E8400, emo tunnistaa, windows / bios ei käynnisty.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Bazeroth 14.10.2008.

1. Bazeroth

Bazeroth Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jeppistä elikkäs asensin uuden prosessorin ensimmäistä kertaa. E8400 korvasi E2180. Aijemmin mulla oli kellotukset päällä, mutta tokko se vaikuttanee. Ensimmäiseksi kun käynnistän koneen tulee biosin taustakuva ruutuun ja jämähtää siihen. Jos tässä vaiheessa painat resettiä kone käynnistyy taas muutaman kerran buutaten itsensä ja ilmestyy ilmoitus jossa kerrotaan kellotuksen epäonnistuneen ja ehdottaa biosin asetusten nollaamista. Tämä etenee aina siihen asti kunnes kone ilmoittaa muistin olevan OK ja että se näytää USB laitteet 1 mouse 1 keyboard. Täsät kone ei kuitenkaan etene.

EMO on Intel P35 neo-fr2 jonka pitäisi tukea E8400 prossua. Bios tosin on 1.4 versio, joten onko kenelläkään tietoa tukeeko vanha biosi uutta prossua? Biosin päivitys tuskin onnistuu koska minulla ei ole siitä mitään kokemusta eikä koneessa ole korppu asemaa.

Windows kovoa en ole forkannut, tuskin edes tarpeen?

PS. Emolevy kyllä ilmoittaa löytävänsä prosessorin E8400 @ 3000mhz...

2.  
  3. Bazeroth

Bazeroth Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Unohtu mainita että poistin jo ylimääräiset muistikammat ja olen kokeillut ottaa virtaa pois.

4. eekoo

eekoo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota Biosin nollausta suosittelisin mitä kone ehdottaa, eli katso esim. emolevyn ohjekirjasta apuja. Löytyy varmaan joku Clear CMOS tai vastaava kohta, jossa nollaaminen neuvotaan. Yksi varma tapa on ottaa emolevyltä paristo toviksi pois, mutta katso nyt ensin sieltä ohjekirjasta mikäli sellainen löytyy. Tuota en tiedä tukeeko kyseinen Bios versio prosessoria, mutta Biosin päivitys onnistuu kyllä hienosti ihan vaikka muistitikultakin jos vain saa USB:n tunnistumaan heti käynnistyksen yhteydesssä.

edit. Tuolta emolta pitäisi kaiketi löytyä Clear CMOS- nappula nimellä SW1

Viimeksi muokattu: 14.10.2008

Jaa tämä sivu