1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"dvd-video reallocation failed" ongelman ratkaisuvaihtoehtoja...

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi citizenx 09.05.2005.

  1. citizenx

    citizenx Member

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei,

    Etsin tuossa pari-kolme tuntia ratkaisua *.img-tiedoston poltto-ongelmaan, joka tuntuu olevan aika yleinen. Nero ilmoittaa ainakin minulle usein "dvd-video reallocation failed", kun yritän polttaa img-tiedostona olevaa dvd-imagea dvd:lle.

    Listaan tähän vaihtoehtoja, joita löysin netistä ongelman ratkaisemiseksi. Ajattelin, että noista voi olla jollekin muullekin hyötyä. Toivottavasti joku jatkaa listaa, jos tietää muita mahdollisia vaihtoehtoja ongelman korjaamiseksi.

    [bold]Ratkaisuvaihtoehtoja[/bold] (vaihtoehdot ovat itsenäisiä, eivät liity toisiinsa)

    1. Muuta *.img tiedosto *.iso-tiedostoksi ja kokeile palaako ja toimiiko sitten. Itse olen muuttanut img-tiedoston isoksi Magic ISO Maker-nimisellä ohjelmalla ja polttanut dvd:lle suoraan Neron "Burn image"-toiminnon kautta. Tämä on usein tuottanut toimivan dvd:n. Joskus dvd on jumittanut alkuun ja jäänyt pyörittämään mustaa ruutua mutta kun on klikannut kaukosäätimestä menua, niin dvd on alkanut pyöriä ihan normaalisti.

    2. Deletoi ifo-tiedostot ja bup-tiedostot video_ts-kansiosta. Hommaa Ifoedit-ohjelma ja klikkaa "Create IFOs". Tämän jälkeen valitse VOB-tiedosto (en ole päässyt perille mikä niistä, ilmeisesti VTS_01_1) ja tee Ifoeditillä uudet ifot ja bupit.

    3. Avaa Ifoedit-ohjelmalla video_ts.ifo-tiedosto ja klikkaa "Get VTS Sectors". Ohjelma korjaa dvd-tiedostot ja kertoo samalla mikä niissä on vikana. Joskus tekstitykset muuttuvat tässä vaiheessa vihreäksi --> täältä ohje tekstiongelman fiksaukseen: http://forum.doom9.org/showthread.php?s=f28db1c109d7da6716585baa83af9af5&threadid=18817

    4. Jos leffa pyörii ifoeditin "dvd playlla" mutta silti Nero ei suostu polttamaan sitä, polta elokuva DVD UDF/ISO-muodossa. Muista tehdä dvd:lle VIDEO_TS ja AUDIO_TS-kansiot, mikäli niitä ei ole valmiina. (Tämä ei toiminut minulla, dvd:stä tuli lasinalunen, mutta jollakulla on kuulema toiminut)

    5. Sulje muut ohjelmat, jotka käyttävät polton kohteena olevia vob-tiedostoja.

    6. Päivitä Nero-poltto-ohjelma uusimpaan versioon.
     
    Viimeksi muokattu: 10.05.2005
  2.  
  3. citizenx

    citizenx Member

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    7. Kun Nero ilmoittaa "reallocation failed", ohita kohta ja polta tiedostot silti. On kuulema toisinaan tullut ihan katsottavia leffoja näinkin. Itselläni tosin tulee aina heti ilmoitus "noncritical errorista", jonka tuloksena on Neron mukaan toimimaton dvd. Jos olen tästä jatkanut polttoa, dvd:stä on todella tullut lasinalunen.
     
  4. AxelF

    AxelF Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tähän .img:n muuntoon .iso:ksi et tarvitse mitään ohjelmaa -> muutat tiedoston päätteen vaan itse kylmästi .img:stä .iso:ksi pitäis pelata.

    Itse suosittelen että asennat DVD Decrypter -ohjelman ja poltat nuo .img tiedostot sillä. Se tunnistaa tuon .img päätteen ja on yleensäkin paljon parempi "imagen" poltto ohjelma kuin NERO. NERO:lla kun juuri on taipumus tehdä (tarpeettomasti) noita "reallokointeja" jne.
    Käytä DVD Decrypteriä -> vähemmän hässäkkää!
     
  5. citizenx

    citizenx Member

    Liittynyt:
    06.01.2004
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni ei ole kaikki Neron herjaamat Decrypterillä poltetut img-tiedostot näkyneet dvd:llä. En tiedä mistä johtunee...

    Tosiaan tuon .img-tiedoston voi näköjään muuntaa suoraan .iso-muotoon vain muuttamalla päätteen. Heh.. helpottaa hieman ehkä tuota prosessia. Luulin, että se pitää muuttaa jollain ohjelmalla. :p
     
    Viimeksi muokattu: 10.05.2005
  6. AxelF

    AxelF Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No sitten saattaa olla syynä se, että se joka sen "imagen" (.img, .iso tms.) on tehnyt on "munannut" kun on ripannut DVD:n tai muokannut (poistanut extroja tms.) ennen imagen tekoa. Ongelma saattaa noissa sinun ongelma tapauksissa ratketa ifoedit-ohjelmalla. Oletetaan etta sinulla on ongelmallinen DVD kiintolevyllä (siis sinulla on VIDEO_TS -kansio jossa leffan IFO:t, BUP:it ja VOB:it). Avaa Ifoedit, paina OPEN ja mene leffan kansioon. Avaa eka IFO (oliko se nyt yleensä VIDO_TS.IFO - en muista varmaksi) muut IFO:t latautuu sen mukana. Paina Get VTS Sectors nappia -> Ifoedit korjaa virheelliset IFO:t ja luo uudet (myös BUP:it) -> Hyväksy Ifoeditin ehdottamat muutokset -> sulje ohjelma ja koita polttaa -> nyt ei NEROnkaan pitäisi herjata. Kokeile toimiiko.

    EDIT: Typoja
    EDIT2: jaaha, mä näemmä kuvasin uudelleen omalla tavallani tuon sun kohdan 3.
     
    Viimeksi muokattu: 10.05.2005

Jaa tämä sivu