Minulla on pari elokuvaa jotka haluaisin katsoa tuossa meidän DVD soittimessa. Miten saisin ne DVD levy muotoon että voin katsoa niitä siinä? Ja miten minä saisin tekstitykset näkyviin myös?
Elikkäs onko sulla ne elokuvat avina XviD pakattuina? Monet soittimet osaavat toistaa Xvidejä suoraan, kun vaan datana polttaa levylle. Ohjekirjasta tai soittimen etupaneelista selvinnee tuo asia. Ohjekirjasta kannattaa tarkistaa myös tukeeko soitin irtotekstejä. Tällöin tekstitykset toimivat, kunhan nimeää tekstitiedoston saman nimiseksi videotiedoston kanssa. Jos soitin ei tue Xvidejä, täytyy aveista duunata DVD vaikkapa AVI2DVD:llä. Katsotaan lisää kunhan ensin nuo edellämainitut asiat selviävät.
Videoni on AVI muodossa. Joten tarvitsisin konvertterin sitten. Tekstityksiä minulla ei ole irto muodossakaan. Mitä Konverttereita on ja mistä löytäisin Irto subeja?
Tuossa ensimmäisessä viestissäni pyysin tarkistamaan josko dvd-soittimesi tukisi suoraan mm. XviD pakattuja avi-tiedostoja. Tässä kuitenkin ohje Avi2Dvd:hen siltä varalta ettei tue. Avi2Dvd ohjelmalla saat .avi-päätteisistä videoista tehtyä dvd:n. Ohjelma on helpohko käyttää, mutta autetaan toki, jos jonkin sorttisia ongelmia ilmenee. Avi2Dvd:n saat ladattua: http://www.download.fi/video_ohjelmat/videotyokalut/avi2dvd.cfm Tekstityksiä kannattaa katsella mm. Googlella, vaikkapa .srt muotoisia. Teksitys täytyy sitten asettaa Avi2Dvd:n Tekstitykset välilehdelle.