Elikkäs, ongelmia oli tuon uusimman DVD2AVI:n kanssa ja ongelma oli sellainen että ne tärkeimmät osat sieltä Audio valikosta puuttuivat, mutta otin vanhemman ja ne tulivat. Nyt kun laitan Save Project tiedän että sinne tallennettuun hakemistoon pitäisi tulla se audio tiedosto, mutta arvatkaapa mitä.. Ei vaan tule. ..Ja olen tehnyt kaiken ohjeiden mukaan, ja tuon olen tehnyt jo varmasti 6 kertaa ja nyt vasta alkoi takkuamaan vastaan? Yritän siis DVD->HDD->VCD ratkaisua.. DivX:en kanssa en jaksa ruveta leikkimään. Myöskin huomasin että tämän prosessinhan "pitäisi" kestää n. tunnin, mutta se kestääkin tuon mukaan n. 5min, alussa se Estimated counteri pompahtaa johonkin 40min ja alkaa tulemaan salamanvauhtia alas.. ja hidastuu siinä 5min kohdalla... Mikä siis neuvoksi?
Väärät äänet.. DTS-ääniä ei voi muuttaa WAViksi. Katsoppas sinne dirikkaan minne rippasit sen leffan SmartRipperillä. Siellä on tekstifile, nimenä jotain jota en nyt muista. Avaa se, siellä näet listan VOBeissa olevista streameista -- video-, audio- ja subtitlestreamit. Etsi ensimmäinen listasta ylhäältä laskettuna, joka on audiota, anna tälle mielessäsi nimi "ykkönen", etsi seuraava audiostreami alaspäin liikuttaessa ja anna tälle nimi "kakkonen". Jos teet tuon aD:n vähän vanhentuneen VCD-guiden mukaan, niin se jota etsit on todennäköisesti sellainen, jossa lukee jotain tyyliin AC3 6ch English. Jos tämä on vaikkapa "kakkonen", niin DVD2AVIn audio tracks -valikosta tarkoittaa se sitä, että valitset audioksi Track #2:n.
Eli tälläiset löysin: Stream[002] X=[[0x88] Audio English SDDS(5Ch) 48kHz ] [] [] [] [] Stream[003] X=[[0x81] Audio English AC3(6Ch) 48kHz ] [] [] [] [] Stream[004] X=[[0x82] Audio English AC3(2Ch) 48kHz ] [] [] [] [] .. Eli jos nyt oikein käsitin niin otan Audio valikosta Track 03, eikö? Noh, pitääpä itse kokeilla... Kiitos nyt!
Ei, vaan Track 02.. Tuo Stream[003] hämää, siitä numerosta siinä ei saa välittää, vaan laskea ylhäältä alas kuten sanoin aiemmin. Eli tuo SDDS on se ongelma, eli DVD2AVI ei osaa purkaa tuota ääntä ollenkaan, vaan vaatii wanhempaa AC3-audiota.