DVD soittimista

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi teppoyl 17.08.2008.

1. teppoyl

teppoyl Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ajattelin tässä sitä kysyä että minulla kun on dvd soitin missä on scart liitin ja joskus tuo oli paras philipsin soitin. Ennen maksoi 300€ nykysi varmaa museotavaraa. Niin nytten kun on tullut niitä hdmi liitäntäisiä ja kuvaa parantavia soittimia.

Onko siinä kuvan laaduissa huomattavia eroja? Siis vanha dvd scart vs. uusi dvd hdmi kuvaa 1080p
    Oon katellu että 70-130€ maksaa tollaiset soittimet.

Tietysti minulla on semmoinen tv mikä on viimeisinta huutoa mutta tuo dvd soitin ei ole ja sitä nytten pähkäilen että kannattaako vaihtaa uuteen vai odotella siihen asti kun Blue Ray soittimet halpenee ja laatu paranee.
    Pitäisihän tosta tv:stä nytten saada kaikki irti mikä on saatavissa että en nyt ihan turhaan olisi ostanut.

2.  
  3. zofar

zofar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllähän HDMI-liittimestä hyötyä on. Eri asia sitten huomaatko itse sitä eroa.

Yksi hyöty on digitaalinen signaalitie -> voi sanoa heihei kaikille huonosta scart-johdosta johtuneille häiriöille ja haamukuville. Tietysti jos et nykyisellä soittimella huomaa mitään häiriöitä niin tästä ei ole kummoista hyötyä juuri sinulle.

Toinen hyöty on sitten juuri tuo ylöspäin skaalaus. Eli dvd-soitin skaalaa kuvan 720p tai 1080p muotoon. Hyvällä skaalaimella varustettu soitin pystyy kyllä huomattavasti parempaan kuvaan, MUTTA käytännössä eroa ei huomaa alle 46" kuvalla normaalilta katseluetäisyydeltä. Tietysti jos omistat vaikka 40" ja katsot puolen metrin päästä sitä niin huomaat kyllä eron. Tykillä eroa on kuin yöllä ja päivällä skaalaimen hyväksi, vaikka ei sekään ihmeisiin pysty jos dvd on tehty jostain vhs-tason masterista.

4. teppoyl

teppoyl Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on Sonyn kdl-37v4500 tv mikä tuli kesäkussa myyntiin. Mutta tarkoitushan on että saa edes vähän paremman kuvan jos saa, tällä nykyisellä laitteella vähänkin väärästä kohdasta katsottuna tarkkuus kärsii mutta oikeassa kohdassa kun on niin alkaa olla jo aika hyvä kuva.

Kyllä tämä jo antaoi vähän apua tähän skaalaavan dvd soittimen ostoon. Ehkä se tässä tapauksessa olisi ihan järkevää ostaa.

Pitäävaan alkaa miettimään merkkiä. Olisikohan sonyllä jotain kannattavaa ostettavaa. Itse kun en näistä soittimista niin paljon tiedä??? Ihan pihalla siitä että mikä on hyvä ja mikä keskitason merkki.

5. koulukatu

koulukatu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Philips 5980/12 ei varmasti ole huono valinta.

6. Puuzaa

Puuzaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hommasin tossa alkukesästä Sonyn 46W4000 telkun ja siinä on kaverina Samsung DVD-HD870 hdmi-piuhalla kiinni.. Näyttäisi olevan huomattavasti terävämpi kuva kuin tolla vanhalla Lidlin Silvercrest KH-6508 perus dvd-soittimella joka on scartilla kytkettynä.
    Ei eroa huomaa vanhoissa dvd-leffoissa joissa monesti on huonompi kuvanlaatu kuten Zofar jo sanoikin..
    Vaihtoehdoksi suosittelen myös Samsungia (toi taisi olla jotain 70eur. kun keväällä ostin) Nyt on jo varmasti tullut uusia malleja markkinoille..

7. teppoyl

teppoyl Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tulipahan nytten ostettua se uusi dvd. Philipsin 3980 malli ei taida muuta eroa olla tuohon 5980 kuin että puuttuu USB.

Ainakin pienen testailun jälkeen kuva oli kyllä selvempi kuin ennen vaikka en ole viellä HDMI johtoa saanut. SCARTIN perässä on viellä.
    Taitaa olla niin että 2000 luvun alussa ostettu huippu dvd soitin ei vedä enää vertoja tämän päivän perus soittimillekkaan. Toivottavasti se piuha tulisi nyt postista niin pääsee testailemaan tuota skaalaustakin.

Jaa tämä sivu