Kun katson elokuvia tai asennan peliä, DVD asemani yhtäkkiä pysähtyy. Tällöin elokuva pysähtyy täysin enkä saa sitä jatkumaan kuin odottelemalla. Aluksi voin kyllä katsoa tovin elokuvaa ja asennuksetkin valmistuvat pitkän ajan kuluttua. Yrittäessäni katsoa omasta tietokoneesta (oikea klikkaus) aseman tietoja, siinä kestää ja kestää kunnes Oma tietokone ikkuna ei enää vastaa. Minulla on aivan uusi Samsung TSST CD DVDW SH-S223L ATA -asema. Haluaisin tietää mikä on vikana ja kuinka korjata asia.
Kokeile perusasetuksia. Vähän vaikee vastata kun sä puhut vaan raudasta. Eli mitäs ohjelmaa käyttelet ja millä pohjalla?
Aa joo... Mulla on Windows Vista ja käyttelen DVDn kattomiseen VLC Media Playeria, sillä WMP valittaa suojauksien, dekooderin ja ohjelman välisistä ohjelmista. Vähän aikaa sitten päivitin näytönohjaimen, tänään Äänikortin ohjaimet. Voisi vielä mainita, että aikaisempikin DVD-asema aiheutti saman ongelman. Taisi olla vielä samaa merkkiä.
Koneesta voisi vielä sanoa: Amd Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5600+ 2,88GHz Nvidia Geforce 8800GT RAM 4 Gt Windows Vista
Kokeile Uniblue ohjelmaa ja vastaavaa. Päivitä tiedostot, tsiikaa, ettei oo raksi vika ruudussa. Kyllä tolla pitäs jo jo jotain näkyyjin. Käyttöohjeisiinhan ei suomalainen mies hevillä sorru, mutta kyllä niistäkiin tietoo löytyy. Puhuu mies jolla on kokemusta30 vuotta.
Meinaan vaan jotta itellää on kuusi vuotta vanha kone, eikä ollu ykköstykki silloinkaan . Kummasti vaan mun pelit vipattaa ihan bueno. Voi tsiikaa leffaa, vääntää sähköpostii, ja vaikkapa kuunnella venäjää samaan aikaan. Pelit paranee ja ja tietotaito on nolla = Vituiks menee ko vapaussota.
Päivitin koodekkeja, hankin Media player Classicin nyt se vaan jaksaa pyörittää leffoi pitempään ennen kuin väsyy.
Ongelma on DVD aseman ja windowsin välillä, ainakin luulisin niin mulla ei oo enää hajuukaan mitä täs on tehtävissä.