh, enempää EB-Gamesin toimintaan puuttumatta (ei ole omakohtaisia kokemuksia), niin voin kuitenkin kertoa varsin mielenkiintoisen episodin Anttilan tapauksesta.

    Ostin tuossa reilu vuosi sitten Xboxin Anttilasta. Vieläpä taisi olla joku tarjouspaketti, jossa oli pari peliä mukana. Noh, tietysti vauhdilla kotiin ja kone tulille. Kaikki ok, kunnes yritin ladata ensimmäistä peliä. Ei toiminut. Noh, ei siinä mitään. Viikonloppuilta (perjantai tms) ja kello 21:45, joten tunnelin anttilaan ei ehtisi enää takaisin. Kone takaisin laatikkoon ja pientä kiroilua.

    Mielenkiintoiseksi asian teki se, että kun seuraavana aamuna noin kello kymmenen karautin Anttilaan viallisen boksini kanssa, niin asiaa alettiin hoitaa kuntoon. Boksin voi kuulemma laittaa huoltoon, mutta ei vaihtaa. Kassa kuitenkin soitti johonkin tukinumeroon johon on kuulemma soitettava, mutta homma tyssäsi siihen, että suomessa ei viikonloppuisin ole palvelua ja palvelua olisi ollut tarjolla vain ruotsiksi tai englanniksi. Myyjä ehdotti, että jos jätän boksin sinne niin se lähtee sitten maanantaina huoltoon tai voin tuoda sen uudelleen maanantaina. Tässä vaiheessa ehdotin, että jos sopii niin minä voin puhua tarvittaessa sinne puhelimeen. Tämä kävi. Hoidin asian englanniksi (tuki tuntui olevan ihan Irlannissa tms). Tyly tuomio. Boksi on rikki. Sen voi huollattaa tai sitten sen voi vaihtaa.

    Homma ok ajattelin ja lopetin puhelun. Kerroin myyjälle, että boksin saa kuulemma microsoftin mukaan myös vaihtaa jos se on kuollut suoraan laatikosta. Mutta ei käynyt Anttilalle. Niinpä tuo laatikko lähti sitten huoltoon tuosta ja saapui reilun viikon päästä takaisin.

    Se mikä jäi harmittamaan jälkeenpäin oli, että kaiken järjen mukaanhan minulla olisi ilmeisesti ollut oikeus purkaa kauppa tässä vaiheessa ja saada rahat takaisin. Olisin siis voinut tehdä sen ja ostaa hyllystä toisen tilalle.

    Meni vähän offtopiciksi, mutta pointtini oli lähinnä se, että EB:n olisi pitänyt huolto hoitaa puolestasi, mutta ilmeisesti noita ei tosiaan vaihdeta kovin helposti uuteen vastaavaan jos laite ei toimi esim vuorokautta.
     
  8. juhuri

    juhuri Member

    Liittynyt:
    17.01.2003
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Helpoiten purku onnistuu, kun palauttaa tavaran liikkeeseen mainitsematta mistään vioista. Useimmat liikkeet (esim. Gigantti) ei suostu ottamaan takaisin viallista tuotetta, vaan se lähetetään heiltä korjaukseen. Eli kannattaa palauttaa "ehjänä" ja ostaa saman tien hyllystä uusi :)

     
  9. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sitten vaan saattaa tulla myöhemmin sanomista, kun uudelleen toimivana myyty kone ei toimikaan. Sitten soitellaan perään, että miksi teit sen :p
     
  10. juhuri

    juhuri Member

    Liittynyt:
    17.01.2003
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, tosin kaupat yleensä testaa palautetut tuotteet ennen uudelleenmyyntiä. Toivottavasti ainakin :)
     
  11. BeerPeer

    BeerPeer Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on samanlaisia kokemuksia EB Gamesista. Olen ennakkotilannut sieltä useita pelejä ja aina on luvattu soittaa, kun tavara on noudettavissa. Yhtään ainoata kertaa ei ole soitettu.

    EB Gamesin hinnat ovat myös järjestään kalliimpia kuin melkeinpä missä tahansa muussa pelikaupassa. EB Games mainostaa Gigantin tyylistä hintatakuuta, johon vetoamalla tuote pitäisi saada samaan hintaan kuin kilpailevissa firmoissa, mutta tästäkin lupauksestaan EB Games yrittää kiemurrella irti mitä ihmeellisiimpiin tekosyihin vedoten (paras oli "Heillä on Microsoftin lupa myydä halvemmalla, meillä ei"). Uskomatonta potaskaa!

    EB Gamesilla on jo vankka maine kusettajafirmana juuri tuon ensimmäisen postaajan mainitseman Xbox 360 -vaihtokampanjan takia. Asiakkaille luvattiin, että riittää kun tuo vaihdossa Xboxin, 10 peliä ja maksaa 110 euroa. Kun ostoksen aika sitten tuli, olisikin pitänyt tuoda enemmän pelejä ja vielä maksaakin enemmän. Ei kuulosta mitenkään lailliselta menettelyltä.

    Kun valehteluun, kusetukseen ja kalliisiin hintoihin lisätään vielä se, että myyjien asiantuntemuksessa ei ole kehumista, vaikka kyseessä pitäisi olla erikoisliike, en oikein keksi yhtään syytä, miksi kenenkään kannattaisi asioida siellä.

     
  12. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tulipa muuten käytyä tuossa tammikuun alkupuolella eb-gamesissa, ja täytyy sanoa, että eipä tule asiantuntemukselle minultakaan kehuja. Myyjänä oli sattumalta blondi nainen (!), jolta kysyin xbox 360 live pisteitä, joilla voi ostaa live arcadesta pelejä. No siihen myyjä vastasi "joo", ja kiikutti kassalle xbox live 12kk paketin (alkuperäiselle xboxille!).
     
  13. rolle108

    rolle108 Member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo!

    Luin tossa ongelmista ja päätin otta asiasta selvä maahantuojalta (gnt) kun itsellä on kans xbox360. asia on niin että maahantuoja ei vaihda xbox360 laitetta eikä hoida asia ollenkaan, vaan kehotta soitta asiakas palveluun (xbox360) numeroon 0800119414. Eli tossa ongelmassa on asiakas ja xbox360 asiakastuki välinen sota. Mikä on aika per***** . Tietenkin mun mielipite on se että kauppias olis hoitanut sen ong. asiakan puolesta. Vaikka siitä ylensä tule jotain kustannuksia kun siitä kukaan ei maksaa, mutta saa asiakan ens kerralla kans kaupaan. Niin olen itse tehnyt omille asiakaille.

     

Jaa tämä sivu