dvd-soittimille paras aihio hakusessa

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi -ELäIN- 03.11.2006.

1. -ELäIN-

-ELäIN- Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt tarvis vinkkejä ja kokemuksia dvd-soitinten ja aihioiden kanssa touhunneilta. Tarvis löytää sellainen levy joka toimis mahdollisimman monessa perus dvd-soittimessa. Omia videotiedostojani polttelen.

1. Teen pinnaclella dvd:n jonka jälkeen minulla on dvd tiedostoja .vob ja muut. Poltan niistä levyn, josta luon koneelle imagen. Imagesta teen kopiot. Suurentaako tälläinen toimenpide toimimattomuuden riskiä, vai kannattaako aina polttaa alkuperäisistä tiedostoista?

2. Olen Nierlestä tilaamassa dvd-aihioita ja tarvisi tietoa mahdollisimman hyvän toimivuuden dvd-soitinten kanssa omaavista mediakoodeista/levyistä.

3. Toimiiko -R tai +R useemmin?

VideoHelp.comista kattelin noita koodeja ja "compatibility" kohtaa ja huomasin että tuossa Maxellin ricohjpn03 jota aioin tilata olisi aika huono yhteensopivuus. Ricohjpn01 ja 00 taas näyttäisi hyvää sopivuutta. Olisiko muita ehdotuksia hyviksi?

Ihmisille olen poltellut kopioita, joita he ovat (yrittäneet) katsoneet omista dvd-soittimistaan. Takaisin levyjä tulee muutamia aina. Tarkistin toimimattomien mediakoodin ja ne olivat mxl rg03 jolle taas VideoHelp.com antaa ihan hyvät toimivuudet. Muutenkin ollut kummallista vikaa kun [bold]olen maxellin levyille poltellut niin noin 1/3 on tullut takaisin dvd-soittimessa toimimattomina (omassa koneessa toimii) ja sitten olen polttanut uuden täysin vastaavan niin sitten toimii.[/bold] Kumma homma?!?!?

Tässä oli kysymyksiä jo ihan tarpeeksi. Kiitos kaikille apua antaville!

edit: polttava asemani on Lite-On SOHW-1653S

Viimeksi muokattu: 03.11.2006
  2.  
  3. J3ke

J3ke Guest

Emtec MCC 003 DVD+R, toimivat minulla loistavasti kaikissa dvd-soitimissa. Maksaa nielellä koteloineen 21,99€ + Rahti... Halpoja myös ovat.

Edittiä:
    Levyt toimivat myös Ps2.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.11.2006
  4. joouni

joouni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Tietääkseni ei haittaa.

2. Mikä firmware? LiteOnilla laauduntestaukset ja siirtonoeus testit (KProbe, CdSpeed) auttaa huomaamaan suurimmmat ongelmat. http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=137862 tuolla näkyy testi tuloksia ja kokemuksia 1653:sen (CS0P) poltoista eri levyillä.

3. -R on yhteensopivampi soitinten välilä, tai +R on vähintään yhtä hyvä jos booktype asetuksen laittaa rom muotoon. Eli molemmat kyllä sopii. itse käytän nykyään lähes poikkeusetta +R levyjä.

Minä olen saanut loistavia polttoja niin Datawriten Ricohjpn01 ja Samsungin Pleomax ricohjpn03 levyllä, molempia olen poltellut 8 nopeudella...Tosin käytössä on hieman uudempi LiteOni 165P6S, joten en osaa sanoa mitään niin tarkkaa noista sinun asemalla. Ricohjpn01 levyjen pitäs ainakin toimia, mutta noita en kyllä Nierlen sivuilta löytänyt.

Nämä saattaisivat olla ihan hyviä levyjä...jälleen, en tiedä tarkalleen miten ne toimii tuossa sinun 1653:ssa.
    http://www.nierle2.com/s01.php?sid=...31963057733&cur=eur&sp=fi&ag=1&pp=aa&bnr=2790
    Tai sitten Verbatimin MCC levyjä tai aitoja Taiyo Yudenin (8X) levyjä, jos ei ole tarve venytellä senttejä. Noista Emtec:eistä ei ole kokemuksia itsellä, mutta olen aika skeptinen niiden hyvyyden suhteen...ovat kai jotain B-luokan MCC levyjä tai feikkejä. En tosin tiedä millä asemalla ja millä nopedella J3ke on niitä poltellut, vaikka olisivatkin toimineet hyvin. http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=183590

5. J3ke

J3ke Guest

Ensimmäisenä, poltan Necin ND-2500A asemalla 8x nopeudella. Minulle tuli itsekkin suurena yllätyksenä levyjen laatu. Tiedän että kyseessä on feikkikoodi. Näitä levyjä ei kannatta hinnan perusteella haukkua! Voin pistää ensi viikolla PI/PIF arvoja ja vastaavia foorumille.

