Niin elikkäs kun lataa jostain tiedostoja jotka ovat dvd muodossa, niin puolet tiedostoista ovat jotain r-tiedostoja. esim r-1, r-2, r-31 jne jne.. pitääkö niitä käsitellä jotenkin vaiko riittääkö niiden toisien tiedostojen jotka ovat minulla wiwrarin kuvakkeina.. tai siis vaikuttaako nämä toiset tiedostot jotenkin dvdhen ja jos vaikuttaa kertokaa minulle miten käsittelen ne.?
Oikea hiiri ja .rar päällä ja sitten extract here, jolloin rar-pakettien sisältö puretaan samaan kansioon.
Joo Joo kyllä minä RARit osaan käsitellä mutta niinkuin jo sanoin aina tuleee mukana muitakin tiedostoja jotain r-tiedostoja..eivät minusta ole ainakaan rareja.. olen kyllä poltellut leffoja dvdlle ihan onnistuneesti mutta ajattelin vaan että vaikuttaako ne tiedostot jotenkin siihen elokuvaan?
Siis noi r00-r99 tiedostot ovat osa sitä rar pakettia, eli se on jaettu moneen osaan ja Winrar näyttää vain r01-r30 välillä tuon pikakuvakkeen noilla tiedostoilla.
Muilla kuin .rar paketeilla harvemmin tekee mitään. Winrar kun osaa purkaessa kyllä huomata mahdolliset korruptoitumiset, joten nuo tarkistussumma-tiedostot harvoin ovat tarpeellisia (esim. sfv).
Enkö nyt selittänyt kysymystäni tarpeeksi tarkasti? Ylläolevassa kuvassa näkyy kaksi erilaista tyyppiä, toinen WinRar-arkisto ja toinen on vaikka R31 eli mitä nämä tyyliin R31 tyyppitiedostot ovat kun winrar ei lue niitä niin miksi ne sitten tulee aina ladattujen dvd pakettien mukana?
Tuohon kysymykseen vastasin jo tuossa. Eli jos noille lopuille (r31-r99) haluat kanssa tuon pikakuvakkeen laittaa niin se kyllä onnistuu, mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Eli noikin tiedostot kyllä aukeaa Winrar:issa, mutta siitä yleensä ole mitään hyötyä, kun tuon ensimmäisen paketin purkaa niin Winrar purkaa samalla kaikki paketit. Eli se ettei niillä ole tuota kuvaketta tai että niitä ei ole assosioitu suoraan mihinkään ohjelmaan ei ole merkitystä.
Elikkä siis WinRAR purkaa samalla myös nuo loput tiedostotkin vaikka vain 30 ensimmäistä vetäisi hiirellä yli??
Siis minkä tahansa paketin kun noista useamman paketin sarjoista valitsee ja purkaa niin se purkaa koko sisällön kerrallaan (ja valittaa samalla jos paketteja puuttuu).