Eli ongelma on seuraava. Olen yrittänyt ripata erästä leffaa, mutta äänet ei tule koskaan kunnolla mukaan. Toinen surround kaiutin on poissa pelistä alussa+yleinen äänentaso on huomattavasti alhaisempi kuin originaalissa DVD:ssä.DD äänet toimii siis oikein originaalilta, mutta smartripper/DVDDecrypterillä ripattuna ei. Olisiko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua??? Molemmmista softista on viimeisimmät versiot käytössä.
Siis kyllähän nuo softat varmasti toimivat. Nehän vain rippaavat kaiken materiaalin levyltä halutuista kohtaa. Eli rippaamalle kovolle leffan tulee mukaan kuva, ääni ja tekstit. Ja ääniä voi olla mukana pari - kolme sekä tekstejä jopa kymmenisen eri vaihtoehtoa. Miten koetat soittaa noita AC3-ääniä kun olet ripannut ne? Onhan PowerDVD:stä / WinDVD:stä digitaalinen ulostulo valittuna ja oikeanlainen johto menee vahvarille? Kahdella RCA-piuhalla kun on pikkaisen huono niitä monikanavaääniä kuljetella stereolähtöihin.
Juu olen polttanut yhen kerran dvd2one:lla kutistetun leffan DVD-R:lle. Tuloksena oli silloinkin edellä mainittu ongelma. Sen jälkeen olen yrittänyt ripata ja toistaa powerDVD:llä, mutta ripattuja vobeja toistettaessa sama ääniongelma toistuu.
Hmm...näyttäisi siltä, että originaalissakin on ääniraidassa vikaa. Eli softat toimi niinkuin pitääkin. Kiitoksia kumminkin vastauksesta. Ihmettelen kyllä nykypäivänä miten tälläisiä julkaisuja pääsee levitykseen.
Kyllä minä olen nähnyt montakin viallista julkaisua. Laaduntarkkailun parantaminen olisikin täten hyvä vastaisku noilla "susille". Hyvä että homma selvisi.