http://fi.wikipedia.org/wiki/DX-kuuntelu] Tämä on aika mielenkiintoista puuhaa. Uskon, että näilläkin forumeilla on alan harrastajia.
Mun sedällä on mökillä tommonen ihmeradio, jolla voi kuunnella kaiken maailman lähetyksiä. Testailin sitä, löysin venäläisiä, saksalaisia, ja jopa jotain japanin kuuloista höpinää. Ihan mielenkiintoistahan tuo on.
Joskus skidinä tuli tuota harrasteltua ihan tavallisella stereomankalla, josta kuitenkin löytyi lyhyet aallot. Sitten vaan 25m paukkulankaa talon räystääseen ja radion ulkoisen antennin liitäntään ja kyllähän sillä kaiken maailman Brasilialaisia sun muita kanavia kuului ihan ok. Tuo oli semmoista sijaistoimintaa, kun toisena vaihtoehtona olisi ollut lukea yo-kokeisiin.
Minä oon joskus löytäny mitä ihmeellisimpiä kanavia =D. Esim. Larry London. Tässä DX-kuuntelussa on juuri se hyöty, että voi löytää ihan mitä vaan. Löysin minä Clas Ohlsonista hankitulla 10 euron patteriradiolla lyhytaalloilta jotakin hyötyliikenneasemiakin =D Ne tosin oli venäläisaksentilla englanniksi =D "Secure secure three number one over"