6. -ELäIN-

-ELäIN- Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Polttimen Firmware on CS0T tutkin juttua ja uusin olisi ilmeisesti BS0Y. Taitanen vaihtaa siihen.

Tuota Taiyo Yudenia kovasti kehutaan ja huomasin tälläisen paketin nierlessä. Ovatko nuo ihan kunnollisia vai miksi hinta on niin halpa? Johtuuko se pelkästään tuosta paketoinnista että ne on muovikelmussa eikä kakkulaatikossa? Verbatimit 100kpl 35e.

Kiitos vastauksista mutta yhä on hieman epäselvää tuo ekassa viestissä korostettu juttu. Käytössä samat aihiot. Uudelleen poltettuna toimii samassa soittimessa. Vai meinasitko että epävakaus on firmiksestä kiinni?

J3ke: huomasin itsekkin nuo emtecit ja kiinnostavilta vaikuttavat kun kannet on mukana. En uskaltanut vain tilata kun ajattelin että ovat jotain...... Voisi ottaa satsiin sellaisetkin mukaan ja poltella niille vaikka "ei niin tärkeitä" juttuja.

ps. Menee nyt ihan ohi aiheen mutta tiedättekö paljon nierle ottaa rahtia yli 20kg toimituksista?

7. joouni

joouni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se Maxell:in levyjen toimimattomuus voi johtua monestakin asiasta, jos teet laaduntarkastuksen niille levylle, niin sen pitäisi kertoa jotain...vaikka yhen toimivalle ja yhen sellaiselle joka ei toimi. Firmware päivitys voi myös auttaa noiden levyjen kanssa, tuskin siitä ainakaan haittaa on. Dvd soittimet ovat yleensä nirsompia levyjen suhteen kuin polttavat asemat, joten se ainakin osittain selittää miksi koneen asemassa toimii ja soittimissa ei.

Ne linkin Yuden levyt ovat erittäin todennäköiseti feikkejä, enkä suosittelisi. eCircle on täysin tuntematon ja hinta on epäilyttävän halpa, + tuskin löydät aitoja Yudenin levyjä alta 40€/100klp.

30kg asti on samat toimituskulut. "12.95 € jokaista yhtä 30 kg:aan asti olevaa pakettia kohden. Tilisiirrolla maksettaville tilauksille myönnetään 3 € alennus lähetyskuluihin."

Voi ne emtec levyt olla jotain MCC jämiä, Toisaalta MCC 8X levyjen valmistus lopetettiin jo jokunen aika sitten (ainakin Verbatimien osalta). Jos ovat feikkejä, niin silloin on aika arpapeliä miten ne toimii eri polttavissa; Liteon ei välttämättä pysty samaan laatun noiden kanssa kuin Nec.

8. -ELäIN-

-ELäIN- Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Testasin nyt levyt Kprobella. Onko se toi Pi/Pif average mitä sit kannattaa lähinnä seurata? Kuitenkin, mxlrg03 antoi äärettömän huonon tuloksen 5,09/2,59! Ritef1 antoi Neron polttona 190,60/7,99 ja UltraISOn polttamana 212,90/7,71

Edit: katselin nyt kunnolla noita testejä ja huomasin että pienempi luku = parempi. Mitä ihmettä?!? Toi mikä sai pienimmät arvot on toimimaton levy... Ihme hommaa...

Nierlestä tilaan nyt sitten varmaan apujen jälkeen Verbatimejä ja Prodye Video kiekkoja kun luvataan hyvää yhteensopivuutta dvd-soitinten kanssa, voi olla ihan mainospuhetta mutta koitetaan... Loput rahat lyön kunnollisiin(?) dvd-koteloihin.

Lisäksi vielä vähän muuta roinaa niin siinä sitä sitten onkin..

Viimeksi muokattu: 04.11.2006
  9. joouni

joouni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ne maksimi arvot ovat merkittävämpiä, kuin ne keskiarvot. Pie (max) alle 280 ja Pif (max) alle 4, niin polton pitäs olla ihan ok. Ja tuolla asemalla se testaus olisi mielekästä suorittaa 4X nopeudella. + Siirtonopeus testi näyttää ainakin heti jos tietokoneen asemalla on ongelmia levyn lukemisessa (lukukäyrässä on suurempia pudotuksia).

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/404942#2443744
    Edit. Esim tuonne olen laittanut CD-DVD Speed:illä pari skannausta. Nuo saamasi Pif arvot ainakin vaikuttavat erittäin suurilta.

Täällä lisää aiheesta...
    http://www.bitburners.com/Guides/DVD-R_and_CD-R_Recording/DVD_Media_Testing_Guide_For_Newbies/
    http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Tietokoneet&sivu=Kotipolttoiset_DVD-levyt#testituloksia (suomeksi)

Viimeksi muokattu: 05.11.2006

Jaa tämä sivu