dvd2svcd- apua tarvittaisiin

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi mavirta 19.11.2003.

1. mavirta

mavirta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    pirulainen, kun syö miestä. Onnistuin tekemään parista avi-leffasta vcd:n aina loppuun asti (tämän ohjeen mukaan http://www.nefernetti.com/avi2svcd.htm), eli olen katsellut niitä jo dvd-soittimella, mutta sitten...

Jostain kumman syystä seuraavien leffojen kohdalla ilmenee sama vika. Ohjelma ilmoittaa muutaman tunnin jälkeen seuraavaa:

bbMPEG - error

Could not find user data at 1-frame 7671
    in file *\movie\bbmpeg_muxed_file00.mpg

Osaako kukaan sanoa mihin tuo liittyy? En edes muistaakseni muuttanut mitään asetuksia noiden onnistuneiden ja sitten näiden epäonnistuneiden käännösten välillä!!

Tuosta virheilmoituksesta pääsee eteenpäin ja ohjelma suorittaa toiminnot loppuun, mutta kuvan laatu on sitten aivan surkea (=ei saa mitään selvää)

Ärsyttävää. Kun ei millään aina jaksais odottaa sitä melkein neljää tuntia ja sitten kohdata tuo sama ongelma. Please, jos joku osaa edes arvella mistä tuo vika on kiinni... Hjelppiä...

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. melleri

melleri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on myös ongelmia DVD2SVCD:n kanssa. Tarkotuksena siis kopioida DVD video CD:ksi, jota voi myös katsella olohuoneen kotiteatterissa.

Aloitin homman tuon nefernetin ohjeen mukaan, mutta homma tyssää jo heti alkuunsa.

http://www.nefernetti.com/dvd2svcd.htm

En tiedä olenko tyhmä tms. (aloittelija kuitenkin) mutta omassa dvd2svcd:ssäni ei ollut ohjeen näyttämää CD-kuvaketta tuossa alkuvaiheessa, enkä saanut filea ohjelmaan, jotta sitä voisi työstää. Laitoin vain DVD:n asemaan ja klikkasin sitä, mutta se ei "avautunut"

Olen hakenut myös TMPGEnc jota ilmeisesti myös jossakin vaiheessa tarvitaan.

Olen kaikista neuvoista kiitollinen :)

5. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Varmistappa Misc-lehdeltä, että input filetype on DVD..

6. melleri

melleri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juup, siinähän se vika olikin! Kiitoksia.

7. melleri

melleri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja nyt seuraava ongelma: Katsoin kaikki säädöt ohjeen mukaisesti, kunnes viimeisessa kohdassa kehotetaan esikatselemaan painamalla Go-painiketta. Minulla se ei kuitenkaan ollut vielä "aktivoitunut" eli en voinut vielä painaa sitä. Esikatselu ei siis onnistu.

Missä tällä kertaa on hämminkiä? Olisiko mahdollisesti TMPGEnc pakkeri jotenkin virheellisesti tms. ?

8. mavirta

mavirta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jihaa...

Eli nyt sain onnistumaan! Todellakin asensin ohjelman vielä noin viidennen kerran uudestaan... ja muutin pikkusen asetuksia niin johan alkoi toimimaan...

Vielä yks kysymys. Miten kauan tuo käännöstyö suunnilleen kestää? Ja mistä se kesto riippuu? Mikä siihen vaikuttaa? Tuntuu, että toisissa kestää vain muutaman tunnin kun taas toisissa leffoissa...aijai...aivan liian kauan !!

PS: Kiitti kaikille vihjeitä antaneille...

Jaa tämä sivu