Eli ongelma ois seuraavanlainen: Hankin vähä aikaa sitten uuden tallentavan dvd-vhs -yhdistelmän. Minulla oli aiemmin muuten samanlainen laite, mutta siinä ei ollut tallennusominaisuutta. Kytkin uuden laitteen digiboxiin ja televisioon aivan samalla tavalla kuin vanhankin, mutta silti nauhottaminen ei onnistu, ja toista scart- johtoa joutuu koko ajan repimään irti, jos haluaa katsoa esim. dvd:tä. Aiemman laitteen kanssa oli niin, että katsoessa telkkaria ja nauhottaessa kaikki johdot sai olla paikallaan, mutta dvd:tä varten piti yksi scart irroittaa. Nyt tuokin on menny paljon monimutkaisemmaksi. Mutta suurin ongelma on se nauhoitus. Johdot menevät näin: scartit televisiosta digiboxin tv-paikkaan ja dvd-soittimeen. Sit scartti digiboxista dvd-soittimeen. Ja antennipiuha seinästä digiboxiin. Myös tulolähteen oon valinnut av2:ksi, mutta silti en saa dvd-soitinta ja digiboxia sillä tavalla yhtä aikaa päälle että nauhottaminen onnistuisi, kun kuva värisee. Kaikkea mahdollista oon kokeillu, johtoja muutellu vaikka miten päin ja testannu noita muita av-lähteitä, mutta ei ollut mitään apua. Mistä siis tälläinen voi johtua? Jos toi periaatteessa pitäs noilla säädöillä toimia, niin voiko sitten esim. johdoissa olla jotain vikaa? Niin ja dvd-vhs -yhdistelmä on merkkiä LG.
Juuri tuolla tavalla olen laitteet liittänyt toisiinsa ja valinnut ulkoisen ohjelmalähteen AV2:n. Nyt sain kanavan näkymään samaan aikaan dvd-soittimen virran ollessa päällä, mutta ääni puuttuu kokonaan. Eli kuva näkyy kyllä ilman häiriöitä, mutta myös ilman ääntä. Sitten jos laitan yhden scartin takaisin paikalleen niin ääni tulee kyllä, mutta kuva alkaa väreilemään, eli siinä näkyy "päällekkäin" dvd ja televisiokanava.