Tyttö pulassa! Haluaisin saada dvd:n kopioitua VHs-videomuotoon. Outoa, kyllä, mutta tämä tieto erittäin välttämätöntä. Onko se siis mahdollista ja jos on niin miten se tapahtuu ja tarvitseeko siihen jotain speciaali laitteita, ohjelmia tai piuhoja? Tällä tiedolla olisi vähän kiire...
Tarvitset dvd-soittimen,Vhs-nauhurin, scart-johdon. Scart dvd:stä vhs:ään kiinni,videosta oikea kanava päälle, Videosta äänitys päälle, dvd:stä toisto päälle.
Periaatteessa voi toimia näin mikäli dvd:llä ei ole suojausta, mutta valitettavasti useimmissa on... Suojauksen kiertoon on olemassa erityisiä stabilizer-laitteita, mutta halvempi tapa on ripata DVD koneelle ja nauhoittaa sitten Tv-out:in kautta VHS:lle. http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_decrypter.cfm
Kuten bscd tuossa jo totesikin, niin ei tule todennäköisesti onnistumaan tuollatavalla. Taitaa olla lähes kaikissa dvd-levyissä marovision suojaus joka estää suoran kopioinnin. Tuo dvd:n rippaaminen koneelle ei ole kaikissa tapauksissa pakollista. Itse onnistuin nauhoittamaan vhs-kasetille suoraan tv-outista. Dvd-levy vain asemaan, Power dvd:llä leffa pyörimään ja videoista nauhoitus päälle. Tämän onnistuminen riippuu tosin hieman näytönohjaimesta. Itse tein tuon nauhoitustempun aikoinaan Radeon 8500-ohjaimella.
"Kuten bscd tuossa jo totesikin, niin ei tule todennäköisesti onnistumaan tuollatavalla" Kannattaahan sitä koittaa, sehän on kaikkein helpoin tapa, en sitten tiiä onko tuurista kiinni vai mistä, mutta kyllä mulla on jokaisen levyn kopsaus onnistunut noin. Hankin hiljattain tollasen dvd-vhs yhdistelmän, jopa sillä noin 50% onnistuu.
ISO KIITOS! Eli ensin laitan dvd:n tietokoneeseen ja laitan sen Pover DVD:llä pyörimään samaan aikaan laittaen nauhoituksen videoihin.. Mut miten sitten kun mulla on tv output kanavana tai jotain sinne päin kuitenkin niin on joku S1 kanava eli miten mä sit voi nauhoittaa sellaselta kanavalta...? No se selviää vain kokeilemalla, mutta vielä ISO KIITOS teille kaikille, jotka opastivat minua tiellä kohti tietokoneiden ja muiden sähköä vaativien laitteiden ymmärtämistä
TARVITSEN TAAS APUA!!! Nyt on olemassa dvd-soitin, VHS-videot ja scart-johto. Mutta ongelmaksi muodostuu se, että miltäs h******n kanavalta se pitäis äänittää. Mitään ei löydy eikä mistään.. Onko siis käyttäjässä vikaa? Nyt tarvitsisin oikeasti pikaisia ohjeita, kun ei tää oikein yksin suju! Lauruli
Yleensä videoissa on joku AV/IN kanava joka nauhoittaa SCARTin tai RCA:n kautta tulevaa videota/ääntä. Kuinka tuo "kanava" sitten saadaan päälle riippuu laitteesta - ohjekirja auttaa kivasti. Omissa yli 10-vuotta vanhoissa Sonyissa on kauko-ohjaimessa "Input select" nappula jolla voi vaihdella "normaali" kanavien ja tuon AV-kanavan välillä.
*punastelee* onnistui sittenkin! Olisi varmaan ihan hyvä katsoa niitä ohjekirjasia eikä mennä persedellä puuhun! Kiitokset sulle n_r! L